Mazda CX-70 Forum banner
1,021 - 1,040 of 2,498 Posts
Ik heb geen idee, ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik dat zou moeten controleren.
Het enige wat ik weet is dat het letterlijk het showroommodel was.
Kortom, het was sh. Het werd door de dealer gebruikt voor een proefrit. Het was geen 0 km. In dit geval was het de beslissing van de dealer, niet die van Mazda. Ik ben benieuwd naar de NX 450h+. Net als de RAV4 plug-in had het terugroepacties. En ze hebben zeer lange levertijden, om nog maar te zwijgen van het prijsverschil. Succes

Hoi Frank,
We hebben de onze afgewezen na een totale nachtmerrie.
We hadden de auto 28 dagen in bezit, waarvan hij 14 dagen bij de dealers stond, bij twee verschillende gelegenheden.

Onze problemen de eerste keer waren als volgt;

Laag EV-bereik (maximaal 24 mijl)
Voorverwarmer die de batterij gebruikt, zelfs als deze is aangesloten en volledig is opgeladen
Onstabiel schommelen tijdens het rijden
Defecte radio, die we elke keer moesten resetten als we in de auto stapten
Constant bericht over lage 12v-batterij
Draadloze oplader defect
Sluit niet af bij weglopen
Opladen stopt als hij pas halfvol is
Gezichtsherkenning werkt niet
Zitting en stuur bewegen niet voor gemakkelijke toegang.

Deze werden allemaal "gerepareerd" door de dealer na slechts een paar dagen bezit met heel veel updates, om een paar dagen later weer te verschijnen.

De tweede keer omvatte dit alles, evenals een zeer zware trilling van de elektromotoren bij het achteruitrijden.
De auto werd teruggebracht naar de dealer, die eerlijk gezegd fantastisch was en zich eerlijk gezegd een beetje schaamde voor het product.
Ze waren getuige van de problemen, waaronder de trillingen / het schokken, en moesten ze filmen om dit aan Mazda te bewijzen.

Na een week wachten belde ik voor een update, alleen om te horen dat ze op de hoogte waren van de problemen, maar niet zeker wisten wat ze waren of hoe ze te verhelpen.

Omdat we op dag 28 (vrijdag) van het 30 dagen niet-goed-geld-terug-beleid zaten, e-mailden we om te melden dat we het voertuig afwezen.
We wilden niet tot maandag wachten, omdat het de zaken op dag 31 ingewikkeld had kunnen maken.

Op maandag werden we gebeld door de manager van de dealer, die zich uitvoerig verontschuldigde en onze afwijzing accepteerde.

Ons geld is vandaag teruggestort na veel heen en weer tussen de afdeling Klachten en het management, die blijkbaar met de afwijzing te maken hebben om te zorgen voor wettelijke naleving.
We moesten twee keer een formulier invullen met de bank- en persoonlijke gegevens en telefonisch opnieuw bevestigen voordat ze het geld vrijgaven, omdat het zo'n groot bedrag was.

In eerste instantie waren we er kapot van, omdat we echt van de auto hielden, maar gisteren kregen we berichten via de app, omdat we nog steeds aan de auto gekoppeld waren, en het bericht stond in een enorm rood vak met de tekst: "Kritieke storing van het remsysteem". "Stop onmiddellijk, rijd niet en neem contact op met uw dichtstbijzijnde dealer"

Onze gevoelens van ellende zijn nu veranderd in een gevoel van opluchting dat we misschien een kogel hebben ontweken.

We zijn onderweg naar onze lokale Lexus-dealer om een bestelling te plaatsen voor de NX450h+.
Zou graag willen weten wat uw levertijd voor de Lexus zal zijn - ik heb er ook naar gekeken, maar ben nooit zo ver gekomen omdat mijn vrouw de manier waarop hij eruitzag niet leuk vond.

Zou graag willen weten wat de levertijd van de Lexus zal zijn - ik heb er ook naar gekeken, maar ben nooit zo ver gekomen omdat mijn vrouw de manier waarop hij eruitzag niet mooi vond.
De dealer vertelde me dat het aanvankelijk ongeveer 12 maanden wachten was, maar Lexus kondigde eind januari aan dat ze de productie gaan opschroeven en dat de levering rond september van dit jaar verwacht kan worden, maar het kan sneller gaan als mijn specificatie beschikbaar komt door annulering etc.
Een meneer die zijn NX450h+ ophaalde met wie we spraken, bestelde de zijne in januari van dit jaar en had dat net meegemaakt.

Blijkbaar staan Lexus-dealers niet toe dat ze voorraad aanhouden en gaan geannuleerde bestellingen terug in het systeem en worden ze toegewezen aan de volgende klant die dezelfde specificatie heeft besteld.

Dat gezegd hebbende, ik heb geen haast, als het een jaar of zo duurt, vind ik dat prima, want er worden kleine upgrades geïntroduceerd vanaf het voorjaar van 2023.

Hallo!
Is het mogelijk om de AC-lading op 100% in te stellen? (In dit geval is 100% niet realistisch om de batterij te beschermen.) Vermindert dit de levensduur van de batterij?

Een ander probleem is dat er een geluid uit de kofferbak te horen is op een slechte weg, waarvan de oorzaak onbekend is. De schokdempers zijn al vervangen, de deuren zijn geïsoleerd, het linker achterdeurslot is onder garantie vervangen vanwege een defect.
Telefoonoplader werkt niet.
De achteruitkijkspiegel wordt later vervangen.

Veel dank!

Na weken van "stil" draaien, heeft het gevreesde kloppen van 30-45 MPH me getroffen. Niet elke dag, maar sommige dagen kan ik het in het wiel voelen. Het zit in EV, ICE, acceleratie, kruissnelheid of vertraging. Voordat ik "weer" naar binnen ga, heeft iemand het daadwerkelijk gerepareerd?
Nee, er is tot op heden geen officiële oplossing. Er waren twee "officiële" pogingen om mijn auto te repareren, maar geen van beide werkte.

Ja, ik heb gecontroleerd, alles is aanwezig. Desondanks is er soms een plastic rammel te horen van het rechter voorwiel.

In verband met het opladen van de telefoon beloofde de dealer alleen een software-update, er komt geen vervanging en het opladen is niet van grote capaciteit als het werkt.

Heb je gecontroleerd of beide (!) sleepogen in het opbergvak in de kofferbak zitten? Soms valt er een uit het zicht onder het piepschuim ding.
Grappig dat je dit noemt 🤓
Er is inderdaad een val die aanwezig is in de linkerzak in de kofferbak.
Na het verwijderen van het schuimige ding, kan men duidelijk zien waar het verborgen gat in de bodem van de zak zit.
Het is in staat om vrij grote dingen te "eten", zoals 3 cm in diameter (die dan vrij rondzwerven op de stalen bodem van de kofferbak):
Image

Grappig dat je dit noemde 🤓
Er is inderdaad een val aanwezig in de linkerzak in de kofferbak.
Na het verwijderen van het schuimige ding kan men duidelijk zien waar het verborgen gat in de bodem van de zak zich bevindt.
Het is in staat om behoorlijk grote dingen te "eten", zoals 3 cm in diameter (die dan vrij rondzwerven op de stalen bodem van de kofferbak): View attachment 244
Ik heb in de mijne gekeken, want ik heb nog steeds een beetje gerammel op ruwe wegen. Denk nog steeds dat het klapperen van de veiligheidsgordel favoriet is, maar: Eén sleepoog is in het piepschuim gedrukt, maar de andere is om de een of andere reden los. Ik bewaar mijn wielmoerdoos daarin, ook wandelstokken die elkaar zouden kunnen raken. Nu in doeken gewikkeld! Kijk hoe dat gaat.
De zakopening is een dom ding om te hebben. Heb er nu een doek in geklemd. Ga een tas zoeken (maak er alsjeblieft een, lief!) om hem te bekleden.
Eén ding dat me opviel; als het piepschuim niet stevig is vastgeschroefd met de enkele schroef, is het linkergedeelte aan de achterkant een beetje slap en kan het tegen de carrosserie van de kofferbak slaan/trillen. Het is een laag, dof geluid en een lage frequentie. Ik vraag me af wat de resonantiefrequentie is!

Een andere bron van gerammel (grappig wat je kunt vinden als je goed zoekt) zijn de achterste veiligheidsgordelconnectoren. De rode ontgrendelingsknoppen zitten vrij los en rammelen gemakkelijk als je op de zwarte behuizing tikt.

Hoi!
Is het mogelijk om de AC-lading op 100% in te stellen? (in dit geval is 100% niet realistisch om de batterij te beschermen) Vermindert het de levensduur van de batterij?

Een ander probleem is dat er een geluid te horen is uit de kofferbak op de verkeerde weg, waarvan de oorzaak onbekend is. De schokdempers zijn al vervangen, de deuren zijn geïsoleerd, het linker achterdeurslot is onder garantie vervangen vanwege een defect.
Telefoonoplader werkt niet.
De achteruitkijkspiegel wordt later vervangen.

Veel dank!
Wat betreft het geluid uit de kofferbak, probeer verticaal naar beneden te drukken bij de pijlen die ik onder het raam op de foto heb gemaakt. Als je bijna hetzelfde vervelende klikgeluid krijgt, dan heb ik de oplossing
Image

Open eerst de achterklep, verwijder vervolgens de afdekking rond de sluiting, maak na verwijdering de 2 gemarkeerde bouten los, maar niet volledig, stel vervolgens de haak 3-5 mm tegen de bumper af en draai de bouten vast, maak een testrit maar wacht met het plaatsen van de afdekking, ik moest 5 aanpassingen doen voordat het perfect werkte, bovendien sluit en opent de achterklep soepeler.

Open eerst de achterklep, verwijder vervolgens de afdekking rond de sluitingshaak, maak na verwijdering de 2 gemarkeerde bouten los, maar niet volledig, stel vervolgens de haak 3-5 mm tegen de bumper af en draai de bouten vast, maak een proefrit maar wacht met het plaatsen van de afdekking, ik moest 5 aanpassingen doen voordat het perfect werkte, bovendien sluit en opent de achterklep soepeler.

View attachment 246 View attachment 247
Bedankt! De haak zoveel mogelijk naar de bumper afgesteld en geen vervelend geluid meer.

Hoi Frank,
We waren 28 dagen eigenaar van het voertuig, waarvan het 14 dagen bij de dealers was op twee afzonderlijke gelegenheden.

Lage EV-bereik (maximaal 24 mijl)
Voorverwarmer die de batterij gebruikt, zelfs wanneer deze is aangesloten en volledig is opgeladen
Defecte radio, die elke keer opnieuw moet worden ingesteld als we in de auto stappen
Constant bericht over een lage 12v-batterij
Draadloze oplader defect
Sluit niet af bij het weglopen
Opladen stopt als deze pas halfvol is

Deze werden allemaal "gerepareerd" door de dealer na slechts een paar dagen eigendom met heel veel updates, om een paar dagen later weer te verschijnen.

De tweede keer omvatte de terugkeer van dit alles, evenals een zeer sterke trilling van de elektromotoren bij het achteruitrijden.
De auto werd teruggebracht naar de dealer, die eerlijk gezegd fantastisch was en zich eerlijk gezegd een beetje schaamde voor het product.
Ze waren getuige van de problemen, waaronder de trillingen / het schokken, en moesten ze filmen om te bewijzen voor Mazda.

Na een week wachten belde ik voor een update en kreeg te horen dat ze op de hoogte waren van de problemen, maar niet zeker wisten wat ze waren of hoe ze ze moesten verhelpen.

Omdat we op dag 28 (vrijdag) van het 30 dagen geen gezeur retourbeleid zaten, e-mailden we om te melden dat we het voertuig afwezen.
We wilden niet tot maandag wachten, omdat het de zaken op dag 31 ingewikkeld had kunnen maken.

Op maandag werden we gebeld door de manager van de dealer die zich uitvoerig verontschuldigde en onze afwijzing accepteerde.

Ons geld is vandaag teruggestort na veel heen en weer tussen de afdeling Klachten en het management, die blijkbaar de afwijzing moeten afhandelen om te zorgen voor wettelijke naleving.
We moesten twee keer een formulier invullen met de bank- en persoonlijke gegevens en telefonisch opnieuw bevestigen voordat ze het geld vrijgaven, omdat het zo'n groot bedrag was.

In eerste instantie waren we er kapot van omdat we echt van de auto hielden, maar gisteren kregen we berichten via de app, omdat we nog steeds aan de auto gekoppeld waren, en het bericht stond in een enorme rode doos met de tekst:
"Kritieke storing van het remsysteem". "Stop onmiddellijk, rijd niet en neem contact op met uw dichtstbijzijnde dealer"

Onze kapotte gevoelens zijn nu veranderd in een gevoel van opluchting dat we misschien een kogel hebben ontweken.

We zijn op weg naar onze lokale Lexus-dealer om een ​​bestelling te plaatsen voor de NX450h+.
Hoi Frank,
We waren 28 dagen eigenaar van het voertuig, waarvan het 14 dagen bij de dealers was op twee afzonderlijke gelegenheden.

Lage EV-bereik (maximaal 24 mijl)
Voorverwarmer die de batterij gebruikt, zelfs wanneer deze is aangesloten en volledig is opgeladen
Defecte radio, die elke keer opnieuw moet worden ingesteld als we in de auto stappen
Constant bericht over een lage 12v-batterij
Draadloze oplader defect
Sluit niet af bij het weglopen
Opladen stopt als deze pas halfvol is

Deze werden allemaal "gerepareerd" door de dealer na slechts een paar dagen eigendom met heel veel updates, om een paar dagen later weer te verschijnen.

De tweede keer omvatte de terugkeer van dit alles, evenals een zeer sterke trilling van de elektromotoren bij het achteruitrijden.
Ze waren getuige van de problemen, waaronder de trillingen / het schokken, en moesten ze filmen om te bewijzen voor Mazda.

Na een week wachten belde ik voor een update en kreeg te horen dat ze op de hoogte waren van de problemen, maar niet zeker wisten wat ze waren of hoe ze ze moesten verhelpen.

Omdat we op dag 28 (vrijdag) van het 30 dagen geen gezeur retourbeleid zaten, e-mailden we om te melden dat we het voertuig afwezen.

Op maandag werden we gebeld door de manager van de dealer die zich uitvoerig verontschuldigde en onze afwijzing accepteerde.

Ons geld is vandaag teruggestort na veel heen en weer tussen de afdeling Klachten en het management, die blijkbaar de afwijzing moeten afhandelen om te zorgen voor wettelijke naleving.

In eerste instantie waren we er kapot van omdat we echt van de auto hielden, maar gisteren kregen we berichten via de app, omdat we nog steeds aan de auto gekoppeld waren, en het bericht stond in een enorme rode doos met de tekst:
"Kritieke storing van het remsysteem". "Stop onmiddellijk, rijd niet en neem contact op met uw dichtstbijzijnde dealer"

Onze kapotte gevoelens zijn nu veranderd in een gevoel van opluchting dat we misschien een kogel hebben ontweken.

We zijn op weg naar onze lokale Lexus-dealer om een ​​bestelling te plaatsen voor de NX450h+.
Hoi ShaunD
In de korte tijd sinds ik mijn opmerkingen heb geplaatst, heb ik mijn voertuig ook afgewezen en nu een Volvo besteld. De dealer was zeer meegaand en net als u had ik het gevoel dat ze ook teleurgesteld zijn in het model en Mazda. Ik heb mijn voertuig 4 maanden gehad en in die tijd heb ik talloze problemen gehad, voornamelijk software. Ik heb onlangs met een andere eigenaar gesproken en werd doorverwezen naar de Facebook-pagina van de CX 60-eigenaren en de uitkomst is dat, hoewel ik dacht dat ik problemen had, de mijne niets bleken te zijn. Dit voertuig is naar mijn mening voortijdig gelanceerd en is op geen enkele manier geschikt voor de markt. Het is jammer, want ik hield echt van het sterke ontwerp. Ik wil de vele bijdragers op dit forum niet kleineren, maar gezien de problemen die dit voertuig veroorzaakt, kan ik niet begrijpen waarom ze hun voertuigen niet hebben afgewezen.
Ik hoop dat de NX levert wat u ongetwijfeld van de CX 60 had verwacht.
Net als u ben ik ook opgelucht dat deze aflevering ten einde is gekomen.

Hoi ShaunD
In de korte tijd sinds ik mijn opmerkingen heb geplaatst, heb ik mijn voertuig ook afgewezen en nu een Volvo besteld. De dealer was zeer meegaand en net als u had ik het gevoel dat ze ook teleurgesteld zijn in het model en Mazda. Ik heb mijn voertuig 4 maanden gehad en in die tijd had ik talloze problemen, voornamelijk software. Ik sprak onlangs met een andere eigenaar en werd gewezen op de Facebook-pagina van de CX 60-eigenaren en de uitkomst is dat ik dacht dat ik problemen had, maar de mijne stelden niets voor. Dit voertuig is naar mijn mening voortijdig gelanceerd en is op geen enkele manier geschikt voor de markt. Het is jammer, want ik vond het sterke ontwerp erg mooi. Ik wil de vele bijdragers op dit forum niet kleineren, maar gezien de problemen die dit voertuig oplevert, kan ik niet begrijpen waarom ze hun voertuigen niet hebben afgewezen.
Ik hoop dat de NX levert wat u ongetwijfeld van de CX 60 had verwacht.
Net als u ben ik ook opgelucht dat deze episode ten einde is gekomen.
Frank, het is geen ongewoon gevoel, mijn dealer is gestopt met het aanbevelen van de PHEV volledig, omdat ze hebben gezegd dat het een fulltime baan is geworden om de problemen van de klanten die ze hebben gekocht te beheren, en ze kunnen er eigenlijk niet veel van oplossen, wat verdere woede en ergernis veroorzaakt.

Ik zou de auto ook hebben afgewezen, maar ik was niet in staat om dat te doen, en nu ik vastzit in het merk met een sterk afschrijvend bezit, hoop ik dat het dieselmodel dat ik krijg in ruil voor de PHEV minder problemen zal hebben.

Ik zou voor de XC60 zijn gegaan, maar de Ultimate was gewoon te prijzig voor mij, en de mindere modellen hadden niet alles wat ik wilde.

1,021 - 1,040 of 2,498 Posts