Mazda CX-70 Forum banner
361 - 380 of 414 Posts
Hallo mensen!

Na de succesvolle 14024-update (nogmaals bedankt, ASH8) krijg ik een vreemd NAV-probleem: de verbinding schakelt tijdens het rijden zonder reden over van Waze (AA) naar de boord-NAV.

LE: Het schakelt terug en hervat de vorige Waze-navigatie als je lang op de Home-knop drukt, maar het is nog steeds irritant.

Het enige dat hier MEE te maken zou kunnen hebben, zijn snelwegovergangen / afritten / kruispunten (lijkt niet beïnvloed te worden door snelheid, misschien snelheidsdaling (zoals 140 km/u naar 100 / 80 km/u), maar het gebeurt niet als de snelheid daalt in normale situaties (zoals file of langzaam verkeer) op dezelfde wegen.

Ik zal de komende tijd voorzichtiger zijn en elke keer controleren wanneer het gebeurt (het is de afgelopen 2.000 km ongeveer 20 - 30 keer gebeurd).

Nog iemand die hetzelfde ziet?

Bedankt!

T
Ik had dit probleem, maar pas een paar dagen nadat ik ongeveer een maand geleden naar 14024 had geüpgraded ... Nu is het OK... :p

Interessant. Heeft u een route uitgestippeld in zowel Waze als de boord-NAV? Heeft u een snelheidsflitsermelding actief in de boord-NAV?
Neven: nee, ik gebruik de boord-navigatie helemaal niet (ik ben geen fan van de graphics).

Jest: interessant. Herinnert u zich iets dat u heeft gedaan om er vanaf te komen? :)

Bedankt!

Hallo mensen!

Na de succesvolle 14024-update (nogmaals bedankt, ASH8), krijg ik een vreemd NAV-probleem: de verbinding schakelt tijdens het rijden vanzelf over van Waze (AA) naar de boord-NAV, zonder enige reden.

LE: het schakelt terug en hervat de vorige Waze-navigatie als je de Home-knop lang indrukt, maar het is nog steeds irritant.

Het enige dat hier MEE te maken zou kunnen hebben, zijn snelwegovergangen / afritten / kruispunten (lijkt niet beïnvloed te worden door snelheid, misschien snelheidsdaling (zoals 140 km/u naar 100 / 80 km/u), maar het gebeurt niet als de snelheid daalt in normale situaties (zoals file of langzaam verkeer) op dezelfde wegen.

Ik zal de komende tijd voorzichtiger zijn en elke keer controleren wanneer het gebeurt (het is de afgelopen 2.000 km ongeveer 20 - 30 keer gebeurd).

Nog iemand die hetzelfde ziet?

Bedankt!

T
Ik heb dit probleem ook. Ik heb net de SD-kaart verwijderd omdat ik er gek van werd.

Het gebeurt ook met Android Auto. In een Duits forum klaagt een gebruiker dat het ook met Carplay gebeurt. Het verwijderen van de Bluetooth-koppeling en opnieuw verbinden lijkt het probleem op te lossen. Ik heb het nog niet getest

Nadat ik mijn iPhone van Connect had losgekoppeld en opnieuw had gekoppeld, waren er vandaag geen uitvalbeurten of overschakelingen naar het Mazda navigatiesysteem (zelfde route als vorige week, 540 km AB).

Mijn draadloze CarPlay-verbinding hapert de laatste tijd minstens één keer per minuut. En af en toe verbreekt de verbinding… Het lijkt op draadloze interferentie of een bufferingprobleem. Waarschijnlijk dat laatste, aangezien het niet gebeurde op eerdere versies. Direct na de upgrade naar 14024 werkte het erg goed, maar nu niet meer.

Het is duidelijk merkbaar bij het afspelen van muziek, maar het gebeurt ook als er geen muziek wordt afgespeeld en je gewoon Waze opent (niet navigeren). Dan springt de kaart plotseling naar voren.

Het uitschakelen van 5G helpt niet en het wijzigen van wifi/muziekinstellingen (iPhone 16 pro) ook niet. Hetzelfde geldt voor opnieuw koppelen (al 20 keer).

Nog iemand met hetzelfde probleem? Voorlopig gebruik ik de kabel.

Bedankt, Jest!

Ik heb de telefoonassociatie met Connect verwijderd en opnieuw gekoppeld, maar het symptoom is er nog steeds - bij het invoegen op een andere snelweg of het verlaten van een snelweg schakelt Connect over naar de boordnavigatie.

Spooky, hoe dan ook!

Probeer te updaten naar de nieuwste Nav-versie. Ik had een vergelijkbaar probleem waarbij het hele systeem opnieuw opstartte. Nadat ik mijn nav-versie had bijgewerkt, was het allemaal verdwenen. Je kunt ook gewoon de SD-kaart verwijderen om te testen of het helpt.

Zal waarschijnlijk wel werken, aangezien er geen navigatiebronnen aan boord beschikbaar zullen zijn, maar ik betwijfel of het zo (alleen) zou moeten werken.

Vandaag heb ik over dit verborgen menu geleerd. Bedankt ASH8!

Mijn ECU sn is 7000C0A-EU07_14018. Het kwam 2 weken geleden van de dealer.
Versie 14024 heeft verschillende problemen opgelost en er zijn in ieder geval van de eigenaren in Duitsland die hun software hebben bijgewerkt tot nu toe geen klachten. Sommige Apple-eigenaar moest het connectiviteitsprofiel verwijderen en het opnieuw instellen. Voor mij heeft het verschillende problemen opgelost en er zijn tot nu toe geen problemen.

Versie 14024 heeft verschillende problemen opgelost en er zijn tot nu toe geen klachten van de eigenaren in Duitsland die hun software hebben bijgewerkt. Sommige Apple-bezitters moesten het connectiviteitsprofiel verwijderen en opnieuw instellen. Voor mij heeft het verschillende problemen opgelost en tot nu toe zijn er geen problemen.
Ik heb nog steeds een probleem met mijn carplay (zie een paar berichten hierboven): draadloos begint het soms plotseling te haperen en af en toe is de verbinding weg. Wat bedoel je met connectiviteitsprofiel verwijderen? Ik heb dit al 10 keer geprobeerd: ik heb de verbinding op telefoon en auto verwijderd, opnieuw verbonden, maar het helpt niet.

Is er nog iets anders dat gedaan kan worden?

Hallo mensen!

Android (S24 Ultra): geprobeerd om profiel te verwijderen en opnieuw te koppelen, maar zonder resultaat.

Nog steeds de overstap naar de ingebouwde navigatie bij het oversteken van grote kruispunten / afritten.

Getest met SD-kaart verwijderd, het lijkt erop dat dit het probleem op de een of andere manier oplost, maar het krijgt een ander probleem: snelheidslimieten ontbreken meestal op het dashboard van de bestuurder (toont "---" in plaats van de huidige snelheidslimiet, tenzij het systeem een snelheidslimietindicator ziet, maar dit duurt ook niet lang).

Wacht op een nieuwe update, wanneer deze beschikbaar is. Tot die tijd schakelt lang indrukken van de homeknop terug naar Waze / AA.

Ik heb nog steeds een probleem met mijn carplay (zie een paar berichten hierboven): draadloos begint het soms plotseling te haperen en af en toe is de verbinding weg. Wat bedoel je met connectiviteitsprofiel verwijderen? Ik heb dit al 10 keer geprobeerd: ik heb de verbinding op telefoon en auto verwijderd, opnieuw verbonden, maar het helpt niet.

Is er nog iets anders dat gedaan kan worden?
Mijn uitspraak had betrekking op het feit dat het geïntegreerde navigatiesysteem steeds opstart wanneer je daadwerkelijk via Carplay of Android Auto bent verbonden. Deze fout is voor verschillende bestuurders succesvol opgelost door het verbindingsprofiel te verwijderen en opnieuw in te stellen.

Als de verbinding tussen het voertuig en de smartphone steeds wordt verbroken of slecht is, zoals in jouw geval, is dit een andere fout, die ik nog niet specifiek heb gehoord of ervaren in verband met de 14024 firmware. Het kan de moeite waard zijn om een andere smartphone aan te sluiten voor een langere rit en het gedrag te observeren.

Er kunnen veel oorzaken zijn en ik zou ze eerst op de smartphone zoeken (energiebesparende instellingen, parallelle verbindingen met headsets, toegangspuntinstellingen, enz.).

Maar controleer of bekijk deze instellingen natuurlijk niet tijdens het rijden. ;)

Oké, ik zal mijn oude iPhone X opnieuw instellen en het proberen. Ik zal het ook proberen zonder een magsafe-hoesje.

Ik zal alleen met de telefoon knoeien als ik geparkeerd sta, dat is zeker! Ik wil niemand en mezelf niet in gevaar brengen (y)

Heb deze week 4 uur met de cx-60 gereden met de oude iPhone X op draadloze CarPlay zonder enig probleem. Ik heb ook mijn 16 pro aangesloten op mijn EQB, en ook daar geen problemen. Het is dus de 16 pro in combinatie met de cx-60 die problemen heeft. Ik ga morgen naar de dealer en vraag hen om te controleren of er een CMU-update beschikbaar is. Lees vergelijkbare problemen in meerdere fb-groepen..

361 - 380 of 414 Posts