Mazda CX-70 Forum banner

Mazda Connect Firmware-update BESTANDEN.

1 reading
168K views 413 replies 171 participants last post by  Neven  
#1 · (Edited)
HOE U UW CARS MAZDA CONNECT HANDMATIG KUNT BIJWERKEN MET HET LAATSTE ECHTE MAZDA CONNECT FIRMWARE-BESTAND.

JA, EIGENAARS KUNNEN HET DOEN EN JA, HET IS ERG GEMAKKELIJK EN NEE, HET ANNULEERT UW NIEUWE AUTO GARANTIE NIET, OMDAT DE GEBRUIKTE BESTANDEN DOOR MAZDA ZIJN GOEDGEKEURD EN ECHT GELEVERD DOOR MAZDA MOTOR CORP JAPAN AAN HUN MAZDA DEALERS OM TE GEBRUIKEN EN BIJ TE WERKEN.

Image

WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN TE INSTALLEREN OP EEN USB-FLASHDRIVE....... GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.

OPMERKING: ER ZIJN MENSEN DIE U KOSTEN IN REKENING BRENGEN VOOR DEZE UPDATES IN RUSLAND OF OEKRAÏNE, IK BRENG U NOOIT KOSTEN IN REKENING, U BETAALT NOOIT VOOR NIEUWE BESTANDEN!
LET OOK OP: U KUNT INFOTAINMENTSYSTEMEN NIET VERANDEREN OF UITWISSELEN.

ALLE EXPORT CX-60'S GEBRUIKEN DE 7e GENERATIE MAZDA CONNECT.
7e generatie MAZDA HOME SCREEN heeft de witte tekst op zwart scherm (zoals hierboven).

6e generatie MAZDA HOME SCREEN heeft de rode pictogrammen op zwart scherm.

Hoe u het VOLLEDIGE versienummerscherm hieronder NU NODIG in uw Mazda kunt onthullen voor de juiste FIRMWARE-vervanging.

1. Zet de ontsteking of ACC aan met de startknop (met radio AAN).
2. Druk op de volumeknop en blijf deze ingedrukt houden, druk tegelijkertijd 3-5 seconden op de knoppen Muziek en Favorieten, en het scherm "Diagnostische test" verschijnt vervolgens.
3. Scroll OMHOOG of OMLAAG in deze lijst op het scherm door aan uw Commander-knop omhoog of omlaag te DRAAIEN (zie elke oranje markering).
4. Selecteer lichtoranje "Service-informatie" op het scherm door
Eén keer op uw Commander-knop omlaag te drukken.
5. Selecteer oranje "Apparaatinformatie verbonden" op het scherm.
6. Selecteer oranje "CMU" op het scherm.
7. Zie "Apparaatversie-informatie CMU"-scherm.
8. Zie ECU-softwarenummer '7000C0A-NA06_12006' (voorbeeld).
Alle nummers + letters van 70xxCxx-xxxx_xxxxx is wat we moeten weten.
Noteer uw nummers en druk op de TERUG-pijl om de test te verlaten.

Image

Image

Bovenstaand voorbeeld wanneer u uw versie-informatie zoekt in uw GEN 7 Mazda Connect in INSTELLINGEN....CX-60 leest 7000C0A-EU07_140?? of vanaf 2024MY 7230C1A-EU11_100??.
Image

HET SCHERMPIC VAN UW CMU APPARAATVERSIE-INFORMATIE De 7000C0A-NA06_12006 vertelt me wat er nu in uw Mazda zit.
VERMELD DIT
OMCIRKELDE NUMMER IN ALLE CONNECT Privé BERICHTEN
IN DEZE FORUM THREAD.

Bijgewerkte VERSIE Vanaf 2025 MY en verder ALLEEN>>>>
OPMERKING: Vanaf 2025MY heeft de EU CX-60 een GANS NIEUWE FIRMWARE-versie.
7230C1A-EU11_10006
LET OOK OP: IK HEB GEEN FIRMWARE-UPDATE VOOR
7230C1A-EU11_10006 CONNECT SYSTEEM;
EN NEE, U KUNT DEZE VERSIE NIET INSTALLEREN OVER WAT U NU AL HEBT, NU IN UW CX-60. NOGMAALS! VRAAG NIET OM HET BESTAND, WANT IK HEB HET NIET.

7000C0A-EU07-14024
Voor Europa, VK, Australië, NZ tot en met 2022-2023MY.
7000C0A-RU07-14018 Voor RUSLAND tot en met 2022-2023MY.
OPMERKING: Tot nader bericht zijn OTA- of Over The Air-updates voor items zoals Mazda Connect NLA (Niet langer beschikbaar).
Ik weet niet wanneer of ooit dit wordt hervat, aangezien het probleem dat OTA is, beperkt is tot een maximale bestandsgrootte van 250 MB

IK HEB GEEN FIRMWARE voor algemene markten zoals 4A07 of JP07.

Als uw CX-60 onder dit versienummer valt, raad ik u aan een probleem met Connect te melden om uw Mazda-dealer de Mazda Connect-bestand van uw auto te laten bijwerken, of als u technisch onderlegd bent, kunnen we u een downloadlink en volledige instructies geven over hoe het moet, het is heel gemakkelijk!

U MOET ME EEN PRIVÉ BERICHT STUREN, OMDAT DE DOWNLOADLINKS NIET OPENBAAR KUNNEN WORDEN GEPLAATST. Nieuwe leden moeten in het forum posten om in aanmerking te komen.
>>>>Klik hier om mij een bericht te sturen.**

VRAAG GEEN FIRMWARE-BESTANDEN IN MEERDERE MAZDA-FORUMS.?
ALS U "ASH8" een bericht stuurt, wat IK BEN, DAN BEN IK DEZELFDE PERSOON!
U krijgt niet sneller wat u wilt, maar creëert meer werk voor mij
;)

Image

Image

OPMERKING: Het kan tot 14 uur duren voordat ik u antwoord, aangezien ik in een ander land ben, wees geduldig. Download geen bestanden van onbekende bronnen, omdat deze geen ondersteuning bieden of volledig verkeerde bestanden kunnen zijn.

Ja, mijn bestanden zijn echte Mazda-bestanden en ik wou dat het niet nodig was om Mazda-eigenaren te helpen, want helaas zijn Mazda-dealers erg slecht in het updaten van systemen, veel technici zijn nog steeds te ouderwets en aarzelen om aan te raken en nog triester is dat zoveel servicemensen in je gezicht liegen en zeggen dat updates zijn gedaan terwijl ze niet zijn aangeraakt.

Vertrouw er niet op dat uw Mazda-dealer uw firmware voor Connect bijwerkt, want de meesten zullen dit nooit doen, tenzij u een specifiek probleem of fout meldt.

Helaas zijn Mazda OTA (over the air, indien uitgerust) updates ook problematisch, maar op een dag zal Mazda dit onder de knie krijgen.

Gracenote (muziekbestandsnamen etc.) zijn niet inbegrepen bij de Standalone Connect Firmware Update, dankzij Marko hier is een link van Mazda retail (openbaar), om zelf te downloaden met de nieuwste beschikbare versie.
GRACENOTE DATABASE UPDATE | MAZDA CONNECT

Welke hardware is nodig...
Uiteraard het .kwi-softwarebestand dat nu is bijgewerkt en vervolgens een geschikte USB-flashdrive, zoals...

TYPE A (Vierkant-Mannelijk) naar....heeft ook een USB C-adapter nodig...
TYPE C (Ovaal-Mannelijk)....
JA U kunt een ADAPTER Type A naar Type C gebruiken....

WELKE USB-FLASHDRIVE TE GEBRUIKEN (bij voorkeur niet groter dan 32 GB).
Image

GEBRUIK GEEN Multi Port Point Adapter Types.
GEBRUIK GEEN ‘’MICRO USB KAARTEN’’ GEMONTEERD IN EEN USB DRIVE.

GRACENOTE
Bestand voor muziekalbumhoezen kan rechtstreeks van Mazda naar uw pc worden gedownload, die u vervolgens op een USB-flashdrive plaatst en HANDMATIG in de USB-poort van uw auto installeert...Selecteer eerst uw regio...Zie link.

#2 · (Edited)
Als u wilt dat uw Mazda-dealer de firmware van uw CX-60 Mazda Connect bijwerkt, MOET u een probleem melden, want in 9 van de 10 gevallen zal uw dealer niet updaten naar het nieuwste bestand, aangezien Mazda Japan uw dealer alleen onder garantie betaalt als er een oorzakelijk probleem is.

Ik stel voor dat u de dealer vermeldt dat uw Mazda Connect-scherm gewoon vastloopt en dan vanzelf opnieuw opstart. Dit is een bekend probleem op sommige CX-60's dat is opgelost met deze nieuwste firmware-update.

CX-60 Firmware UPDATE is nu ALLEEN beschikbaar voor EU07 en RU07.
Hieronder staan de nieuwe OPLOSSINGEN EN de nieuwe CHANGELOG voor 14024
en VOOR voor CX-60 voor EU/VK/AU/NZ of ALLE modellen met 7000C0A-EU07- 1****
De NIEUWSTE Firmware voor CX-60 is Versie 14024.
7000C0A-EU07-14024
Voor Europa, VK, Australië en Nieuw-Zeeland
7000C0A-RU07-14018 Voor RUSLAND, Geen 14024 is beschikbaar voor Rusland.

LET OP: Vanaf 2025MY heeft de EU CX-60 een GLOEDNIEUWE FIRMWARE-versie.
7230C1A-EU11_10006
LET OOK OP: IK HEB GEEN FIRMWARE-UPDATE VOOR een 7230C1A-EU11_10006 CONNECT SYSTEEM;
en NEE, U KUNT DEZE VERSIE NIET INSTALLEREN OVER WAT U NU AL IN UW CX-60 HEEFT. NOGMAALS! VRAAG NIET OM EU11 BESTAND, WANT IK HEB HET NIET.

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14024).

(Versie 7000C0A-EU07_14024)
  • Het Android Auto-scherm wordt mogelijk niet weergegeven als de ontsteking wordt ingeschakeld terwijl een Android-apparaat is aangesloten.
  • Het middendisplay knippert soms. Het kan ook een paar seconden blijven knipperen nadat de ontsteking is uitgeschakeld.
  • De draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Wanneer een smartphone is aangesloten op een USB-poort terwijl deze draadloos is verbonden met CarPlay, wordt de smartphone mogelijk niet opgeladen.
  • Tijdens het gebruik van navigatie worden de snelheidslimieten mogelijk onjuist weergegeven.
  • Bij het zoeken naar een laadstation wordt mogelijk het aantal beschikbare stations niet weergegeven.
  • Tijdens het synchroniseren met GPS wordt mogelijk de verkeerde tijd weergegeven.
  • Tijdens het gebruik van navigatie worden mogelijk geen pictogrammen voor flitspalen op de route weergegeven.
  • Tijdens het gebruik van navigatie wordt mogelijk geen informatie over de uitgang weergegeven.
  • Bij het betreden van een schoolzone wordt mogelijk geen begeleidingsbericht uitgesproken.
  • Wanneer de eerste kruising zich binnen 5 km bevindt en de tweede kruising zich verder dan 5 km bevindt, wordt de afbeelding op het scherm mogelijk niet correct weergegeven.
  • Begeleidingsbericht voor de congestieheffingszone kan worden uitgesproken waar dit niet van toepassing is.
  • Hoewel de SD-kaart is verwijderd, kan een navigatiebegeleiding worden weergegeven in het Active Driving Display en/of het middendisplay.
  • Een navigatieopdracht via spraakherkenning kan Mazda Connect onjuist weergeven.
  • Tijdens het rijden op de Autobahn met de taal ingesteld op Engels, worden de uitgangsnamen op de Autobahn soms in een andere taal dan de ingestelde taal aangekondigd.
  • Tijdens het gebruik van navigatie bevriest het scherm met de bestemmingsbegeleiding in het Active Driving Display.
  • Adresnummers met meer dan vijf cijfers worden niet herkend door het spraakherkenningssysteem.
  • Bij gebruik van spraakherkenning kunnen faciliteitennamen niet worden gezocht.
  • Na het verwijderen van meerdere bestemmingen kan het indrukken van de commanderknop soms het menu niet weergeven.
  • Zelfs wanneer de instelling voor de flitspaal is ingesteld op 'Hoorbare en visuele waarschuwingen', zijn er momenten waarop er geen hoorbare waarschuwing wordt gegeven, hoewel de camera op het scherm wordt herkend.
(Versie 7000C0A-EU07_14018)
  • Tijdens het gebruik van navigatie op tolwegen kunnen er frequente aankondigingen zijn van "Tolweg vooruit" met een slechte kwaliteit van de spraakbegeleiding.
  • Bij gebruik van spraakherkenning voor het zoeken naar adressen in het navigatiesysteem, kan er worden gezocht naar adressen met Duitsland in plaats van de lokale locatie.
  • Tijdens het gebruik van navigatie op de Autobahn kan een routenummer worden uitgesproken in een andere taal dan de ingestelde taal.
  • Wanneer meerdere bestemmingen in de navigatie zijn ingesteld, wordt de totale afstand mogelijk niet weergegeven.
  • De spraakbegeleiding voor navigatie in het Fins en Duits is onvolwassen.
  • De snelheidseenheden op het Traffic Sign Recognition (TSR)-systeem kunnen onjuist worden weergegeven.
  • Tijdens het gebruik van navigatie worden de snelheidslimieten mogelijk onjuist weergegeven.
  • Bij het starten van navigatie kan het even duren voordat de navigatiebegeleiding begint te spreken.
  • Bij het zoeken naar navigatie kan er een lege ruimte verschijnen in de zoekresultaten.
  • Na het bewerken van een USB-audioplaylist wordt de playlist mogelijk niet hervat.
  • DTC U3000:47 wordt mogelijk niet gewist, tenzij IG-OFF/ON.
  • De volgende symptomen met betrekking tot het Driver Personalization System zijn gewijzigd.
- Handmatig overschakelen naar geregistreerde bestuurders kan mogelijk niet direct na het starten van de motor worden uitgevoerd.
- Het authenticatieresultaat wordt mogelijk niet weergegeven.
  • Het waarschuwingsscherm voor de werking dat direct na IG-ON wordt weergegeven, kan ongeveer 30 seconden worden weergegeven.
  • De inspectie van het i-ACTIVSENSE-systeem kan onnodig worden weergegeven.
  • Het is mogelijk niet mogelijk om verbinding te maken met de iPhone.
  • Het CarPlay-pictogram wordt mogelijk niet weergegeven.
  • De naam van het smartphone-apparaat wordt mogelijk niet weergegeven in de "Telefoonverbindingsvolgorde instellen".
  • De werking van Mazda Connect is mogelijk niet beschikbaar.
  • Direct na het starten van de motor kunnen het camerabeeld en andere beeldbronnen elkaar overlappen.
  • Het Mazda Connect-scherm wordt mogelijk niet weergegeven bij het verbinden met CarPlay.
  • Mazda Connect kan vastlopen.
  • Bij het wijzigen van de instellingen voor de luisterpositie kunnen de posities van de vinkjes die niet worden bediend, veranderen.
(Versie 7000C0A-EU07_14016)
  • Een onjuist scherm kan worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
  • De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het authenticatieresultaat weergeeft, een onjuist scherm kan worden weergegeven
(Versie 7000C0A-EU07_14012)
  • Door op de mute-knop te drukken, wordt de muziekweergave mogelijk niet onderbroken.
  • Mazda Connect kan opnieuw opstarten.
  • De draadloze CarPlay-verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar de Bluetooth®-verbinding.
  • Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechts- of linksafslagpunt dat in ADD (Active Driving Display) wordt weergegeven, mogelijk niet.
  • De draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Bij het wisselen van bestuurders-ID's wordt de spraakherkenningstaal mogelijk niet gewijzigd.
  • Bij het verwijderen van de bestuurders-ID uit het Personalization System wordt de taalinstelling Engels.
  • Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstelling veranderen.

• Voor iOS 15,
    Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, overlappen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar.
    Kan de CarPlay-telefoongesprekken niet opnemen met de schakelaar op het stuurwiel.
  • Navigatie kan vastlopen.
  • Het systeem kan om de 20 seconden opnieuw opstarten.
De FIRMWARE-upgrades blijven een hele tijd op 100% staan voordat het VOLTOOIDE BLAUWE SCHERM wordt weergegeven.
Er is geduld vereist.

-------------------
Opmerking: U KUNT GEEN VERKEERDE FIRMWARE INSTALLEREN IN EEN GEN 7 MAZDA CONNECT, PLUS U KUNT DE LANDEN FIRMWARE-VERSIES NIET WIJZIGEN, ZOALS NA naar EU of naar 4A of Visa Versa.

De CMU VAN UW AUTO'S ZAL NOOIT ONVERENIGBARE BESTANDEN ACCEPTEREN.

U KUNT OOK NIET INSTALLEREN OF WIJZIGEN NAAR EEN ANDERE MODELVERSIE ZOALS NA07 naar NA11 of EU03 naar EU07 of NA07 naar EU07.

U kunt ALLEEN de originele versie bijwerken die momenteel door Mazda in uw auto is geïnstalleerd, als, herhaal, als er een update beschikbaar is, zoals NA11-10008 bijgewerkt naar NA11-10014.

--------------------
7000C0A-EU07-14024 Voor Europa, VK, Australië en Nieuw-Zeeland is zojuist uitgebracht in december 2024,
Zoals we weten, worden ALLE Firmware-updates uitgebracht om bekende problemen in Mazda Connect voor EU/AU CX-60 op te lossen.
Zie de changelogs hierboven.

#25 ·
Als u wilt dat uw Mazda-dealer de firmware van uw CX-60 Mazda Connect bijwerkt, MOET u een probleem melden, want in 9 van de 10 gevallen zal uw dealer niet updaten naar het nieuwste bestand, aangezien Mazda Japan uw dealer alleen onder garantie betaalt als er een oorzakelijk probleem is.

Ik stel voor dat u de dealer vermeldt dat uw Mazda Connect-scherm gewoon vastloopt en dan uit zichzelf opnieuw opstart. Dit is een bekend probleem op sommige CX-60's dat is opgelost met deze nieuwste firmware-update.
Hallo. Is er al een update geweest? van 14012?

#4 ·
Hier is het changelog met 14012 Mazda Connect Firmware-update...

SYMPTOMEN
De volgende symptomen kunnen worden opgelost of er zijn wijzigingen aangebracht door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14012).

Het indrukken van de mute-knop kan de muziekweergave mogelijk niet pauzeren.

Mazda Connect kan opnieuw opstarten.

CarPlay draadloze verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar Bluetooth®-verbinding.

Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechts- of linksafslagpunt dat wordt weergegeven in ADD (Active Driving Display) mogelijk niet.

CarPlay draadloze verbinding kan mislukken.

Bij het wisselen van Driver ID's wordt de spraakherkennings taal mogelijk niet gewijzigd.

Bij het verwijderen van Driver ID uit Personalization System wordt de taalinstelling Engels.

Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstelling veranderen.

"Voor iOS 15,
Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, kunnen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar overlappen.
Kan de CarPlay-telefoongesprekken niet opnemen met de schakelaar op het stuurwiel.
Navigatie kan vastlopen.
Het systeem kan om de 20 seconden opnieuw opstarten.

OPMERKING:
  • iPod, iPhone en Apple CarPlay zijn geregistreerde handelsmerken van Apple Inc.
  • Android en Android Auto zijn geregistreerde handelsmerken van Google LLC.
  • Het Bluetooth®-woordmerk en de logo's zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc.

#11 ·
Mazda heeft zojuist Firmware-updates uitgebracht voor CX-60 Mazda Connect.
Dit is de tweede release voor Mazda Connect in Europa en het VK.
Nieuw is...

EU07 14012.kwi ongeveer 1,08 GB groot.
14008 was de laatste update.

Als uw CX-60 onder dit versienummer valt, raad ik u aan een probleem met Connect te melden om uw Mazda-dealer uw Mazda Connect-bestand te laten updaten, of als u technisch onderlegd bent, kunnen we u een downloadlink en volledige instructies geven over hoe het werkt, het is heel, heel gemakkelijk!.

U moet mij een bericht sturen, aangezien de downloadlinks NIET openbaar geplaatst kunnen worden.
Ja, het zijn echte bestanden en ik wou dat het niet nodig was om Mazda-eigenaren te helpen, aangezien Mazda-dealers helaas erg slecht zijn in het updaten van systemen, veel technici zijn nog steeds te ouderwets en terughoudend.

Helaas zijn Mazda OTA (over the air, indien uitgerust) updates ook problematisch, maar op een dag zal Mazda het onder de knie krijgen.
Is het mogelijk om nieuwe software voor CX60 te krijgen, bij voorbaat dank en de beste groeten

#17 ·
Bedankt ash8, ik heb de link ontvangen en succesvol bijgewerkt. Voor iedereen die zich afvraagt, dit kan vanaf een Mac gedaan worden - zorg er wel voor dat je Schijfhulpprogramma gebruikt om je kaart te formatteren als MSDOS(FAT). Ik heb geformatteerd en gekopieerd naar een sd-kaart en vervolgens een usbc-sd-kabel in de auto gebruikt.

#23 ·
Hartelijk dank ASH - Update succesvol voltooid.

Bedankt ash8, ik heb de link ontvangen en succesvol bijgewerkt. Voor iedereen die zich afvraagt, dit kan vanaf een Mac worden gedaan - zorg er wel voor dat je Schijfhulpprogramma gebruikt om je kaart te formatteren als MSDOS(FAT). Ik heb geformatteerd en gekopieerd naar een sd-kaart en vervolgens een usbc-sd-kabel in de auto gebruikt.
Ik kan bevestigen dat dit werkt en ook dat het werkte met een 64GB USBC-dongle

#19 ·
Mazda heeft zojuist firmware-updates uitgebracht voor de CX-60 Mazda Connect.
Dit is de tweede versie voor Mazda Connect in Europa en het VK.
Nieuw is...

EU07 14012.kwi bestandsgrootte is ongeveer 1,08 GB.
14008 was de laatste update.

Als uw CX-60 onder dit versienummer valt, raad ik u aan te klagen over een probleem met Connect om uw Mazda-dealer te vragen het Mazda Connect-bestand van uw auto bij te werken, of, als u technisch onderlegd bent, kunnen we u een downloadlink en volledige instructies geven over hoe het moet, het is heel, heel gemakkelijk!.

U moet mij een bericht sturen omdat downloadlinks NIET openbaar kunnen worden geplaatst.
Ja, het zijn authentieke bestanden en ik wou dat we Mazda-eigenaren niet hoefden te helpen, want helaas zijn Mazda-dealers erg slecht in het updaten van systemen, veel technici zijn nog steeds te oud en terughoudend.

Helaas zijn Mazda OTA-updates (over-the-air, indien uitgerust) ook problematisch, maar op een dag zal Mazda er overheen komen.
[/CITAT]
Hallo.
Ik wil ook de link, alsjeblieft. Viorelasg@yahoo.com Ik heb nu versie 14004.
Bedankt

#20 ·
Bedankt, het werkte! Op het eerste gezicht merkte ik dat de versnellingen nu veel soepeler schakelen.
Ik ben benieuwd of de auto na het vervangen van de schokdempers en de stabilisatorstang niet meer zo hobbelt op oneffen wegen?
Ik heb ook het gevoel dat de auto bij snelheid op een oneffen weg uit balans raakt. Ik ga het vandaag nader testen.

#28 ·
Ja, OTA wordt nu uitgerold in Noord-Amerika en EU/VK.
U moet nog steeds geabonneerd zijn op Connected Services/MyMazda App, afhankelijk van de leeftijd van de auto moet u mogelijk de Connect Firmware handmatig updaten naar de nieuwste versie en in andere Model Mazda's moet u de TCU Driver updaten, Mazda 3, CX-30, CX5 en 9 met 10 inch display, CX-50, MX-30. De CX-60 hoeft de TCU niet te updaten.
Zorg ervoor dat u naar de scherminstelling gaat en het selectievakje voor de over-the-air update aanvinkt.
OTA-updates zijn altijd kleinere bestanden dan standalone die ik lever... maar uiteindelijk nog steeds dezelfde versie.

#63 ·
Ja, OTA wordt nu uitgerold in Noord-Amerika en EU/VK.
U moet nog steeds geabonneerd zijn op Connected Services/ MyMazda App, afhankelijk van de leeftijd van de auto moet u mogelijk de Connect Firmware handmatig updaten naar de nieuwste versie en in andere Model Mazda's moet u de TCU Driver updaten, Mazda 3, CX-30, CX5 en 9 met 10 inch display, CX-50, MX-30. De CX-60 hoeft de TCU niet te updaten.
Zorg ervoor dat u naar de scherminstelling gaat en het over-the-air updatevakje aanvinkt.
OTA-updates zijn altijd kleinere bestanden dan standalone die ik lever... maar uiteindelijk nog steeds dezelfde versie.
Hallo. Kunt u mij alstublieft ook versie 14016 sturen voor installatie?
Bedankt

#29 ·
Oh ja, TCU-hardware is pas eind 2021 in Amerikaanse modellen geïnstalleerd, die daarvoor zoals BP Mazda 3 en CX-30 die geen TCU hebben, kunnen nooit OTA krijgen. Telematica Control Unit.

In de EU hebben alleen bepaalde modellen Mazda 3, CX-30, MX-30, CX-5 een TCU, de meeste die vanaf eind 2022 zijn geproduceerd, zullen een TCU hebben.

Elke Mazda op Gen 6 Connect die 74 Firmware gebruikt, kan geen TCU hebben, zoals Mazda 6 en MX-5 Miata, Mazda 2.

#32 ·
Nieuwe software-update (versie 7000C0A-EU07_14016) is uitgebracht, juni 2023.

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14016).
• Er kan een onjuist scherm worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
• De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het authenticatieresultaat weergeeft, er kan een onjuist scherm worden weergegeven

• Het indrukken van de mute-knop kan de muziekweergave mogelijk niet pauzeren.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar Bluetooth®-verbinding.
  • Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechter- of linkerkeerpunt dat wordt weergegeven in ADD (Active Driving Display) mogelijk niet.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Bij het wisselen van Driver ID's wordt de spraakherkennings-taal mogelijk niet gewijzigd.
  • Bij het verwijderen van Driver ID uit Personalization System wordt de taalinstelling Engels.
  • Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstelling veranderen.

• Voor iOS 15,
    Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, overlappen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar.
    Kan de CarPlay-telefoongesprekken niet opnemen met de stuurwielschakelaar.

#35 ·
Nieuwe software-update (versie 7000C0A-EU07_14016) is uitgebracht, juni 2023.

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14016).
• Er kan een onjuist scherm worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
• De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het authenticatieresultaat weergeeft, er kan een onjuist scherm worden weergegeven

• Het indrukken van de mute-knop pauzeert mogelijk de muziekweergave niet.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar Bluetooth®-verbinding.
  • Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechts- of linksafslagpunt dat wordt weergegeven in ADD (Active Driving Display) mogelijk niet.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Bij het wisselen van Driver ID's wordt de spraakherkenningsspraak mogelijk niet gewijzigd.
  • Bij het verwijderen van Driver ID uit Personalization System wordt de taalinstelling Engels.
  • Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstellingswaarde veranderen.

• Voor iOS 15,
    Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, kunnen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar overlappen.

Bedankt Ash. Is dit een OTA-update?

#33 ·
Dit verklaart een paar triviale dingen die ik niet kon uitzoeken met betrekking tot het verbinden met CarPlay, die af en toe mislukten (maar zelden) en meestal werden gecorrigeerd als ik de auto stopte en opnieuw startte. Dit waren slechts af en toe voorkomende problemen die ik toeschreef aan een wispelturige bluetooth-verbinding, en geen dealbreaker, maar het is goed om te zien dat Mazda zelfs met kleine glitches bezig is.

#34 ·
Dit verklaart een paar triviale dingen die ik niet kon uitzoeken met betrekking tot het verbinden met CarPlay, die af en toe mislukten (maar zelden) en meestal werden gecorrigeerd als ik de auto stopte en opnieuw startte. Dit waren slechts af en toe voorkomende problemen die ik toeschreef aan een wispelturige bluetooth-verbinding, en geen dealbreaker, maar het is goed om te zien dat Mazda zich ook bekommert om kleine glitches.
Uw problemen zullen nog steeds aanhouden, aangezien de versie van uw software al de veronderstelde fixes had voor wat u noemt. Die software release was maanden geleden en loste het probleem niet op, maar bracht wel een kleine verbetering.

De nieuwe software release is in het rood. Het pakt helaas de voortzetting van de buggy verbinding niet aan.