Mazda CX-70 Forum banner
81 - 100 of 414 Posts
Enkele NIEUWS met EU07-14016

Mazda heeft voorlopig informatie over de OTA-functie met betrekking tot de EO07-14016-update verwijderd.

Daarom is de OTA Mazda Connect Update-functie NIET beschikbaar voor ALLE CX-60's die in Europa/VK/AU/NZ zijn verkocht, tot nadere informatie van Mazda.
Ik verwacht dat het, zodra het terugkeert, in en VIA een nieuwe EU07 Firmware Update eerst handmatig zal worden geïnstalleerd.

En ik heb de redenen niet, misschien later.

Dit waren enkele van de updates of wijzigingen die zijn gedaan met update Versie 14016..

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie.
7000C0A-EU07_14016).
(Versie 7000C0A-EU07_14016)
• Er kan een onjuist scherm worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
• De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het
authenticatieresultaat weergeeft, er kan een onjuist scherm worden weergegeven.
• MAZDA heeft de OTA-functie op EU-14016 VERWIJDERD
Nieuws hierover? Mijn Mazda Dealer zei dat Mazda blijkbaar iets groots van plan is met een enorme update voor spraakherkenning en diverse andere dingen.

Als ik op mijn SD-kaart kijk, staan er ook veel ongebruikte dingen, vooral Car-to-X Communication-stuff en zo.

Discussion starter · #85 ·
Australische auto's (tot mijn verbazing en teleurstelling) lijken volledig in het duister te tasten. Geen dataverbinding, geen OTA-updates, geen telefoon-app, niets. Het zou fijn zijn om te denken dat een toekomstige update een deel van de ontbrekende technologie mogelijk zou maken.
Ja, zoals altijd is Australië de laatste met Mazda, maar OTA is momenteel een enorme pijn. OTA is gestopt in de EU/VK.
Als je je Mazda Connect handmatig wilt updaten, stuur me dan een bericht.

Na het updaten naar 14016 merkte ik dat ik niet langer "Paddle Shift Logic" in de voertuiginstellingen heb. Heeft iemand anders dit probleem?
Ja...dat is iets dat me ERG irriteert. De testauto die ik in februari reed, had die optie. Mijn Diesel niet. De Shift Logic is waardeloos bij het rijden met ACC aan en het veranderen van snelheid. Ik HEB die optie NODIG...

Discussion starter · #90 ·
Bedankt, mijn auto kwam met 14016 toen ik hem een maand geleden kocht. Dus lijkt up-to-date te zijn op dit moment.
Als je auto 14016 uit de fabriek heeft, krijg je OTA niet aan de praat, want Mazda heeft het vanaf deze versie gestopt. En ja, het is de huidige versie, AU kreeg de CX-60 pas 6 maanden na EU/UK.
We delen nu alles van de EU wat betreft nieuwe autoregels.

Discussion starter · #91 ·
Nieuws hierover? Mijn Mazda-dealer zei dat Mazda blijkbaar iets groots van plan is met een enorme update voor spraakherkenning en diverse andere dingen.

Als ik op mijn SD-kaart kijk, staan er ook veel ongebruikte dingen, vooral Car-to-X Communication-dingen en zo.
Sorry voor de late reactie, ja, er is en er zal altijd veel meer gebruikersfuncties en diagnostische functies zijn die Mazda bewaakt voor de levensduur van uw auto, waarbij Car Data op de achtergrond wordt verzameld en opgeslagen en vervolgens via OTA naar Mazda Cloud wordt geüpload of Data wordt vrijgegeven wanneer de auto voor service bij de dealer is.

De gegevens hebben NIETS te maken met de persoonlijke gegevens van de eigenaren, alleen met betrekking tot motorprestaties en -afstelling, batterijen, transmissies, ECU-afstelling, enz.

Discussion starter · #92 ·
Bedankt, mijn auto kwam met 14016 toen ik hem een maand geleden kocht. Dus lijkt up-to-date te zijn op dit moment.
Zodat je het weet, aangezien je Australische CX-60 werd geleverd met de nieuwste 14016, die het verwijderde OTA-updateproces heeft, dat Mazda heeft stopgezet voor alle CX-60's, zelfs in de EU/VK vanaf en inclusief 14016.

Sorry voor de late reactie, ja, er is en er zal altijd veel meer gebruikersfuncties en diagnostische functies zijn die Mazda bewaakt voor de levensduur van uw auto, waarbij Car Data op de achtergrond wordt verzameld en opgeslagen en vervolgens via OTA naar Mazda Cloud wordt geüpload of Data release wanneer de auto in de service @ Dealership is.

De gegevens hebben NIETS te maken met de persoonlijke gegevens van de eigenaren, alleen met betrekking tot motorprestaties en -afstelling, batterijen, transmissies, ECU-afstelling, enz.
Ja, want het analyseren van mijn rijstijl en al die Metadata die uit die Data kan worden gegenereerd, heeft niets te maken met persoonlijke details ;)
Na de hele Homeassistant-takedown denk ik dat dit de eerste en enige Mazda was, ook al ben ik best blij met de auto.

De recente managementwijzigingen voorspellen niet veel goeds. De introductie van Amazon Alexa voor de nieuwe MX-5 in Japan keur ik als IT-Security Engineer ook ZEER af. Mazda stond op de meeste lijsten van bedrijven die het daadwerkelijk goed doen met gebruikersidentificeerbare gegevens (zelfs als die gegevens die naar Mazda/Amazon worden verzonden, geanonimiseerd zijn, kunnen de gegevens nog steeds worden gecrawld en gemanipuleerd als er een inbreuk plaatsvindt), dus dat zal ook tot een einde komen.

En Car-to-X Communication is niet alleen dat. Vehicle-to-Infrastructure en Vehicle-to-Vehicle is iets dat de Duitse fabrikanten al geruime tijd gebruiken, waardoor waarschuwingen op het navigatiescherm kunnen worden weergegeven. Zoals overstromingen, crashes, zeer hoge regenval enzovoort. Het voertuig waarin u rijdt, stuurt ook enkele gegevens (zoals u rijdt met een zeer hoge ruitenwisserstand gedurende langere tijd en de lichten aandoet, u stopt ergens met de alarmlichten aan) naar andere auto's, die gegevens worden echter niet opgeslagen.

Erg ongelukkig met de uitschakeling van OTA - er is absoluut geen communicatie van Mazda, wat erg jammer is om te zien, omdat het erg goed was.

Zodat je het weet, aangezien je Australische CX-60 werd geleverd met de nieuwste 14016, die het verwijderde OTA-updateproces heeft, dat Mazda heeft stopgezet voor alle CX-60's, zelfs in de EU/VK vanaf en inclusief 14016.
Is er een reden waarom ze de OTA hebben uitgeschakeld? Ik zie enkele rapporten, waaronder officiële verklaringen van Mazda, dat er in november een grote software-update komt met enkele belangrijke fixes. Ik ga het echter pas geloven als het uitkomt.

Is er een reden waarom ze de OTA hebben uitgeschakeld? Ik zie een aantal rapporten, waaronder officiële verklaringen van Mazda, dat er in november een grote software-update komt met een aantal belangrijke fixes. Ik ga het pas geloven als het er is.
Het is vrij gebruikelijk in de IT dat grote versie-upgrades/updates niet door de eindgebruiker kunnen worden uitgevoerd. Het is mogelijk dat de "grote software-update" die we allemaal verwachten, ook enkele firmware-updates vereist die alleen door Mazda-services worden uitgevoerd. Als ik tussen de regels door lees van enkele interacties die ik met Mazda heb gehad, is het waarschijnlijker dat de upgrade/update pas eind Q1/24 klaar zal zijn. Mijn gok, vanwege dit alles, is dat ze daarom OTA hebben uitgeschakeld, aangezien er geen updates meer zullen zijn in de huidige softwaretak.

Het is vrij gebruikelijk in de IT dat grote versie-upgrades/updates niet door de eindgebruiker kunnen worden uitgevoerd. Het is mogelijk dat de "grote software-update" die we allemaal verwachten, ook enkele firmware-updates vereist die alleen door Mazda-services worden uitgevoerd. Als ik tussen de regels door lees uit sommige interacties die ik met Mazda heb gehad, is het waarschijnlijker dat de upgrade/update eind Q1/24 klaar zal zijn. Mijn gok, vanwege dat alles, is dat ze daarom OTA hebben uitgeschakeld, aangezien er geen updates meer zullen zijn in de huidige softwaretak.
Klopt, ik denk niet dat het als een OTA zal komen. Maar ik wil niet dat Mazda opnieuw een half geteste update uitbrengt aan klanten, terwijl we al veel andere problemen hebben.

Discussion starter · #99 ·
7000C04-EU07-14018 FIRMWARE-UPDATE voor MAZDA CX-60 is NU beschikbaar (dank u, meneer Birdie).

JA, u kunt downloaden via de oude link als u dat wenst of U MOET mij een bericht sturen hier in het forum voor de link om te downloaden.
LINKS voor downloads KUNNEN NIET openbaar worden weergegeven in dit forum.

Wijzigingen..van 14016 tot 14018

• Bij gebruik van navigatie op tolwegen kunnen er frequente aankondigingen zijn van "Tolweg vooruit" met een slechte kwaliteit van de gesproken begeleiding.

• Bij gebruik van spraakherkenning voor adres zoeken in het navigatiesysteem, kan er worden gezocht naar adressen met Duitsland in plaats van de binnenlandse locatie.

• Bij gebruik van navigatie op de Autobahn kan een routenummer worden uitgesproken in een andere taal dan de ingestelde taal.

• Als er meerdere bestemmingen zijn ingesteld in de navigatie, wordt de totale afstand mogelijk niet weergegeven.

• De gesproken begeleiding voor navigatie in het Fins en Duits is onvolwassen.

• De snelheidsaanduidingen op het Traffic Sign Recognition (TSR)-systeem worden mogelijk onjuist weergegeven.

• Bij gebruik van navigatie kunnen de snelheidslimieten onjuist worden weergegeven.

• Bij het starten van de navigatie kan het even duren voordat de navigatiebegeleiding begint te spreken.

• Bij het zoeken naar navigatie kan er een spatie verschijnen in de zoekresultaten.

• Na het bewerken van een USB-audioplaylist wordt de playlist mogelijk niet hervat.

• DTC U3000:47 kan mogelijk niet worden gewist, tenzij IG-OFF/ON.

• De volgende symptomen met betrekking tot het Driver Personalization System zijn gewijzigd.

• Handmatig overschakelen naar geregistreerde bestuurders kan mogelijk niet direct na het starten van de motor worden uitgevoerd.

• Het authenticatieresultaat wordt mogelijk niet weergegeven.

• Het waarschuwingsscherm voor de werking dat direct na IG-ON wordt weergegeven, kan ongeveer 30 seconden lang worden weergegeven.

• i-ACTIVSENSE-systeeminspectie kan onnodig worden weergegeven.

• Het is mogelijk niet mogelijk om verbinding te maken met de iPhone.

• Het CarPlay-pictogram wordt mogelijk niet weergegeven.

• De naam van het smartphone-apparaat wordt mogelijk niet weergegeven in "Telefoonverbindingvolgorde instellen".

• Mazda Connect-bediening is mogelijk niet beschikbaar.

• Direct na het starten van de motor kunnen het camerabeeld en andere beeldbronnen elkaar overlappen.

• Het Mazda Connect-scherm wordt mogelijk niet weergegeven bij het verbinden met CarPlay.

• Mazda Connect kan vastlopen.

• Bij het wijzigen van de instellingen voor de luisterpositie kunnen de posities van de vinkjes die niet worden bediend, veranderen.

7000C04-EU07-14018 FIRMWARE UPDATE voor MAZDA CX-60 is NU beschikbaar (dank u Mr Birdie).

JA, u kunt downloaden via de oude link als u dat wenst of U MOET mij een bericht sturen hier in het forum voor de link om te downloaden.
LINKS voor downloads KUNNEN NIET openbaar worden weergegeven in dit forum.

Wijzigingen..van 14016 naar 14018

• Tijdens het gebruik van navigatie op tolwegen kunnen er frequente aankondigingen zijn van "Tolweg voor u" met een slechte kwaliteit van de gesproken begeleiding.
  • Bij gebruik van spraakherkenning voor adres zoeken in het navigatiesysteem, kan er worden gezocht naar adressen met Duitsland in plaats van de binnenlandse locatie.
  • Tijdens het gebruik van navigatie op de snelweg kan een routenummer worden uitgesproken in een andere taal dan de ingestelde taal.
  • Wanneer er meerdere bestemmingen zijn ingesteld in de navigatie, wordt de totale afstand mogelijk niet weergegeven.
  • De gesproken begeleiding voor navigatie in het Fins en Duits is onvolwassen.
  • De snelheidsaanduidingen op het Traffic Sign Recognition (TSR)-systeem worden mogelijk onjuist weergegeven.
  • Tijdens het gebruik van navigatie kunnen de snelheidslimieten onjuist worden weergegeven.
  • Bij het starten van navigatie kan het even duren voordat de navigatiebegeleiding begint te spreken.
  • Bij het zoeken naar navigatie kan er een spatie verschijnen in de zoekresultaten.
  • Na het bewerken van een USB-audioplaylist wordt de playlist mogelijk niet hervat.
  • DTC U3000:47 kan mogelijk niet worden gewist, tenzij IG-OFF/ON.
  • De volgende symptomen met betrekking tot het Driver Personalization System zijn gewijzigd.

• Handmatig overschakelen naar geregistreerde bestuurders kan mogelijk niet direct na het starten van de motor worden uitgevoerd.
  • Het authenticatieresultaat wordt mogelijk niet weergegeven.

• Het waarschuwingsscherm voor de werking dat direct na IG-ON wordt weergegeven, kan gedurende ongeveer 30 seconden worden weergegeven.
  • De i-ACTIVSENSE-systeeminspectie kan onnodig worden weergegeven.
  • Het is mogelijk niet mogelijk om verbinding te maken met de iPhone.
  • Het CarPlay-pictogram wordt mogelijk niet weergegeven.
  • De apparaatnaam van de smartphone wordt mogelijk niet weergegeven in de "Telefoonverbindingvolgorde instellen".
  • Mazda Connect-bediening is mogelijk niet beschikbaar.
  • Direct na het starten van de motor kunnen het camerabeeld en andere beeldbronnen elkaar overlappen.
  • Het Mazda Connect-scherm wordt mogelijk niet weergegeven bij het verbinden met CarPlay.
  • Mazda Connect kan vastlopen.
  • Bij het wijzigen van de instellingen voor de luisterpositie kunnen de posities van vinkjes die niet worden bediend, veranderen.
Bedankt. Komt er een OTA-update voor dit, zoals u eerder hebt vermeld dat Mazda OTA heeft verwijderd?

81 - 100 of 414 Posts