Mazda CX-70 Forum banner
21 - 40 of 414 Posts
Bedankt, het werkte! Op het eerste gezicht merkte ik dat het nu de snelheden veel soepeler verandert.
Ik ben benieuwd of de auto na het vervangen van de schokdempers en de stabilisatorstang niet meer zo hobbelt op onverharde wegen?
Ik heb ook het gevoel dat de auto bij snelheid op een oneffen weg uit balans raakt. Ik test het vandaag nader.

Het kan helpen als je een Google-vertaling naar het Engels doet en dan de vertaling plaatst, aangezien Engels de primaire taal op dit forum lijkt te zijn.
Sorry. Het toont me direct in het Roemeens. Bedankt voor de update. Het werkte vrij eenvoudig. Op het eerste gezicht is de versnellingspookmodus veranderd. veel soepeler. Vandaag ben ik naar de Mazda-dealer gegaan en ze hebben me ingepland voor de vervanging van de schokdemper. Nogmaals bedankt voor je hulp. .

[/CITAT]

Hartelijk dank ASH - Update succesvol voltooid.

Bedankt ash8, ik heb de link ontvangen en succesvol bijgewerkt. Voor iedereen die zich afvraagt, dit kan vanaf een Mac worden gedaan - zorg er wel voor dat je Schijfhulpprogramma gebruikt om je kaart te formatteren als MSDOS(FAT). Ik heb geformatteerd en gekopieerd naar een sd-kaart en vervolgens een usbc-sd-kabel in de auto gebruikt.
Ik kan bevestigen dat dit werkt en ook dat het werkte met een 64GB USBC-dongle

Als u wilt dat uw Mazda-dealer de firmware van uw CX-60 Mazda Connect bijwerkt, MOET u een probleem melden, want in 9 van de 10 gevallen zal uw dealer niet updaten naar het nieuwste bestand, aangezien Mazda Japan uw dealer alleen onder garantie betaalt als er een oorzakelijk probleem is.

Ik stel voor dat u de dealer vermeldt dat uw Mazda Connect-scherm gewoon vastloopt en dan uit zichzelf opnieuw opstart. Dit is een bekend probleem op sommige CX-60's dat is opgelost met deze nieuwste firmware-update.
Hallo. Is er al een update geweest? van 14012?

Discussion starter · #28 ·
Ja, OTA wordt nu uitgerold in Noord-Amerika en EU/VK.
U moet nog steeds geabonneerd zijn op Connected Services/MyMazda App, afhankelijk van de leeftijd van de auto moet u mogelijk de Connect Firmware handmatig updaten naar de nieuwste versie en in andere Model Mazda's moet u de TCU Driver updaten, Mazda 3, CX-30, CX5 en 9 met 10 inch display, CX-50, MX-30. De CX-60 hoeft de TCU niet te updaten.
Zorg ervoor dat u naar de scherminstelling gaat en het selectievakje voor de over-the-air update aanvinkt.
OTA-updates zijn altijd kleinere bestanden dan standalone die ik lever... maar uiteindelijk nog steeds dezelfde versie.

Discussion starter · #29 ·
Oh ja, TCU-hardware is pas eind 2021 in Amerikaanse modellen geïnstalleerd, die daarvoor zoals BP Mazda 3 en CX-30 die geen TCU hebben, kunnen nooit OTA krijgen. Telematica Control Unit.

In de EU hebben alleen bepaalde modellen Mazda 3, CX-30, MX-30, CX-5 een TCU, de meeste die vanaf eind 2022 zijn geproduceerd, zullen een TCU hebben.

Elke Mazda op Gen 6 Connect die 74 Firmware gebruikt, kan geen TCU hebben, zoals Mazda 6 en MX-5 Miata, Mazda 2.

Discussion starter · #32 ·
Nieuwe software-update (versie 7000C0A-EU07_14016) is uitgebracht, juni 2023.

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14016).
(Versie 7000C0A-EU07_14016)
• Er kan een onjuist scherm worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
• De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het authenticatieresultaat weergeeft, er kan een onjuist scherm worden weergegeven

(Versie 7000C0A-EU07_14012)
  • Het indrukken van de mute-knop kan de muziekweergave mogelijk niet pauzeren.
  • Mazda Connect kan opnieuw opstarten.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar Bluetooth®-verbinding.
  • Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechter- of linkerkeerpunt dat wordt weergegeven in ADD (Active Driving Display) mogelijk niet.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Bij het wisselen van Driver ID's wordt de spraakherkennings-taal mogelijk niet gewijzigd.
  • Bij het verwijderen van Driver ID uit Personalization System wordt de taalinstelling Engels.
  • Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstelling veranderen.

• Voor iOS 15,
    Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, overlappen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar.
    Kan de CarPlay-telefoongesprekken niet opnemen met de stuurwielschakelaar.

• Navigatie kan vastlopen.

• Het systeem kan om de 20 seconden opnieuw opstarten.

Dit verklaart een paar triviale dingen die ik niet kon uitzoeken met betrekking tot het verbinden met CarPlay, die af en toe mislukten (maar zelden) en meestal werden gecorrigeerd als ik de auto stopte en opnieuw startte. Dit waren slechts af en toe voorkomende problemen die ik toeschreef aan een wispelturige bluetooth-verbinding, en geen dealbreaker, maar het is goed om te zien dat Mazda zelfs met kleine glitches bezig is.

Dit verklaart een paar triviale dingen die ik niet kon uitzoeken met betrekking tot het verbinden met CarPlay, die af en toe mislukten (maar zelden) en meestal werden gecorrigeerd als ik de auto stopte en opnieuw startte. Dit waren slechts af en toe voorkomende problemen die ik toeschreef aan een wispelturige bluetooth-verbinding, en geen dealbreaker, maar het is goed om te zien dat Mazda zich ook bekommert om kleine glitches.
Uw problemen zullen nog steeds aanhouden, aangezien de versie van uw software al de veronderstelde fixes had voor wat u noemt. Die software release was maanden geleden en loste het probleem niet op, maar bracht wel een kleine verbetering.

De nieuwe software release is in het rood. Het pakt helaas de voortzetting van de buggy verbinding niet aan.

Nieuwe software-update (versie 7000C0A-EU07_14016) is uitgebracht, juni 2023.

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A-EU07_14016).
(Versie 7000C0A-EU07_14016)
• Er kan een onjuist scherm worden weergegeven bij het verbinden met Android Auto.
• De communicatiebeperkingsmodus is ingesteld terwijl het Driver Personalization System het authenticatieresultaat weergeeft, er kan een onjuist scherm worden weergegeven

(Versie 7000C0A-EU07_14012)
  • Het indrukken van de mute-knop pauzeert mogelijk de muziekweergave niet.
  • Mazda Connect kan opnieuw opstarten.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mogelijk niet worden overgeschakeld naar Bluetooth®-verbinding.
  • Bij gebruik van CarPlay-navigatie verandert de resterende afstand tot het volgende rechts- of linksafslagpunt dat wordt weergegeven in ADD (Active Driving Display) mogelijk niet.
  • Draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
  • Bij het wisselen van Driver ID's wordt de spraakherkenningsspraak mogelijk niet gewijzigd.
  • Bij het verwijderen van Driver ID uit Personalization System wordt de taalinstelling Engels.
  • Na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij kan de aanpassingsinstellingswaarde veranderen.

• Voor iOS 15,
    Als CarPlay een oproep ontvangt terwijl het scherm is uitgeschakeld, kunnen de beltoon en het geluid van CarPlay Music elkaar overlappen.
    Kan de CarPlay-telefoongesprekken niet opnemen met de schakelaar op het stuurwiel.

• Navigatie kan vastlopen.

• Het systeem kan om de 20 seconden opnieuw opstarten.
Bedankt Ash. Is dit een OTA-update?

Discussion starter · #36 ·
Bedankt Ash. Is dit een OTA-update?
Dit zijn volledige systeembestandupdates, als je correct geregistreerd bent voor OTA, dan zal je systeem je vertellen om uit te voeren wanneer het beschikbaar is, onthoud dat OTA-updates een veel kleiner updatebestand zijn en alleen systeemdownloads zijn voor wijzigingen en/of bugfixes om bij te werken.
Je versienummer vertelt je waar de auto zich bevindt.

Als je CX-60 gloednieuw is, heb je mogelijk een nieuwere versie dan 14016.

Dit zijn volledige systeembestandupdates. Als u correct bent geregistreerd voor OTA, zal uw systeem u vertellen om uit te voeren wanneer het beschikbaar is. Onthoud dat OTA-updates een veel kleiner updatebestand zijn en alleen systeemdownloads zijn voor wijzigingen en/of bugfixes om bij te werken.
Uw versienummer vertelt u waar de auto zich bevindt.

Als uw CX-60 gloednieuw is, heeft u mogelijk een nieuwere versie dan 14016.
Nogmaals bedankt. Ik denk dat ik begrijp waar je het over hebt. Deze versie is/zal beschikbaar zijn als kleine "patch"-bestanden via OTA, die de bestaande geïnstalleerde versie upgraden, of als "full"-image dat wordt geïnstalleerd vanaf een aangesloten opslagapparaat (gedaan door Mazda-service of technisch onderlegde eindgebruiker).

Hallo,
Dit zijn volledige systeemfile-updates, als je correct geregistreerd bent voor OTA, dan zal je systeem je vertellen om te draaien wanneer het beschikbaar is, onthoud dat OTA-updates een veel kleiner updatebestand zijn en alleen systeemdownloads zijn voor wijzigingen en/of bugfixes om bij te werken.
Je versienummer vertelt je waar de auto zich bevindt.

Als je CX-60 gloednieuw is, heb je mogelijk een nieuwere versie dan 14016.
Hoi, kun je alsjeblieft de link met de bestanden met me delen voor mijn Mazda CX-60, aangezien OTA niet voor me werkt?

Bijgewerkt naar 14016 met behulp van volledige image op USB en instructies van MVP @ASH8. Soepele update, alles werkte in één keer.

Edit: Ik heb Gracenote DB 1.1.1.02315 geïnstalleerd vanaf dag één. Wanneer ik het probeer te updaten via OTA, retourneert het Gracenote Database update mislukt. Nog iemand met die fout?

21 - 40 of 414 Posts