Mazda CX-70 Forum banner
2,401 - 2,420 of 2,498 Posts
Net de auto opgehaald en ze hebben de batterij vervangen.

Wat vreemd was, was dat ze zeiden dat er meerdere opgeslagen 12v lage batterijwaarschuwingen waren, hoewel ik helemaal niets op het dashboard heb gehad.

Net de auto opgehaald en ze hebben de batterij vervangen.

Wat vreemd was, was dat ze zeiden dat er meerdere opgeslagen 12v lage batterijwaarschuwingen waren, hoewel ik helemaal niets op het dashboard heb gehad.
Mogelijk een teken dat ze de drempel te ver hebben verlaagd voor de Low 12V Warning om te voorkomen dat deze de hele tijd aangaat..

Gisteren in de auto gestapt en alle lichten en schermen begonnen te flikkeren en uit te vallen, toen viel hij helemaal uit. Een slimme lader op de 12V-accu gezet die de accu niet kon opladen en aangaf dat de accu defect was.

Mazda assist gebeld die een accubooster erop zette en hem startte, daarna vertrok omdat de auto liep. Toen hij startte, verscheen "Hybrid system malfunction".

Het is me gelukt om de slimme lader vandaag aan de praat te krijgen, maar toen ik de auto probeerde te starten, kreeg ik de foutmeldingen "Hybrid system malfunction" en "engine malfunction", hoewel hij startte, klonk hij erg onregelmatig.

Het kan gewoon een defecte accu zijn, maar nadat de kabelboom eerder dit jaar is vervangen, heb ik er niet veel hoop op dat het zo simpel is.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar ben erin geslaagd de accu op te laden, maar moest de aardingskabel loskoppelen om hem op te laden.
2 dagen voor dit probleem merkte ik een ander probleem op met de snelheidslimietindicator op het dashboard en de HUD. Hij leek de snelheidslimiet niet van GPS/kaart te kunnen oppikken. Vaak wordt - - - weergegeven. Hij kon de borden wel lezen. Het navigatiescherm toonde echter de auto nauwkeurig geplaatst.
Hij is donderdag bij de dealer om de accu te controleren en de Hybrid System Malfunction te wissen en de snelheidslimietweergave te onderzoeken.

Mijn auto is een linksgestuurde auto en vanmorgen merkte ik dat de passagiersspiegel niet donker werd toen de auto achter me dichtbij was en zijn lichten aan had. Op hetzelfde moment waren de achteruitkijkspiegel en de linkerspiegel donker. Het was vreemd, maar misschien is het zo ontworpen. Heeft iemand anders dit opgemerkt?

Ik dacht dat ik ook mijn belangrijkste ervaringen met phev-problemen zou delen na 19 maanden en 26.000 km:

• in eerste instantie de typische iactivsense-storing (camera's donker)-->vroegtijdig verholpen

• licht vibrerende bestuurdersspiegel vanaf het begin-->nieuwe spiegel vroegtijdig vervangen, geen effect. Deze januari noemde ik hen de gerelateerde TSB, het antwoord was dat Mazda Spanje de toepassing ervan niet heeft geautoriseerd??!! Dus de trilling gaat door.

• klopgeluid van de achterklep begon afgelopen herfst-->gesmeerd, oké voor 2 maanden maar het kloppen kwam terug-->veel meer vet en tot nu toe 3 maanden oké.

• lelijk geluid van de voorwielophanging bij volle draai kwam afgelopen herfst naar voren-->enkele onderdelen vervangen volgens de TSB denk ik, tot nu toe goed.

• claimde de deurisolatie R85/22 meer dan een jaar geleden, kreeg in eerste instantie "misschien in Duitsland, hier doen we het niet"-->een paar maanden geleden bogen ze eindelijk en deden het.

• transmissie schokt af en toe bij lage snelheden, maar dit leek in de loop van de tijd steeds minder te worden. Toen werd het na de "grote terugroepactie" van januari 24 veel erger, maar na verloop van tijd lijkt het weer soepeler te worden. Er is dus blijkbaar toch wat te leren, maar het duurt maanden...

• De laatste tijd heeft zich een rammel ontwikkeld in de pano-verstevigingsstang, en ik zeg je dat het verdomd irritant is. Zag een TSB, verzamel momenteel energie om een afspraak te maken bij de dealer...

• Over het algemeen vind ik het panoramadak veel te luid met veel aerodynamisch geluid vanaf ongeveer 100 km/u. De dealer denkt echter dat het normaal is... Nog iemand met een soortgelijke ervaring?

Samenvattend, ik heb niet de ernstigere problemen gehad zoals de aandrijflijn trillingen en stroef sturen (en de ophanging is goed genoeg voor mij; hoewel ik het ermee eens ben dat de achterkant meer gedempt zou kunnen zijn), voornamelijk rammels en geluiden. Irriterende problemen niettemin, en de houding van de dealer maakt het niet veel beter.
Ja, alles wat je noemt heeft een TSB, behalve het windgeruis. Het is eigenlijk niet alleen het dak. De hele auto mist veel isolatiemateriaal. Vooral op de vloer, daarom zijn de ophangingsproblemen zo duidelijk te horen.

Gisteren zat ik in de 10 jaar oude Ford Focus van mijn buren met 200.000 km op de teller voor een korte rit. Soepeler en comfortabeler rijden, minder lawaai en, bovenal, veel minder gekraak en gepiep van het plastic in de cabine. Ik denk dat de reden de stijve ophanging is die de hobbels gewoon doorgeeft aan het interieur en alle spullen binnenin schokkerig en los worden.

Dit is misschien een gewaagde uitspraak, aangezien ik Koni maar één dag heb geprobeerd (auto van een vriend), maar ik vind mijn nieuw gemonteerde Fs leuker. Ik heb afgelopen weekend mijn eerste langere snelweg/buitenrit gemaakt en een paar honderd kilometer in de stad gereden. De achterkant plakt eindelijk aan de hobbelige weg en de auto is merkbaar comfortabeler op oneffen oppervlakken.
Welke schokdempers heb je geïnstalleerd? Ook de veren?

Ik had een raar probleem een week of zo geleden. We hadden onze eerste sneeuw met temperaturen net onder het vriespunt, dus de luchtvochtigheid was vrij hoog, zo hoog zelfs dat de hele auto van binnen besloeg en er geen kracht op deze planeet was die de zijruiten en een zeer groot deel van de voorruit zou ontwasemen. Ik heb in principe alles geprobeerd, elke combinatie van knoppen, temperatuur- en airconditioninginstellingen, maar moest nog steeds rijden alsof ik in een rijdende sauna zat, waarbij ik de ramen en de voorruit met een handdoek afveegde. Ik startte de auto opnieuw, liet hem een paar uur buiten staan toen ik mijn bestemming bereikte, kwam terug, reed ermee naar huis, parkeerde in mijn garage met het bestuurdersraam net iets open.
Ik belde mijn dealer en bracht de auto de volgende dag weg, ze flashten de nieuwste software voor de klimaatregeling en ik heb dit probleem sindsdien niet meer gehad.

Ik heb ook net de e-mail over AR058A en AR060A ontvangen, ik zou ze moeten vragen of ze die twee hebben gedaan toen ze hem vorige week hadden.

Ik had een raar probleem een week of zo geleden. We hadden onze eerste sneeuw met temperaturen net onder het vriespunt, dus de luchtvochtigheid was vrij hoog, zo hoog zelfs dat de hele auto van binnen besloeg en er geen kracht op deze planeet was die de zijruiten en een zeer groot deel van de voorruit zou ontwasemen. Ik heb in principe alles geprobeerd, elke combinatie van knoppen, temperatuur- en AC-instellingen, moest nog steeds rijden alsof ik in een rijdende sauna zat, de ramen en voorruit afvegend met een handdoek. Ik startte de auto opnieuw, liet hem een paar uur buiten staan toen ik mijn bestemming bereikte, kwam terug, reed ermee naar huis, parkeerde in mijn garage met het bestuurdersraam net iets open.
Ik belde mijn dealer en bracht de auto de volgende dag weg, ze flashten de nieuwste software voor de klimaatregeling en ik heb dit probleem sindsdien niet meer gehad.

Ik heb ook net de e-mail over AR058A en AR060A ontvangen, ik zou ze moeten vragen of ze die twee vorige week hebben gedaan.
Meerdere keren heb ik de auto een korte tijd geparkeerd en ben ik teruggekomen om te ontdekken dat alle ramen beslagen waren. En zelfs tijdens het rijden met de SC die zijn werk doet, beslaan mijn ramen gewoon zonder reden, inclusief de zijspiegels. Ik heb de voorste ontwasemer de laatste tijd vaak moeten gebruiken. Ik was vorige week bij Mazda in verband met de geluiden van de achterbank en toen ik wegging, waren mijn ramen weer helemaal beslagen.

Meerdere keren heb ik de auto even geparkeerd en ben ik teruggekomen om te ontdekken dat alle ramen beslagen waren. En zelfs tijdens het rijden met de SC die zijn werk doet, beslaan mijn ramen gewoon zonder reden, inclusief de zijspiegels. Ik heb de voorruitontwaseming de laatste tijd vaak moeten gebruiken. Ik was vorige week bij Mazda in verband met de geluiden van de achterbank en toen ik wegging, waren mijn ramen weer helemaal beslagen.
Je kunt een vochtvreter proberen.
Er zijn in principe twee soorten: droog en nat.

De droge moeten tussen de toepassingen in de oven worden gereconditioneerd, de natte hebben een navulzakkje nodig om de maand of twee.

Droog:
Image
Image

Nat:
Image

Ik gebruik de laatste (nat), maar deze moet achter de achterbank worden gehangen op zo'n manier dat hij nooit op zijn kant kan vallen. Het moet ook voor elke rit worden geleegd van opgehoopt water (100 - 200 ml per paar dagen).

De eerste (droog) kan overal in de auto worden geplaatst en het ergste wat er kan gebeuren, is dat hij stopt met werken, tenzij hij wordt gereconditioneerd (gedroogd).

Het vocht dat niet uit het interieur van de auto wordt afgevoerd, komt terecht op ontoegankelijke plaatsen waar het in de winter niet voldoende kan drogen (omdat het bevriest) en precies de problemen veroorzaakt die u ervaart wanneer er warmte wordt toegepast.

Je kunt een vochtvreter proberen.
Er zijn in principe twee soorten: droog en nat.

De droge moeten tussen de toepassingen in de oven worden geherconditioneerd, de natte hebben een navulzakk nodig, een keer per maand of twee.

Droge:
View attachment 1600 View attachment 1601

Natte:
View attachment 1602

Ik gebruik de laatste (nat), maar het moet achter de achterbank worden gehangen op zo'n manier dat het nooit op zijn kant kan vallen. Het moet ook voor elke rit worden geleegd van opgehoopt water (100 - 200 ml per paar dagen).

De eerste (droog) kan overal in de auto worden geplaatst en het ergste wat kan gebeuren, is dat het stopt met werken, tenzij het wordt geherconditioneerd (gedroogd).

Het vocht dat niet uit het interieur van de auto wordt afgevoerd, komt terecht op ontoegankelijke plaatsen waar het in de winter niet voldoende kan drogen (omdat het bevriest) en precies de problemen veroorzaakt die je ervaart wanneer er warmte wordt toegepast.
Nog nooit in mijn leven en de 30 of zo auto's die ik heb bezeten of bestuurd, heb ik slechte ontwerpen en fouten moeten compenseren met een luchtontvochtiger. Absolute onzin dat ik 60k voor een auto betaal en hem zelf moet ontvochtigen.

Nog nooit in mijn leven en de ongeveer 30 auto's die ik heb bezeten of bestuurd, heb ik moeten compenseren voor een slecht ontwerp en fouten met een ontvochtiger. Absolute onzin dat ik 60k betaal voor een auto en hem zelf moet ontvochtigen.
Jouw keuze.

Ik had dit probleem echter in mijn CX-5 en heb de oplossing simpelweg overgezet naar de CX-60.
Het werkt hetzelfde in beide.
Een kennis deed hetzelfde met een Mazda 3.
Dus ik kan zeggen, het is waarschijnlijk een familieprobleem :D, een Mazda-familie, dat wil zeggen.

Stop alsjeblieft met het doen van suggesties voor een slecht auto-ontwerp. Heb dit probleem nog nooit gehad in een andere auto, behalve een RS6, en het kostte 3 Audi-centra om het probleem met de 4.2l twin turbo en de positie van de cabinesensor op te lossen.
Ik denk dat het doel hier is om ideeën te delen en vandaag heb ik iets van Chris geleerd. De schuldvraag zou en kan in een andere richting gaan...
Proost!

2,401 - 2,420 of 2,498 Posts