Mazda CX-70 Forum banner

CX-60 MY2025

1 reading
5.2K views 20 replies 7 participants last post by  NorthantsCX60  
#1 ·
De rust, het rijcomfort, het schakelgevoel en ander algemeen gedrag dat in het oorspronkelijke model onpopulair was, worden verbeterd om te voldoen aan de CX-80.
Ongewenst stuitergedrag veroorzaakt door de op- en neerwaartse beweging van de achterkant die moeilijk te convergeren is, wordt onderdrukt.
Het opnieuw starten van de motor van i-stop in MHEV-voertuigen wordt gewijzigd van de hulpaandrijfmotor naar de startmotor.
Bestellingen beginnen in Japan in november.

#5 ·
@chero.60

om te voldoen aan de CX-80? Je bedoelt de CX-80 die dezelfde onderdelen gebruikt als de CX-60 en geen verbeteringen heeft? Om eerlijk te zijn, het is moeilijk te geloven… maar het punt is… we hoeven niets te hopen of te geloven. De CX-80 is al getest en het is dezelfde rommel als de CX-60

Gisteren heb ik de CX-80 getest en er was een groot verschil tussen deze en de vroege CX-60. Het veerkrachtgedrag, de schakelstoot, de demping en de stilte van de CX-80 waren veel beter. De dealerservice legde me met documenten uit dat de volgende CX-60 ook vergelijkbare verbeteringen zal hebben, dus ik denk dat we een verbeterde versie kunnen verwachten. De oude, waardeloze monteur zegt domme dingen, maar niemand vertrouwt hem behalve de meest fanatieke volgers.

#8 ·
MY2025

Toegevoegd en gewijzigd geluiddichtingsmateriaal rond de voorstoelen (verminderd dieselklopgeluid).
Geluiddichtingsmateriaal toegevoegd aan de zijkanten van de laadruimte.
De fasehoek van het kruisstuk dat de stuurstang en de EPS-eenheid verbindt, is gewijzigd.
Wijzigingen aan de voorste dempers, voorste fusees, achterste dempers, achterwielophanging, achterste stabilisator, achterbumperrubber, enz.
Wijzigingen aan de EPS-regeling.
Wijzigingen aan de AWD-regeling.
Alleen voor speciale editievoertuigen, beginnend met i-stop, is gewijzigd in een startmotor en de brandstofefficiëntie is met 0,5 km/l verbeterd, omdat er geen lithiumbatterijcapaciteit meer nodig is om opnieuw te starten.

#12 ·
MY2025

Toegevoegd en veranderd geluiddichtingsmateriaal rond de voorstoelen (verminderd dieselklopgeluid).
Geluiddichtingsmateriaal toegevoegd aan de zijkanten van de laadruimte.
Veranderde fasehoek van het kruisstuk dat de stuurstang en de EPS-eenheid verbindt.
Wijzigingen aan de voorste dempers, voorste fusees, achterste dempers, achterwielophanging, achterste stabilisator, achterste bumperrubber, enz.
Wijzigingen aan de EPS-regeling.
Wijzigingen aan de AWD-regeling.
Alleen voor speciale editie voertuigen, beginnend met i-stop is veranderd in een startmotor, en de brandstofefficiëntie is verbeterd met 0,5 km/l omdat er geen lithium-accucapaciteit meer nodig is voor het opnieuw starten.
--
Bedankt voor de gedetailleerde informatie! Wat bedoel je met "achterste bumperrubber" en welk probleem lost het op?

Hopelijk kunnen deze wijzigingen worden achteraf ingebouwd in bestaande voertuigen

#10 ·
Ik kocht begin 2023 een CX-60 PHEV Homura. De auto zat vol problemen. De besturing bleef hangen, de ophanging is niet goed ontworpen voor de grootte, het gewicht en de positioneringsambities van het voertuig, de versnellingsbak een ramp, rammelende geluiden in de cabine van alle locaties op ruwe wegen zijn erger dan een Renault Clio, de isolatie van de raamkozijnen en deuren is erg slecht, enz., enz. Zeer slechte ervaring inderdaad. Na 5 terugroepacties + het vervangen van de achterste dempers, bijgewerkte software op de versnellingsbak en een nieuw stuursysteem kan ik zeggen dat het de ophanging 30%, de versnellingsbak 90% en de besturing (tot nu toe) 100% heeft verbeterd. Alle andere problemen blijven bestaan. Het ergste is absoluut de ophanging. Deze auto heeft een pneumatische ophanging nodig om hem naar een hoger kwaliteitsniveau te tillen. De kwaliteit van de interieurmontage moet verbeteren. Te veel geluiden maken de hele ervaring van zeer lage kwaliteit. De voorstoelen zijn ook niet comfortabel met bijna geen zijdelingse steun. Ik hou nog steeds van het design interieur en exterieur en de kwaliteit van de materialen binnenin. De aandrijflijn is goed voor de prijs en levert waar voor je geld. Dit heeft het potentieel om een goed product te zijn met een compleet andere ophanging, comfortabelere stoelen en verbeterde isolatie voor deuren en ramen. De hele ervaring moet meer premium zijn en dat is het tot nu toe niet. Het was de eerste keer dat ik ooit een Mazda kocht, afkomstig van Volvo, Alfa Romeo en BMW. Het is een grote teleurstelling en ik stap weer over op Volvo.

#15 ·
Wat betekent het: "Alleen voor voertuigen in speciale editie..." ?
Dit is een speciale editie voor Japan, gebaseerd op de Exclusive Sports. De naam is de CX-60 Trekker.

#16 ·
Ik heb mijn vroege model MY23 CX-60 ingeruild voor het verbeterde MY25-model. Het voertuig is aanzienlijk verbeterd. De negatieve aspecten van het vroege model zijn aanzienlijk verbeterd, waaronder een verbeterde rechtuitstabiliteit en stabiliteit in bochten bij hoge snelheden, minder onaangenaam stuiteren, minder schokken door sterke input, minder onaangename trillingen van de transmissie en minder interieurgeluid. Er is nog ruimte voor verbetering, maar ik denk niet dat er grote klachten zullen zijn.

#21 ·
Heeft iemand al een Brits exemplaar gereden? Misschien zijn ze hier nog niet.
Interessant dat ze de Britse prijs hebben verhoogd en ook de optiepakketten hebben veranderd en een 'plus'-model hebben gecreëerd met alle drie (nu twee pakketten inbegrepen met een kleine korting) - De mijne gaat terug, ik ben echt dol op de 'auto', alleen niet op de constante problemen, die bijna allemaal met deze revisie lijken te worden aangepakt.