Mazda CX-70 Forum banner
141 - 160 of 414 Posts
Wat voor soort USB-stick hebben jullie gebruikt? Dit is mijn eerste keer dat ik probeer te updaten. Geprobeerd met mijn USB A 16GB pendrive geformatteerd naar FAT32 en er staat geen updatebestanden gevonden. Ben van plan om een nieuwe drive te kopen, dus heb meningen nodig aub.

Ik heb een Sandisk 32 GB SD-kaart gebruikt met een USB-kaartlezer.
Maar je moet deze formatteren als FAT32 en je moet alle bestanden in de hoofdmap van de kaart kopiëren. Er mag geen map worden aangemaakt.
Vergeet niet om de Maps SD-kaart ook uit de sleuf te halen.

Wat voor soort usb-drive hebben jullie gebruikt? Dit is mijn eerste keer dat ik probeer te updaten. Geprobeerd met mijn USB A 16GB pendrive geformatteerd naar FAT32 en er staat geen updatebestanden gevonden. Ben van plan om een nieuwe drive te kopen, dus heb meningen nodig aub.
Ik heb een oude (USB2) 4GB SanDisk Cruzer (SDCZ36-004G) gebruikt die ik had liggen.
Elke oude 2GB+ USB-stick die je in je lades kunt vinden, zou voldoende moeten zijn.

P.S. En ja, ik heb de SD-kaart met kaarten eerst uitgeworpen zoals @cxega suggereerde.

Bedankt voor de suggesties. Eindelijk de boosdoener gevonden en in staat om te updaten. Mijn Windows 11 creëerde een verborgen systeemmap die ik niet kon verwijderen. Iets met bescherming en Windows. Welnu, besloten om mijn Ubuntu op te starten, het te formatteren naar Fat32 en voilà, dat werkte.

Discussion starter · #145 ·
Bedankt voor de suggesties. Eindelijk de boosdoener gevonden en in staat om te updaten. Mijn Windows 11 creëerde een verborgen systeemmap die ik niet kon verwijderen. Iets met bescherming en Windows. Nou, besloten om mijn Ubuntu op te starten, het te formatteren naar Fat32 en voilà, dat werkte.
Wow, echt waar? De eerste keer dat ik hierover hoorde, dit is een probleem met het gebruik van Mac, ik was er niet van op de hoogte dat Windows dit doet, aangezien jij de eerste bent van wie ik hierover heb gehoord, meer dan 70 mensen met CX-60's hebben zonder problemen geüpdatet, ik hoop dat dit niet nieuw is sinds de laatste cumulatieve updates van Microsoft voor november?
Welk type Windows 11 gebruikt u, Home of Pro?
Bedankt.

Discussion starter · #146 ·
:mad:Even ik die zit te zeuren, maar ik meen het serieus, ik haat ze allemaal, ze bemoeien zich allemaal met wat je aan het doen bent, Microsoft, Google, Apple, ze geven me allemaal de kriebels, het was 10 jaar geleden al niet zo, laat staan 30 jaar geleden.
Deze techbedrijven nemen te veel kinderen in dienst die ideeën bedenken, apps, OS-wijzigingen die altijd slechter worden.
Honderden apps die mensen niet eens gebruiken met constante wekelijkse updates (Google), maakt me gek!
Microsoft "Paint" veranderde na 30 jaar en ik kan het nu niet meer gebruiken.
Chrome Browser Updates soms twee keer per week, dan de berichtenpagina over wat ze hebben toegevoegd, wat ik niet nodig heb, het is een BROWSER!
Soms als ik de Google Chrome browser gebruik en MS OS niet leuk vindt waar ik naar kijk, verbreekt MS mijn Ethernet bekabelde verbinding!!, geen waarschuwing, gewoon verbroken.!!
Geen wonder dat autofabrikanten niet kunnen bijbenen.
Scheldtirade voorbij...:confused:

Discussion starter · #147 ·
Ik heb een oude (USB2) 4GB SanDisk Cruzer (SDCZ36-004G) gebruikt die ik had liggen.
Elke oude 2GB+ USB-stick die je in je lades kunt vinden, zou voldoende moeten zijn.

P.S. En ja, ik heb de SD-kaart met kaarten eerst uitgeworpen, zoals @cxega suggereerde.
Interessant, je bent niet de eerste die dit zegt, van de vele die ik dagelijks zie, geven de nieuwere USB-flashdrives de problemen, wanneer mensen de oude flashdrives eruit halen, werken ze.
Ik gebruik ook de oude Cruzer Drive, ook met het knipperende lampje aan het einde, het werkt altijd. 😃

Bedankt voor de suggesties. Eindelijk de boosdoener gevonden en in staat om te updaten. Mijn Windows 11 creëerde een verborgen systeemmap die ik niet kon verwijderen. Iets met bescherming en Windows. Nou, besloten om mijn Ubuntu op te starten, het te formatteren naar Fat32 en voilà, dat werkte.
Ik ben er niet zeker van dat de systeemmappen de boosdoener zijn. Ik gebruik een nieuwe 128GB USB-C Samsung-schijf en macOS gooit daar een heleboel systeemmappen in. Geen problemen met updaten.

Aangezien systeemmappen normaal zijn voor zowel macOS als Windows, de meeste geen problemen hebben, je de map niet kon verwijderen en het pas werkte na het formatteren - vraag ik me af of je schijf (was het FAT32?) de readonly-vlag op de schijf had staan. Ik merkte dat de Mazda-app op Mac bij het updaten van de kaarten-SD-kaart de SD-kaart als geheugenkrabber voor tijdelijke bestanden gebruikt. Het is waarschijnlijk dat de unit in de auto dit ook doet, en als hij een schijf tegenkomt waar hij niet op kan schrijven, zal hij falen.

Dit is natuurlijk speculatie, maar een detail dat het waard is om hier achter te laten voor anderen, voor het geval de readonly-vlag het probleem is.

Discussion starter · #151 · (Edited)
Oké jongens, ik moet toegeven dat ik niet goed heb gezocht in dit forum, maar ik dacht dat ik het aan jullie geweldige CX-60-bezitters zou vragen OF jullie GELUIDPROBLEMEN hebben met het audiosysteem van jullie auto?

Het volgende heeft betrekking op CX-60's gemaakt VÓÓR 31 juli 2023.
NIET gemaakt NA deze datum.

Heeft u geen geluid uit het audiosysteem en/of kan de audiobron niet worden gewijzigd??

Zo ja, dan kan dit worden opgelost door een wijziging in de Remote Tuner Software door middel van een HANDMATIGE Software-UPDATE volgens het bulletin, maar ik heb wat problemen met het vinden van de juiste bestanden voor CX-90, ik heb ze voor een aantal andere modellen maar niet voor CX-90.
Plus er is meer dan één type voor CX-90.

Dus jongens, wat ik als eerste vraag is of er iemand is die daadwerkelijk met dit dilemma zit??
Misschien kunt u me een bericht sturen in plaats van in deze thread te posten.

Ash

Wow, echt waar? De eerste keer dat ik hierover hoorde, dit is een probleem met het gebruik van Mac, ik was er niet van op de hoogte dat Windows dit doet, aangezien u de eerste bent van wie ik over dit probleem heb gehoord. Meer dan 70 mensen met CX-60's hebben zonder problemen geüpdatet. Ik hoop dat dit niet nieuw is sinds de laatste cumulatieve updates van Microsoft voor november?
Welk type Windows 11 gebruikt u, Home of Pro?
Bedankt.
Ik heb Windows 11 Home met alle updates. Ik heb geprobeerd ernaar te zoeken, en het is iets dat door Windows wordt gemaakt wanneer je systeembeveiliging hebt. Ik zie de optie niet om het voor mijn schijf uit te schakelen. Hoe dan ook, ik ben blij dat het op mijn Ubuntu werkte, want ik ben meer een Linux-persoon.

:mad:Ik ben gewoon aan het schelden, maar ik haat ze serieus allemaal, ze bemoeien zich allemaal met wat je aan het doen bent, Microsoft, Google, Apple, ze bezorgen me allemaal de kriebels, het was 10 jaar geleden al niet zo, laat staan 30 jaar geleden.
Deze techbedrijven nemen te veel kinderen in dienst die ideeën, apps en OS-wijzigingen bedenken, die altijd slechter worden.
Honderden apps die mensen niet eens gebruiken met constante wekelijkse updates (Google), maakt me gek.!
Microsoft "Paint" veranderde na 30 jaar en ik kan het nu niet meer gebruiken.
Chrome Browser Updates soms twee keer per week, dan de berichtenpagina over wat ze hebben toegevoegd, wat ik niet nodig heb, het is een BROWSER!
Soms als ik de Google Chrome browser gebruik en MS OS niet leuk vindt wat ik bekijk, verbreekt MS mijn Ethernet bekabelde verbinding!!, geen waarschuwing, gewoon verbroken.!!
Geen wonder dat autofabrikanten niet kunnen bijbenen.
Rant voorbij...:confused:
windows is crap,
Ik weet niet zeker of de systeemmappen de schuldige zijn. Ik gebruik een nieuwe 128GB USB-C Samsung drive, en macOS gooit daar een heleboel systeemmappen in. Geen problemen met updaten.

Aangezien systeemmappen normaal zijn voor zowel macOS als Windows, de meeste geen problemen hebben, je de map niet kon verwijderen en pas werkte na het formatteren - ik vraag me af of je drive (was het FAT32?) de readonly flag op de drive had staan. Ik merkte dat de Mazda App op Mac bij het updaten van de maps SD kaart de SD kaart als een memory scratchpad voor tijdelijke bestanden gebruikt. Het is waarschijnlijk dat de unit in de auto dit ook doet, en als het een drive tegenkomt waar het niet naar kan schrijven, zal het falen.

Dit is natuurlijk speculatie, maar een detail dat het waard is om hier te laten voor anderen voor het geval de readonly flag het probleem is.
het was FAT32 en daar heb ik me van verzekerd. De auto detecteerde de pendrive, maar bij het proberen te updaten vanaf USB, zei CMU dat er geen updatebestand was gevonden. Ik probeerde een microsd usb reader en het toonde No usb drive found. Ik heb het toen geformatteerd en gekopieerd met Ubuntu en het werkte meteen.

Hartelijk dank @ASH8 voor de hulp en de bestanden! De CMU- en TCU-updates werken perfect voor mij.

Trouwens - TER INFO:
In mijn geval heb ik de bestanden gedownload en lokaal op mijn iPad Air (2022) gekopieerd. Daarna heb ik de lokale bestanden rechtstreeks naar de ingevoegde USB-C-stick (FAT32, 256 GB) gekopieerd, één per update. Zoals ik al zei, het werkte voor mij zonder problemen!

Iedereen een fijn weekend 😊

Een groot "Dank u" aan ASH8 voor de bestanden. De installatie verliep soepel en zonder problemen. Ik heb een 64GB Samsung USB-C Stick met FAT32 gebruikt.
De beste groeten aan de community en alle CX60-bezitters.

141 - 160 of 414 Posts