Mazda CX-70 Forum banner
201 - 220 of 414 Posts
Hallo, betreffende het eerste item in de changelog voor 14018:

• Tijdens het gebruik van navigatie op tolwegen kunnen er frequente aankondigingen zijn van "Tolweg vooruit" met een slechte kwaliteit van de gesproken begeleiding.
Zijn er mensen die hier verbeteringen voor hebben? Ik zit op 14012 en hoop dat de nieuwe update dit volledig kan uitschakelen. Aangezien er veel tolwegen op mijn weg naar het werk zijn, is dit geen leuke functie. Wanneer de dame in de auto "Tolweg vooruit" roept, dempt ze ook elk ander soort geluid, d.w.z. afkomstig van radio, carplay of zelfs een telefoongesprek. Dus luisteren naar mijn favoriete muziek op weg naar het werk bij het passeren van de tolwegcamera's, verpest mijn ochtend een beetje. Ik dacht dat ik op de een of andere manier aan haar zou wennen, maar na 1 jaar word ik alleen maar meer geïrriteerd elke dag. Ik denk dat ik ook chagrijniger word met de leeftijd.

(Trouwens: dit is absoluut niet de NAVI-dame die spreekt, zijn er nog andere situaties waarin deze specifieke dame haar stem zou verheffen? Ik zou haar niet meer willen horen...)

Ik heb de officiële Mazda-dealer in de regio hier eerder naar gevraagd over deze "functie", zonder succes. Ze suggereerden dat het een instelling in de NAVI was, maar ze konden niet aangeven waar dit gewijzigd kon worden..

@ASH8 : Ik heb je een bericht gestuurd en ik zou het op prijs stellen als je me de laatste update zou kunnen sturen.

@ASH8 - Heb je ook een privébericht gestuurd voor de laatste update. Mijn lokale dealer heeft de update 2x keer niet gedaan... Ik heb zelfs gezegd dat ik verbindingsproblemen heb met mijn telefoon. Ze vertellen me altijd dat ik alle nieuwste dingen krijg terwijl ik in de service ben, maar niet voor de entertainmentsoftware ;-(

@ASH8 Bedankt voor alle tips. Een nieuw lid en een mede-CX60 PHEV-eigenaar. Is het goed als ik je een DM stuur om de update bestanden links te krijgen, aangezien mijn voertuig nog steeds op 14012 draait? Bedankt bij voorbaat

Ik heb hier in de forums een nieuw account aangemaakt en een DM gestuurd om iets te doen aan mijn 14012. Ik ben er nog over aan het nadenken of ik het zelf moet doen of gewoon mijn dealer moet vragen.

Ja, OTA wordt nu uitgerold in Noord-Amerika en EU/VK.
U moet nog steeds geabonneerd zijn op Connected Services/ MyMazda App, afhankelijk van de leeftijd van de auto moet u mogelijk de Connect Firmware handmatig bijwerken naar de nieuwste versie en in andere Model Mazda's moet u de TCU Driver bijwerken, Mazda 3, CX-30, CX5 en 9 met 10 inch display, CX-50, MX-30. De CX-60 hoeft TCU niet bij te werken.
Zorg ervoor dat u naar de scherminstelling gaat en het over-the-air update vakje aanvinkt.
OTA-updates zijn altijd kleinere bestanden dan standalone die ik lever...maar uiteindelijk nog steeds dezelfde versie.
Kunt u mij de firmware-update voor 2016 Mazda Cx5 sturen?

Heel erg bedankt 🙏🙏🙏

Bedankt @ASH8. Het updateproces werkte perfect voor mij, van 14016 --> 14018 op mijn Australische CX-60 PHEV. Ik heb ter referentie een FAT32-geformatteerde 256GB USB-C flash drive gebruikt.

Ik kan niet zeggen dat ik veel verbetering heb gemerkt in de gezichtsherkenning van DPS. Volgens mijn ervaring is de meest invloedrijke factor in het functioneren van DPS de volgorde en snelheid waarmee je in de auto stapt. Het lijkt het beste te werken als je het voertuig ontgrendelt, er onmiddellijk en zonder vertraging in stapt, dan de deur sluit en de veiligheidsgordel omdoet voordat je de motor start. Ik denk echt dat een simpele herprogrammering van Mazda om de camera langer in 'detectiemodus' te laten staan, het veel gebruiksvriendelijker zou maken. Mijn theorie is dat het geen probleem is met het detecteren van gezichten, maar meer met de volgorde die ik hierboven heb beschreven en die niet wordt gevolgd.

Ik vind het nogal beledigend om voertuigen in Oekraïne te verkopen met software die bedoeld is voor Rusland... Vraag het even na bij ASH8 of hij een link kan verstrekken. Zo niet, dan denk ik dat ik het rechtstreeks van Mazda's Independent Operator Portal kan downloaden. Слава Україні!

Ik vind het nogal beledigend om voertuigen in Oekraïne te verkopen met software die bedoeld is voor Rusland...
Vraag het aan ASH8 of hij een link kan verstrekken. Zo niet, dan denk ik dat ik het rechtstreeks van Mazda's Independent Operator Portal kan downloaden.
Слава Україні!
Ik ben het ermee eens, maar het is een niet-EU-land. Ik heb morgen een download om te proberen van ASH8, momenteel onder drone-aanval door de Russen

4e keer mislukt, zei hallo tegen me, verplaatste mijn stoel niet en schakelde over naar gast, dus het is een complete mislukking van het driver ID-systeem
Ik heb ontdekt dat de beste manier om met dit systeem om te gaan, is om het uit te schakelen :) Dan kun je in de auto stappen, de motor starten en gaan, zoals in de goede, oude tijd van (meestal) mechanische auto's. Het was in het begin een leuke gadget, maar hoewel het me elke keer herkende, duurde het gewoon te lang om het stuur omhoog en omlaag te bewegen, enz., als ik haast heb, heb ik daar geen geduld voor.

Слава Україні!

Ik ontdekte dat de beste manier om met dit systeem om te gaan, is om het uit te schakelen :) Dan kun je in de auto stappen, de motor starten en gaan, zoals in de goede, oude tijd van (meestal) mechanische auto's. Het was in het begin een leuke gadget, maar hoewel het me elke keer herkende, duurde het gewoon te lang om het stuur omhoog en omlaag te bewegen, enz., als ik haast heb, heb ik daar geen geduld voor.

Слава Україні!
Ja, het is nu weer uitgeschakeld, af en toe rijdt mijn vrouw met de auto, dus het zou leuk geweest zijn als het daadwerkelijk had gewerkt en de stoelen voor ons beiden had kunnen aanpassen.

Ja, het is nu weer uitgeschakeld, af en toe rijdt mijn vrouw met de auto, dus het zou fijn geweest zijn als het daadwerkelijk had gewerkt en de stoelen voor ons beiden had kunnen aanpassen.
Gebruik daarvoor de geheugenknoppen voor de stoel (als je auto die heeft). Er zijn er 2. Je kunt er een instellen voor jezelf en een voor je vrouw. Als ik het niet mis heb, passen ook het stuur en de spiegels zich aan.

Gebruik daarvoor de stoelgeheugenknopjes (als je auto die heeft). Er zijn er 2. Je kunt er een instellen voor jezelf en een voor je vrouw. Als ik me niet vergis, worden ook het stuur en de spiegels aangepast.
Ik denk dat ik mijn profiel in geheugen 1 had opgeslagen, dus als de vrouw instapt en mijn stoelpositie verprutst, kan ik hem terugkrijgen

201 - 220 of 414 Posts