Mazda CX-70 Forum banner
81 - 100 of 108 Posts
Mazda is een grap 🤦
‍♂ net de auto opgehaald na een hybride storing, letterlijk 50 meter verderop... hetzelfde probleem weer. Nieuwe batterij etc.
een beetje sprakeloos
Ongelooflijk. Waarschijnlijk is er iets mis met de dealer? Ik heb gemerkt dat de ingenieurs een beetje de weg kwijt zijn met de auto. Ik weet dat Schuster Automobile zeer bekwaam is (Ansbach).

Ongelooflijk. Waarschijnlijk iets mis met de dealer? Ik heb gemerkt dat de ingenieurs enigszins de weg kwijt zijn met de auto. Ik weet dat Schuster Automobile zeer bekwaam is (Ansbach).
Ja, dat weet ik. Ik heb volgende week maandag een afspraak bij @schuster. Maar hier komt de volgende Mazda-grap... zoals je weet, krijg je elke keer na de service de mobiliteitsgarantie. De mijne was 3 dagen geleden verlopen. Ze zeiden dat het goed was, we gaan volgende week maandag service en wat reparaties doen. Eerder is niet mogelijk vanwege ontbrekende onderdelen. Tot zover goed... nu is dit stuk rommel deze week twee keer kapot gegaan en Mazda + Mazda Europe service zegt, pech gehad... je moet zelf het slepen betalen, geen mobiliteitsgarantie en niemand kan iets doen. Schuster probeerde met hen te praten en de situatie uit te leggen, maar het kan ze gewoon niet schelen.

Beste merk, beste kwaliteit, beste klantenservice. Zoom zoom

Ja, dat weet ik. Ik heb volgende week maandag een afspraak bij @schuster. Maar hier komt de volgende Mazda-grap... zoals je weet, krijg je na elke service de mobiliteitsgarantie. De mijne was 3 dagen geleden verlopen. Ze zeiden dat het goed was, we gaan volgende week maandag service en wat reparaties uitvoeren. Eerder is niet mogelijk vanwege ontbrekende onderdelen. Tot zover goed... nu is dit stuk rommel deze week twee keer kapot gegaan en Mazda + Mazda Europe service zeggen, pech gehad... je moet zelf het slepen betalen, geen mobiliteitsgarantie en niemand kan iets doen. Schuster probeerde met hen te praten en de situatie uit te leggen, maar het kan ze gewoon niet schelen.

Erg verdrietig.

Ja, dat weet ik. Ik heb volgende week maandag een afspraak bij @schuster. Maar hier komt de volgende Mazda-grap... zoals je weet, krijg je na elke service de mobiliteitsgarantie. De mijne was 3 dagen geleden verlopen. Ze zeiden dat het goed was, we zouden volgende week maandag service en een paar reparaties uitvoeren. Eerder is niet mogelijk vanwege ontbrekende onderdelen. Tot zover goed... nu is dit stuk rommel deze week twee keer kapot gegaan en Mazda + Mazda Europe service zegt, pech gehad... je moet zelf het slepen betalen, geen mobiliteitsgarantie en niemand kan iets doen. Schuster probeerde met hen te praten en de situatie uit te leggen, maar het kan ze gewoon niet schelen.

Nou... goed om dit te weten over de Mazda Europe support...
Ik vind het jammer van je pech..

Ik dacht erover om nog eens naar de facelift cx60 te kijken... maar dat is het voor mij, nooit meer Mazda.

View attachment 1655
Na 3 briljante CX5's ben ik 'opgewaardeerd' naar een CX60 3.3d AWD Takumi. Ik heb 7 maanden problemen gehad waar mijn geweldige dealer zijn best voor heeft gedaan. Vervangende ophangingsonderdelen, stuurfout, start-stop probleem, aanhoudende schokkerige transmissie, draadloze telefoonoplader werkt niet, schakelflippers keren na 8 seconden terug naar automatisch, kaarten kunnen niet worden bijgewerkt.........Ik heb er genoeg van!! Gelukkig verkoopt mijn dealer ook Lexus. Ik neem vandaag afscheid van Mazda!

Ja, dat weet ik. Ik heb volgende week maandag een afspraak bij @schuster. Maar hier komt de volgende Mazda grap.. zoals je weet, krijg je na elke service de mobiliteitsgarantie. Die van mij was 3 dagen geleden verlopen. Ze zeiden, dat is prima, we gaan volgende week maandag service en wat reparaties doen. Eerder is niet mogelijk vanwege ontbrekende onderdelen. Tot zover goed... nu is dit stuk rommel deze week twee keer kapot gegaan en Mazda + Mazda Europe service zeggen, pech gehad.. je moet zelf het slepen betalen, geen mobiliteitsgarantie en niemand kan iets doen. Schuster probeerde met ze te praten en de situatie uit te leggen, maar het kan ze gewoon niet schelen.

Soortgelijk verhaal in het VK, Mazda UK is absoluut afschuwelijk om mee te dealen als je probleem ingewikkeld wordt door hun (en de dealers) herhaalde fouten om een auto te repareren. Ze gebruiken nu de 'negeer'-route als ze proberen met ze te communiceren. Een van de meest tragische momenten was toen de auto zes weken lang in de garage stond voor de Low 12V Warning en een spookbatterijontlading....de dag dat ik hem ophaalde en de deur opende, ging de Low 12V Warning aan :)

Na 3 briljante CX5's ben ik 'opgewaardeerd' naar een CX60 3.3d AWD Takumi. Ik heb 7 maanden problemen gehad waar mijn geweldige dealer zijn best mee heeft gedaan. Vervangende ophangingsonderdelen, stuurfout, start-stop probleem, aanhoudende schokkerige transmissie, draadloze telefoonoplader werkt niet, paddle shifts keren na 8 seconden terug naar automatisch, kaarten kunnen niet worden bijgewerkt.........Ik heb er genoeg van!! Gelukkig verkoopt mijn dealer ook Lexus. Ik neem vandaag afscheid van Mazda!
Heb je een flinke klap gehad?

Na 3 briljante CX5's ben ik 'opgewaardeerd' naar een CX60 3.3d AWD Takumi. Ik heb 7 maanden problemen gehad waar mijn geweldige dealer zijn best mee heeft gedaan. Vervanging van ophangingsonderdelen, stuurfout, start-stop probleem, aanhoudende schokkerige transmissie, draadloze telefoonoplader werkt niet, schakelflippers keren na 8 seconden terug naar automatisch, kaarten kunnen niet worden bijgewerkt.........Ik heb er genoeg van!! Gelukkig verkoopt mijn dealer ook Lexus. Ik neem vandaag afscheid van Mazda!
Je kunt niet fout gaan met Lexus. Ik rijd sinds eind 2022 een PHEV van Mazda zonder problemen. Het lijkt erop dat de dealer de problemen heeft opgelost voordat ze zich voordeden. Natuurlijk hebben ze de transmissiesoftware gerepareerd, dempers vervangen en de isolatie op de deuren verbeterd. Ik hoop dat ik ook geen problemen krijg. Voorlopig kan ik niet klagen over de eerste 36.000 km, maar wat ik in het forum lees, maakt me nerveus. Hoe dan ook, Lexus heeft een veel grotere kans om goed te gaan. Geniet ervan.

Soortgelijk verhaal in het VK, Mazda UK is absoluut afschuwelijk om mee te werken als uw probleem ingewikkeld wordt door hun (en de dealers) herhaalde mislukkingen om een auto te repareren. Ze gebruiken nu de 'negeer'-route wanneer ze proberen met hen te communiceren. Een van de meest tragische momenten was toen de auto zes weken lang binnen was voor de Low 12V Warning en een spookbatterijleegloop....de dag dat ik hem ophaalde en de deur opende, ging de Low 12V Warning aan :)

Heeft u een flinke klap gehad?
Je kunt niet fout gaan met Lexus. Ik rijd sinds eind 2022 een PHEV van Mazda zonder problemen. Het lijkt erop dat de dealer de problemen heeft opgelost voordat ze zich voordeden. Natuurlijk hebben ze de transmissiesoftware gerepareerd, dempers vervangen en de isolatie op de deuren verbeterd. Ik hoop dat ik ook geen problemen krijg. Voorlopig kan ik niet klagen over de eerste 36.000 km, maar wat ik op het forum lees, maakt me nerveus. Hoe dan ook, Lexus heeft een veel grotere kans om goed te gaan. Geniet ervan.
Bedankt, ik heb vanmorgen een ex-demonstratie Lexus NX350h Premium Pack opgehaald (van dezelfde dealer waar ik altijd mijn Mazda's heb gekocht). Het is een genot om in te rijden en met Lexus' benijdenswaardige reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en klantenservice ben ik gerustgesteld dat ik niet al te vaak voor de deur van de dealer zal staan. Ik kan mijn dealer niets verwijten, ze hebben de meeste dingen (alle grote fouten) gerepareerd, maar ik weet nooit wat er hierna komt, dus mijn vertrouwen in het merk is ernstig beschadigd. Het is echter een trieste dag, ik heb echt genoten van mijn CX5's.

Dus vandaag weer de storing na 10 minuten rijden met volle lading. De eerste keer had ik het afgelopen mei en miste ik een vlucht... SW is geüpdatet en nu? In de zomer reed de auto NIET harder dan 30 km/u. Vandaag kan ik tenminste voluit rijden.

De dealer gebeld en hij zei dat ik moest doorrijden tot de auto onbestuurbaar werd en de ANWB dan zou ingrijpen: ze hebben niemand om naar de auto te kijken voor 1 week....

Voel me NIET comfortabel tijdens het rijden...

Plus nog een paar andere dingen die niet meer werken, zoals de achterruitenwisser en handsfree vergrendelen/ontgrendelen.

Dus had de storing vandaag weer na 10 minuten rijden met volle lading.
De eerste keer had ik het afgelopen mei en miste een vlucht... SW werd bijgewerkt en nu? In de zomer kon de auto NIET harder dan 30 km/u rijden. Vandaag kan ik tenminste de volle snelheid rijden.

Belde de dealer en hij vertelde me om door te blijven rijden totdat de auto onbestuurbaar wordt en de ADAC zou dan ingrijpen: ze hebben niemand om de auto een week lang te bekijken...

Voel me NIET op mijn gemak tijdens het rijden...
Plus een paar andere dingen werken niet meer, zoals de achterruitenwisser en handsfree vergrendelen/ontgrendelen
....

View attachment 1692
View attachment 1691
View attachment 1690
Hadden jullie allemaal al de laatste recall software-updates geïnstalleerd toen dit gebeurde?

Dus had de storing vandaag weer na 10 minuten rijden met volle lading.
De eerste keer had ik het afgelopen mei en miste een vlucht... SW werd bijgewerkt en nu? In de zomer kon de auto NIET harder dan 30 km/u rijden. Vandaag kan ik tenminste voluit rijden.

De dealer gebeld en hij zei me door te rijden tot de auto onbestuurbaar wordt en de ANWB dan zou ingrijpen: ze hebben niemand om de auto een week lang te bekijken...

Voel me NIET prettig tijdens het rijden...
Plus nog wat andere dingen die niet meer werken, zoals de achterruitenwisser en het handsfree vergrendelen/ontgrendelen
....

View attachment 1692
View attachment 1691
View attachment 1690
Het lijkt mij een elektronische storing, aangezien het zoveel ongerelateerde fouten tegelijk aangeeft. De officiële aanbeveling van Mazda over het uitvallen van het hybridesysteem is echter om helemaal niet met de auto te rijden.

Het lijkt mij een elektronisch defect, aangezien het zoveel ongerelateerde fouten tegelijk aangeeft. De officiële aanbeveling van Mazda over het uitvallen van het hybridesysteem is echter om helemaal niet met de auto te rijden.
Het beste zou zijn om de auto te kopen en voor je deur te laten staan, er helemaal niet mee te rijden. Zo kunnen we elk probleem met die auto's voorkomen 😂

Het beste zou zijn om de auto te kopen en voor de deur te houden, er helemaal niet in te rijden. Zo kunnen we problemen met die auto's voorkomen 😂
Daarom heeft de mijne er in twee jaar maar 9000 mijl op staan. Afgezien van de tijd die hij in de werkplaatsen van de dealer doorbrengt, is het veiliger en minder stressvol om hem niet te gebruiken.

Hallo
Ik heb hier een dubbele update over: de dealer heeft de fout gisteren verholpen en omdat hij geen beter personeel beschikbaar had, bracht hij de auto terug en wees hij naar een automatische uitschakeling tijdens het opladen, ervan uitgaande dat er een piek in spanning/stroom was.
Na 10 km kwam de auto met een motorstoring. Vanmorgen controleerde de dealer opnieuw en zei dat de katalysator over 2 weken verder onderzocht moet worden. Negeer gewoon de oranje motorstoring.
Dus ik zal het doen, want de auto lijkt in orde te zijn om te rijden.

Dit is wat de dealer me vertelde.....geen idee hoe ik het moet controleren. Zal het over een paar minuten vragen. Zo niet, dan zal ik ze echt beschuldigen: nooit duidelijk wat ze doen.
Nou, ik denk dat als je de laatste fabrieksherroepingsupdates voor dit probleem had geïnstalleerd, je er dan van op de hoogte zou zijn. 😉

Ik heb nog nooit fouten als deze gehad en ik heb de laatste software-updates hiervoor geïnstalleerd. (Ik kreeg een brief van Mazda over een fabrieksherroeping hiervoor)

Welnu, ik denk dat als je de laatste fabrieksherroepingsupdates voor dit probleem had geïnstalleerd, je je ervan bewust zou zijn. 😉

Ik heb nooit fouten als deze gehad en ik heb de laatste software-updates hiervoor geïnstalleerd. (Ik heb een brief van Mazda ontvangen over een fabrieksherroeping hiervoor)
Ik heb alle terugroepacties gedaan en zelfs elke TSB die ik heb ervaren en waarvoor ik een TSB heb gezien. Helaas krijg je voor TSB geen rapport in handen.
Nooit gehoord dat er een terugroepactie was voor de katalysator of een TSB.
De auto drinkt als een Ier op 17 maart.

81 - 100 of 108 Posts