Mazda CX-70 Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Heeft iemand nieuws over de mogelijkheid om de kaarten bij te werken?

Vooraf geïnstalleerde kaarten op de SD van mijn CX-60 zijn nu behoorlijk gedateerd (2021) en omdat ik vaak de standaardnavigatie gebruik, wil ik eindelijk updaten.

We zitten in Q2, maar de Toolbox is blijkbaar nog niet bijgewerkt...

Is er een reden om de interne Mazda-navigatie te gebruiken in plaats van Google Maps of Apple/iOS Maps via Carplay? Het Mazda-systeem heeft niet eens online verkeersinformatie, het ondersteunt alleen de oude TCM-functie. Zijn er nog andere voordelen die ik niet zie/weet?

Live Verkeer (Verbonden diensten) biedt real-time verkeersinformatie waarmee u kunt navigeren en uw reisplannen kunt aanpassen aan de laatste verkeersomstandigheden en u kunt vooraf een bestemming naar het navigatiesysteem van het voertuig sturen.
Dat zou een goede reden kunnen zijn :cool:

Live Traffic (Verbonden diensten) biedt real-time verkeersinformatie waarmee u kunt navigeren en uw reisplannen kunt aanpassen aan de laatste verkeersomstandigheden en u kunt vooraf een bestemming naar het navigatiesysteem van de auto sturen.
Dat zou een goede reden kunnen zijn :cool:
Ja, klopt. Maar het Mazda-navigatiesysteem heeft NIET zulke real-time verkeersinformatie. Alleen de oude TCM. Dus waarom het Mazda-navigatiesysteem gebruiken? Ik wil gewoon begrijpen waarom mensen om Mazda-navigatie geven als er betere oplossingen beschikbaar zijn met Carplay :)

Ja, klopt. Maar het Mazda navigatiesysteem heeft GEEN real-time verkeersinformatie. Alleen de oude TCM. Dus waarom het Mazda navigatiesysteem gebruiken? Wil gewoon begrijpen waarom mensen om Mazda navigatie geven als er betere oplossingen beschikbaar zijn met carplay :)
Twee snelle redenen:
  • Het updaten van de kaarten werkt ook de locatie van actieve flitspalen en waarschuwingen bij, zelfs als AA niet is aangesloten.
  • Op lange reizen verbind ik soms geen AA (draadloos vreet de batterij van de telefoon...) om niet met een lege batterij van de telefoon aan te komen.

In ieder geval, als ik voor een functie betaal, wil ik deze graag volledig kunnen gebruiken.

Maar dat doet het wel? Je moet gewoon de app instellen, registreren en de Mazda Toolbox gebruiken. Vrijwel hetzelfde als bij andere merken...
Mijn dealer vertelde me dat het Mazda navigatiesysteem geen real-time online verkeersinformatie gebruikt, maar alleen de oude TCM via Radio ondersteunt. Bedankt voor deze informatie. Dit was nieuw voor mij.

Ja, klopt. Maar het Mazda navigatiesysteem heeft GEEN realtime verkeersinformatie. Alleen de oude TCM. Dus waarom het Mazda navigatiesysteem gebruiken?
Tunnels. Tunnels. Tunnels.

Wanneer er geen GPS-signaal beschikbaar is, bewaakt de navigatiesoftware in de auto de CAN-bus van het voertuig en leest de werkelijke snelheid en de positie van het stuurwiel uit, waardoor wordt afgeleid waar het voertuig zich daadwerkelijk bevindt.

Met CarPlay / Android Auto - vergeet het ;)

Klassiek geval van RTFM ;) Mazda's Connect ondersteunde daadwerkelijk online live verkeer met het oudere systeem, je had alleen een wifi-hotspot van je smartphone nodig, omdat er geen simkaart was.
"met het oudere systeem" wat betekent dat met het oog op mijn CX60? Kan ik de online live verkeersfunctie gebruiken met het Mazda navigatiesysteem?

"with the older system" wat betekent dat met het oog op mijn CX60? Kan ik de online live verkeersfunctie gebruiken met het Mazda navigatiesysteem?
Simpel: Nee. Op dit moment is er in ieder geval geen kans om online diensten te krijgen met de (zogenaamde) "infotainment" van de CX-60.

Alle andere "informatie" zijn gewoon lege beloften. Precies zoals de "updatemogelijkheid" van de navigatiekaarten…

Simpel: Nee. Er is momenteel in ieder geval geen kans om online diensten te krijgen met de (zogenaamde) "infotainment" van de CX-60.

Alle andere "informatie" zijn gewoon loze beloften. Precies zoals de "updatemogelijkheid" van de navigatiekaarten…
Bedankt. Dan zijn Apple Maps en mijn iPhone de beste keuze voor lange reisroutes.

Mazda Update Toolbox is beschikbaar voor de CX-60. Probeer deze website: マツダ コネクトナビゲーションシステム 地図データ更新ツール mazda.update-mapnavi.com/ met https:// aan het begin. Ik heb de mijne geüpdatet (SD-kaart zit achter een rubberen klep onder de USB-aansluitingen - zorg ervoor dat het voertuig is uitgeschakeld - duw de kaart om de veer los te laten). Ik heb geprobeerd de kaart te klonen, maar het voertuig herkent hem niet. Iets anders met het CID-register om te proberen. Zal het later opnieuw proberen.

21 - 35 of 35 Posts