Mazda CX-70 Forum banner
21 - 40 of 108 Posts
Mijn cx60 is woensdag deze week afgeleverd. Gisteravond ging het alarm 5 keer af en daarna kon ik de auto niet meer ontgrendelen. Ben binnengekomen met de kleine sleutel in de fob en heb nu 2 waarschuwingen: 1. Hybride systeemstoring 2. Motorstoring. Afspraak bij Mazda-dealer voor dinsdag geboekt, geweldig begin.

Discussion starter · #25 ·
Ik heb Mazda-ingenieurs die naar de mijne kijken, omdat ze niet zeker zijn van de fout, die wijst op de compressor, maar niet zeker!

Fijn dat die van jou snel is opgelost, de storingswaarschuwing lijkt veel te betekenen

Discussion starter · #26 ·
36 dagen verder en na al het achtervolgen is de fout bevestigd als de compressor, geen idee van de ETA (alles van 2 tot 16 weken). Ik heb de auto teruggebracht en een andere cx60 gekregen, hopelijk is deze in orde

Discussion starter · #27 ·
Na 49 dagen heeft de dealer geadviseerd dat geen van de reparaties tot nu toe het probleem heeft verholpen en Mazda heeft de auto teruggevraagd om te onderzoeken, aangezien er geen technici in het land zijn opgeleid om de volgende stappen te zetten! Zo blij dat ik hem een paar weken geleden heb ingeruild.

49 dagen verder, de dealer heeft geadviseerd dat geen van de reparaties tot nu toe de storing heeft verholpen en Mazda heeft de auto teruggevraagd om te onderzoeken, aangezien er geen technici in het land zijn opgeleid om de volgende stappen te zetten! Zo blij dat ik hem een paar weken geleden heb geruild.
Holy shit. Ik heb binnen een week na het ophalen van de auto een storing in het hybridesysteem gehad. De volgende dag naar de dealer gesleept, hen verteld dat het waarschijnlijk de koelvloeistofpomp van de batterij is (dat zag ik op het forum), ze bestelden een nieuwe, kwam de volgende dag, vervangen en ik kreeg de auto binnen twee werkdagen terug. Ik denk dat ik geluk heb gehad.

Discussion starter · #29 ·
Ja, niet goed, ze hebben de pomp en de compressor zonder succes vervangen, tenminste mijn nieuwe is tot nu toe oké! Hopelijk kunnen we van onze auto's genieten zonder verdere problemen

Sprak net met mijn dealer en ze waren behulpzaam. Ze hadden een aankondiging van Mazda en zijn vandaag om 12 uur teruggeroepen.... ze zeiden dat er twee anderen met vergelijkbare problemen waren binnengekomen. Iets dat mogelijk met de batterij te maken heeft, weet het niet zeker. Ze zeiden dat het niet per se een vreselijke zaak is, er is een terugroepactie geweest, want dat betekent dat ze tenminste weten wat het probleem is. Ik heb nog steeds geen vervanging, want Mazda probeerde me af te schepen met een Skoda Octavia, maar nu worstel ik om iets ideaals te krijgen. Wachten op een terugbelverzoek van Enterprise. Facepalm.
Hallo, ik weet niet zeker waar jullie zijn met hetzelfde autoprobleem dat me gisteravond overkwam.

We zitten in Ierland en we hebben de Mazda CX-60 nu 4 maanden... na slechts 2 weken rijden begon ik een krakend geluid te horen bij het afslaan naar mijn oprit, wat een bocht naar rechts is... en vanaf die dag begint ons verhaal. Onze auto is al 5 keer in de garage geweest, met verschillende problemen waar de garage geen idee van lijkt te hebben... ze vertellen ons dat ze het probleem met het krakende geluid oplossen... maar als ik naar huis rijd, kan ik hetzelfde horen.

Na ons 3e bezoek hebben we 2 terugroepbrieven ontvangen over 2 verschillende problemen, waarvan er één een probleem met de software is. Ik kreeg de auto terug en na 2 dagen werd me gevraagd de auto op te halen. Ik zat in de auto, daar in de garage, reed 5 meter de hoofdweg op en meteen ging er een motorstoringlampje branden. Ik was geschokt, ik maakte een foto om het te bewijzen en reed terug naar de garage. Daar werd me verteld dat het teken er was toen ze de auto hadden geparkeerd, dus ze weten niet waarom dat zo is, en dat ik de auto weer ter inspectie in de garage moet laten.

De auto bleef het weekend in de garage, want het was vrijdagmiddag, en toen werd me maandag gevraagd de auto op te halen omdat het was opgelost. Dus ik reed maandag met de auto terug naar huis, het krakende geluid was er nog steeds, maar de waarschuwingssignalen waren er niet voor de motorstoring. Op dinsdag reed ik de auto maar 10 minuten, en op woensdagavond had ik een rit van 30 km naar de voetbaltraining van mijn zoon. Ik parkeerde daar, want ik moest 3 uur op hem wachten. In de auto hoorde ik na een uur een piep en besefte dat de SOS-knop op het plafond van de auto een knipperend rood lampje heeft, ik begreep niet waarom dat zo was, want ik had niets ingedrukt. Dus ik besteedde er geen aandacht aan. Maar 10 minuten later wilde ik de motor aanzetten om mijn telefoon op te laden en dat was het moment dat ik besefte dat mijn auto geen teken van elektrische verbinding had.

Nadat ik Mazda Rescue had gebeld, kwam er een man naar mijn locatie, vroeg me opnieuw wat er was gebeurd... nadat hij de motorkap had geopend, zag hij iets verdachts en vroeg me of ik de motorkap voor hem had geopend. Ik zei dat ik helemaal niets had gedaan (ik ben een vrouw, ik zou die dingen niet weten), toen vertelde de man me dat het erop leek dat iemand al eerder had gedaan wat hij nu gaat doen. Om de motor te starten met die tool (ik ben vergeten hoe het heet, sorry... maar ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel).

Dus ik neem aan dat in de garage hetzelfde is gebeurd en dat de monteurs zijn vergeten dat deksel te sluiten dat de man van de redding open aantrof. Mijn auto werd naar de garage gebracht, want toen hij de auto startte, verschenen er veel waarschuwingsberichten op het scherm, waarvan er één Hubridsysteem-storing was en andere. We hebben nog nooit grote problemen gehad met onze auto's... en dachten dat het kopen van een gloednieuwe auto ons leven nog gemakkelijker zou maken. Maar dat was niet het geval

(...)
Ik wilde de motor aanzetten om mijn telefoon op te laden en dat was het moment dat ik me realiseerde dat mijn auto geen teken van een elektrische aansluiting had.
(...)
Mijn auto is naar de garage gebracht, want toen hij de auto startte, verschenen er veel waarschuwingsberichten op het scherm, waarvan er één Hybridsysteemstoring was en andere.
(...)
Waarschijnlijk zijn die berichten onzin en is er niets mis, behalve de ontladen 12V-batterij.
Dit scenario is erg verontrustend, omdat het er voor mij uitziet, en dit is een speculatie, als een slecht ontwerp ergens in de software die fouten registreert.
Kijk, als de spanning onder een bepaald niveau daalt, beginnen sommige sensoren die uw auto bewaken te hallucineren (net als u zou doen als uw bloeddruk veel te laag was).
Wat de software voor het loggen van fouten in plaats daarvan zou moeten doen, is eerst de huidige spanning controleren, en als deze te laag is, gewoon alle downstream-fouten negeren totdat de batterij weer is opgeladen tot een normaal niveau.

Houd ons op de hoogte van de uitkomst, ik hoop dat Mazda dit probleem eens en voor altijd zal aanpakken.

Mijn dealer heeft me verteld dat het niet volgen van de startprocedures (bijvoorbeeld per ongeluk het gaspedaal indrukken) het waarschijnlijk in verwarring heeft gebracht, maar ze zullen hem aansluiten op de computer die zal identificeren of dit echt was of een spookalarm. Ze hebben een paar andere klantvoorbeelden van deze waarschuwing gezien, maar de Mazda-computer heeft nog nooit een fout geïdentificeerd en de auto's hebben daarna prima gereden. In mijn geval klinkt het gewoon alsof het mijn fout was die deze waarschuwing uitlokte. Zal na maandag meer melden.

Mijn PHEV-auto is al bijna vier maanden 'goud', maar drie dagen geleden reed ik 60 mijl zonder problemen, kwam thuis en schakelde de auto uit. Ik was vergeten de kilometerstand voor mijn administratie te noteren, dus schakelde ik hem weer in, terwijl ik per ongeluk zowel het rem- als het gaspedaal tegelijkertijd indrukte. Onvermijdelijk liet de ICE een brul horen toen de auto waarschijnlijk in EV wilde starten, en ik kreeg de melding "hybride systeemstoring, laat het voertuig inspecteren" en de auto stopte. Ik wachtte even, schakelde hem weer in en de melding verdween. Ik bracht hem naar mijn Mazda-dealer voor advies en sindsdien heeft hij de afgelopen drie dagen perfect gereden, maar voor de zekerheid zal mijn dealer hem maandag controleren.

Mijn dealer heeft me verteld dat het niet volgen van de startprocedures (bijv. per ongeluk het gaspedaal indrukken) hem waarschijnlijk in verwarring heeft gebracht, maar ze zullen hem aansluiten op de computer die zal identificeren of dit echt was of een spookalarm. Ze hebben een paar andere gevallen van deze waarschuwing bij klanten gezien, maar de Mazda-computer heeft nog nooit een fout geïdentificeerd en de auto's hebben daarna prima gereden. In mijn geval klinkt het gewoon alsof het mijn fout was die deze waarschuwing veroorzaakte. Zal meer melden na maandag.
Auto is vandaag bij de dealer geweest. De computer van de werkplaats stelde vast dat de melding "hybride systeemstoring, laat het voertuig inspecteren" precies zo optrad als ik had gemeld, maar uitgebreide tests wezen op nul fouten. De servicemanager vermoedt dat mijn enorme voeten van maat 14 per ongeluk zowel de rem als het gaspedaal indrukten bij het starten van de auto, waardoor deze in de war raakte. Hij rijdt perfect sinds de melding, al vijf dagen. Misschien hebben anderen vergelijkbare spookwaarschuwingen gehad? Ik kreeg een gratis autowasbeurt, dus er was iets positiefs.

Auto vandaag bij de dealer geweest. De computer van de werkplaats constateerde dat de melding "hybride systeemstoring, laat het voertuig inspecteren" precies zoals ik had gemeld, optrad, maar uitgebreide tests wezen geen fouten uit. De servicemanager vermoedt dat mijn enorme voeten van maat 14 per ongeluk zowel de rem als het gaspedaal indrukten bij het starten van de auto, waardoor deze in de war raakte. Hij loopt perfect sinds de melding, al vijf dagen lang. Misschien hebben anderen vergelijkbare spookwaarschuwingen gehad? Ik kreeg wel een gratis autowasbeurt, dus er was iets positiefs.
Ja, ik heb veel waarschuwingen gehad, waaronder ook een hybride storing, die ik pas na een maand in mijn app opmerkte. De dealer adviseerde dat het een softwarefout zou kunnen zijn.

Ik heb dit in het verleden ook gehad - zowel Dash- als App-fouten!
Mijn dealer heeft het gecontroleerd en kon ook geen „fysiek“ defect vinden.
Hij zei dat het hoogstwaarschijnlijk gerelateerd was aan het 12V-batterijprobleem, dat uiteindelijk via een software-update „opgelost“ werd. Geen foutmelding sinds de update (12v, of hybride systeemstoring).

Hoi, ik weet niet zeker hoe het met jullie zit met hetzelfde autoprobleem dat ik gisteravond had.

We zijn in Ierland en we hebben de Mazda CX-60 nu 4 maanden... Na slechts 2 weken rijden ben ik een krakend geluid gaan opmerken bij het afslaan naar mijn oprit, wat een bocht naar rechts is... en vanaf die dag begint ons verhaal. Onze auto is al 5 keer in de garage geweest, met verschillende problemen waar de garage geen idee van lijkt te hebben... ze vertellen ons dat ze het probleem met het krakende geluid oplossen... maar als ik naar huis rijd, hoor ik hetzelfde.

Na ons 3e bezoek hebben we 2 terugroepbrieven ontvangen over 2 verschillende problemen, waarvan er één een probleem met de software is. Ik kreeg de auto terug en na 2 dagen werd me gevraagd de auto op te halen. Ik zat in de auto, daar in de garage, reed 5 meter de hoofdweg op en meteen ging er een motorstoringlampje branden. Ik was geschokt, ik maakte een foto om er bewijs van te hebben en reed terug naar de garage. Daar werd me verteld dat het teken er was toen ze de auto hadden geparkeerd, dus ze wisten niet waarom dat zo was, en dat ik de auto weer ter inspectie in de garage moest laten staan.

De auto bleef het weekend in de garage, want het was vrijdagmiddag, en toen werd me op maandag gevraagd de auto op te halen, want het was gerepareerd. Dus ik reed de auto op maandag terug naar huis, het krakende geluid was er nog steeds, maar de waarschuwingssignalen voor de motorstoring waren er niet. Op dinsdag reed ik de auto maar 10 minuten, en toen had ik op woensdagavond een rit van 30 km naar de voetbaltraining van mijn zoon. Ik parkeerde daar, want ik moest 3 uur op hem wachten. In de auto hoorde ik na een uur een piep en realiseerde me dat de SOS-knop op het plafond van de auto een rood knipperlicht had, ik begreep niet waarom dat zo was, want ik had niets ingedrukt. Dus ik besteedde er geen aandacht aan. Maar 10 minuten later wilde ik de motor aanzetten om mijn telefoon op te laden en dat was het moment dat ik me realiseerde dat mijn auto geen teken van elektrische verbinding had.

Nadat ik de Mazda-redding had gebeld, kwam er een man naar mijn locatie, vroeg me opnieuw wat er was gebeurd... nadat hij de motorkap had geopend, zag hij iets verdachts en vroeg me of ik de motorkap voor hem had geopend. Ik zei dat ik helemaal niets had gedaan (ik ben een vrouw, ik zou die dingen niet weten), toen vertelde de man me dat het erop leek dat iemand al eerder had gedaan wat hij nu ging doen. Om de motor te starten met die tool (ik ben vergeten hoe het heet, sorry... maar ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel).

Dus ik neem aan dat in de garage hetzelfde is gebeurd en dat de monteurs zijn vergeten dat de deksel te sluiten die de man van de redding open aantrof. Mijn auto werd naar de garage gebracht, want toen hij de auto startte, verschenen er veel waarschuwingsberichten op het scherm, waaronder een hybride systeemstoring en andere. We hebben nog nooit grote problemen gehad met onze auto's... en dachten dat het kopen van een gloednieuwe auto ons leven nog gemakkelijker zou maken. Maar dat was niet het geval
Waarschijnlijk zijn die berichten onzin en is er niets mis, behalve de ontladen 12V-accu.
Dit scenario is zeer verontrustend, omdat het er voor mij uitziet, en dit is een speculatie, als een slecht ontwerp ergens in de software die fouten registreert.
Kijk, als de spanning onder een bepaald niveau daalt, beginnen sommige sensoren die uw auto bewaken te hallucineren (net als u zou doen als uw bloeddruk veel te laag was).
Wat de software voor het loggen van fouten in plaats daarvan zou moeten doen, is eerst de huidige spanning controleren, en als deze te laag is, gewoon alle downstream fouten negeren totdat de batterij weer is opgeladen tot een normaal niveau.

Houd ons op de hoogte van de uitkomst, ik hoop dat Mazda dit probleem eens en voor altijd zal aanpakken.
De auto stond die tijd in de garage, ze hebben het gerepareerd en vertelden me dat de batterij leeg was geraakt omdat ik zo lang in de auto zat en de auto weet dat er iemand op de bestuurdersstoel zit, en hoewel de auto uitstaat, blijft het systeem wakker omdat het denkt dat je de auto in het volgende moment zult gebruiken, wat ik belachelijk vind. Ze vertelden me dat ik niet in de auto mocht blijven als hij geparkeerd stond🙈
Ik vertelde ze ... dat ik elke woensdag hetzelfde deed en dat het nog niet eerder was gebeurd... het gebeurde meteen nadat ik de auto na de software-upgrade bij een terugroepactie van Mazda uit de garage had gehaald.
Curieus of niet... maar sinds die dag en nadat ze hadden gedaan wat ze ook deden toen de 12V-accu volledig leeg was, kregen we problemen met de auto tijdens het opladen... hij laadt niet altijd volledig op... als we voorheen 2-3 nachten volledig opgeladen kregen, dan zou de auto in één nacht maar 13-16 km opladen, de hele tijd anders... de afgelopen dagen gebeurt het elke nacht.
We zijn aan het controleren met onze elektricien die de oplaadbox voor ons heeft gerepareerd... hij controleert verschillende variaties van wat de oorzaak kan zijn als de fout in de oplaadbox zit... maar als er niets anders is dat hij kan vinden, ben ik er vrij zeker van dat er een probleem is in de auto en de batterij, als het opladen op een bepaald punt stopt.

De auto stond die keer in de garage, ze hebben hem gerepareerd en vertelden me dat de batterij leeg was geraakt omdat ik zo lang in de auto zat en de auto weet dat er iemand op de bestuurdersstoel zit, en hoewel de auto is uitgeschakeld, blijft het systeem wakker omdat het denkt dat je de auto het volgende moment gaat gebruiken, wat ik belachelijk vind. Ze vertelden me dat ik niet in de auto mag blijven als hij geparkeerd staat🙈
(...)
Over dit specifieke probleem met de 12V-batterij die op mysterieuze wijze leegloopt wanneer de auto ongebruikt wordt achtergelaten, was het in mijn geval voldoende om de instelling in de auto die de deuren automatisch vergrendelt wanneer de auto in beweging is, handmatig uit te SCHAKELEN. Daarvoor dreef het 12V-probleem me bijna tot waanzin, maar na het uitschakelen van deze instelling is het in de hele drie weken (en het worden er steeds meer) geen enkele keer gebeurd.

Het punt is dat als je deze instelling INGESCHAKELD hebt, wanneer je de auto uitzet en binnen een seconde een deur opent (zoals om uit te stappen ;)), de auto niet in slaapstand gaat en de 12V-batterij ontlaadt.
Het is een softwarefout die bekend is bij Mazda.

Over dit specifieke probleem met de 12V-batterij die op mysterieuze wijze leegloopt wanneer de auto ongebruikt wordt achtergelaten, was het in mijn geval voldoende om de instelling in de auto die de deuren automatisch vergrendelt wanneer de auto in beweging is, handmatig uit te SCHAKELEN. Daarvoor maakte het 12V-probleem me bijna gek, maar nadat ik deze instelling had uitgeschakeld, is het in de hele drie weken (en nog steeds) geen enkele keer gebeurd.

Het punt is dat als je deze instelling INGESCHAKELD hebt, wanneer je de auto uitzet en binnen een seconde een deur opent (zoals om uit te stappen ;)), de auto niet in slaapstand gaat en de 12V-batterij ontlaadt.
Het is een softwarefout die bekend is bij Mazda.
Zou de optie "Ontgrendelen in Park" deze bug moeten verhelpen?

Tweede hybride systeemstoring voor mij. De eerste keer kwam de waarschuwing gevolgd door een rode 12V-systeemwaarschuwing, waardoor de auto in de neutraalstand schiet. Kan echt gevaarlijk zijn als je op de snelweg bent. Auto is 4 jaar oud met 5.000 mijl. Mazda heeft hem al een keer terug gehad.

Tweede hybride systeemfout voor mij. De eerste keer kwam de waarschuwing gevolgd door een rode 12v systeemwaarschuwing die de auto in neutraal zet. Kan echt gevaarlijk zijn als je op de snelweg bent. Auto is 4 jaar oud met 5k mijl. Mazda heeft hem al een keer terug gehad.
Ik had een keer een waarschuwing in de app maar niets in de auto. Deze week hebben ze een hoop updates voor de software gedaan en ik las dat de 12V systeemfout met de update opgelost zou moeten zijn.

21 - 40 of 108 Posts