Hoi, ik weet niet zeker hoe het met jullie zit met hetzelfde autoprobleem dat ik gisteravond had.
We zijn in Ierland en we hebben de Mazda CX-60 nu 4 maanden... Na slechts 2 weken rijden ben ik een krakend geluid gaan opmerken bij het afslaan naar mijn oprit, wat een bocht naar rechts is... en vanaf die dag begint ons verhaal. Onze auto is al 5 keer in de garage geweest, met verschillende problemen waar de garage geen idee van lijkt te hebben... ze vertellen ons dat ze het probleem met het krakende geluid oplossen... maar als ik naar huis rijd, hoor ik hetzelfde.
Na ons 3e bezoek hebben we 2 terugroepbrieven ontvangen over 2 verschillende problemen, waarvan er één een probleem met de software is. Ik kreeg de auto terug en na 2 dagen werd me gevraagd de auto op te halen. Ik zat in de auto, daar in de garage, reed 5 meter de hoofdweg op en meteen ging er een motorstoringlampje branden. Ik was geschokt, ik maakte een foto om er bewijs van te hebben en reed terug naar de garage. Daar werd me verteld dat het teken er was toen ze de auto hadden geparkeerd, dus ze wisten niet waarom dat zo was, en dat ik de auto weer ter inspectie in de garage moest laten staan.
De auto bleef het weekend in de garage, want het was vrijdagmiddag, en toen werd me op maandag gevraagd de auto op te halen, want het was gerepareerd. Dus ik reed de auto op maandag terug naar huis, het krakende geluid was er nog steeds, maar de waarschuwingssignalen voor de motorstoring waren er niet. Op dinsdag reed ik de auto maar 10 minuten, en toen had ik op woensdagavond een rit van 30 km naar de voetbaltraining van mijn zoon. Ik parkeerde daar, want ik moest 3 uur op hem wachten. In de auto hoorde ik na een uur een piep en realiseerde me dat de SOS-knop op het plafond van de auto een rood knipperlicht had, ik begreep niet waarom dat zo was, want ik had niets ingedrukt. Dus ik besteedde er geen aandacht aan. Maar 10 minuten later wilde ik de motor aanzetten om mijn telefoon op te laden en dat was het moment dat ik me realiseerde dat mijn auto geen teken van elektrische verbinding had.
Nadat ik de Mazda-redding had gebeld, kwam er een man naar mijn locatie, vroeg me opnieuw wat er was gebeurd... nadat hij de motorkap had geopend, zag hij iets verdachts en vroeg me of ik de motorkap voor hem had geopend. Ik zei dat ik helemaal niets had gedaan (ik ben een vrouw, ik zou die dingen niet weten), toen vertelde de man me dat het erop leek dat iemand al eerder had gedaan wat hij nu ging doen. Om de motor te starten met die tool (ik ben vergeten hoe het heet, sorry... maar ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel).
Dus ik neem aan dat in de garage hetzelfde is gebeurd en dat de monteurs zijn vergeten dat de deksel te sluiten die de man van de redding open aantrof. Mijn auto werd naar de garage gebracht, want toen hij de auto startte, verschenen er veel waarschuwingsberichten op het scherm, waaronder een hybride systeemstoring en andere. We hebben nog nooit grote problemen gehad met onze auto's... en dachten dat het kopen van een gloednieuwe auto ons leven nog gemakkelijker zou maken. Maar dat was niet het geval