Mazda CX-70 Forum banner

CX-70 PHEV sleepvraag...

304 views 8 replies 3 participants last post by  Dimych  
#1 ·
Allereerst - groeten!

Net mijn gloednieuwe CX-70 PHEV gekregen. Dat is zo'n beetje een korte afstand pendelaar met af en toe visuitstapjes (maximaal 250 km enkele reis, maar meestal korter). Boot met trailer weegt bijna 3000 lb, met een Canadese limiet van 3500 lb. Echter, een snelle blik door het forum laat zien dat EU-mensen 2000 kg trekken met weinig moeite.

Ik vraag me af of u uw ervaring zou kunnen delen. Ik heb geen sleepmodus, maar het lijkt erop dat de "sportmodus" de truc zal doen om de motor aan te houden met af en toe een boost van de batterij.

Alle inzichten worden gewaardeerd.

#5 · (Edited)
Bedankt, heren.

Alleen om mijn ervaring te delen. Boot en trailer van 2500 pond + 2 personen in de auto. Elektromotor had geen probleem om het alleen te trekken. Bereik daalde van 45/47 km naar 29 km. Na volledige ontlading had ijs ook geen probleem om te trekken. De trekmodus werd niet weergegeven op mijn GS-model.

De tweede keer dat ik sleepte, schakelde ik gewoon naar de sportmodus om het ijs te laten draaien en de batterij te sparen voor de boost bij het passeren en lange heuvels.

#8 ·
Dus ergens is het niet zo 5000 pond als ze op hun website hebben. Ik vind de Canadese versie van de CX-70 (hoogste uitvoering) verrassend minder uitgerust. Zo heeft hij geen groter scherm, is hij touchless, mist hij lane center assist en een vreemde trekcapaciteit voor phev.