Mazda CX-70 Forum banner
1,141 - 1,160 of 2,498 Posts
Wczoraj znowu mieliśmy problem. Kiedy włączaliśmy samochód, nie mogliśmy wrzucić biegu. Włączaliśmy i wyłączaliśmy samochód 5-6 razy i w końcu udało nam się wrzucić bieg. Czy ktoś jeszcze widział ten problem?
 
Mieliśmy kolejny problem wczoraj. Kiedy włączaliśmy samochód, nie mogliśmy wrzucić biegu. Włączaliśmy i wyłączaliśmy samochód 5-6 razy i w końcu udało nam się wrzucić bieg. Czy ktoś jeszcze widział ten problem?
Myślę, że nieświadomie wypróbowaliście funkcję automatycznego zatrzymywania samochodu "Funkcja AUTO P (blokada parkowania) działa i pozycja zmiany biegów automatycznie zmienia się na P." Też próbowałem kilka razy i był to błąd 40 ;)
 
Mam zbadać :) :) to była moja żona, która tego doświadczyła :D:D
Jaka jest prawidłowa procedura dezaktywacji funkcji auto p? Instrukcja jest trochę zagmatwana...:) a fakt, że dźwignia zmiany biegów nie mogła się poruszyć, może również wskazywać na niski poziom mocy w systemie 12V. 🤷‍♂️ 🤷‍♂️ Nie byłbym pierwszym z dużymi problemami z 12V. Ale być może to tylko Auto P.
 
Witajcie wszyscy,

Odnośnie wibracji odczuwanych w zakresie 45-70 km/h i towarzyszącego im dudniącego hałasu (jakby jechało się samochodem z otwartą tylną szybą z dużą prędkością): Byłem u dealera i próbowali zmienić położenie wału, obrócić go lub cokolwiek... to nie zadziałało i wibracje nadal występują.

Więc napisałem ponownie do Mazdy i wczoraj otrzymałem oficjalne potwierdzenie: żadne z rozwiązań pośrednich nie działa (zmiana położenia i obracanie wału napędowego), więc Mazda wyda Biuletyn Serwisowy dotyczący wymiany wału napędowego. Biuletyn Serwisowy ma zostać wydany około połowy kwietnia, a wymiana wału napędowego ma być możliwa od końca kwietnia, muszą mieć części na stanie przed wezwaniem klientów Mazdy do wymiany.

Mazda nic nie powiedziała o czasie potrzebnym na wymianę, ale przypuszczam, że nie potrwa to dłużej niż dzień.

Jeśli macie inne informacje zwrotne od swoich dealerów, podzielcie się nimi.

BR
 
Mieliśmy wczoraj kolejny problem. Kiedy włączaliśmy samochód, nie mogliśmy wrzucić biegu. Włączaliśmy i wyłączaliśmy samochód 5-6 razy i w końcu udało nam się wrzucić bieg. Czy ktoś jeszcze widział ten problem?
Byłem w podobnej sytuacji. Nacisnąłem dwa razy przycisk Start, dość szybko i nie zwróciłem uwagi, że samochód nie był w trybie EV, ikona światła EV nie była włączona. Myślałem, że jest w trybie Gotowości do użycia i nie mogłem wrzucić biegu. Potem zdałem sobie sprawę, że samochód tak naprawdę nie został uruchomiony, nacisnąłem ponownie przycisk Start i wszystko działało dobrze. Więc to nie był samochód, to ja nie zwracałem uwagi.

Innym razem, czekając na światłach, wrzuciłem z Drive na Neutral i kiedy chciałem jechać, nie chciał się uruchomić, dopóki nie nacisnąłem pedału hamulca i nie przełączyłem z powrotem na Drive z Neutral. Lub wrzuciłem Drive z Neutral, a następnie nacisnąłem pedał hamulca.

Może to pomoże.
 
Mieliśmy kolejny problem wczoraj. Kiedy włączaliśmy samochód, nie mogliśmy wrzucić biegu. Wyłączaliśmy i włączaliśmy samochód 5-6 razy i w końcu udało nam się wrzucić bieg. Czy ktoś jeszcze widział ten problem?
Miałem ten problem, gdy wyłączałem samochód w trybie D. Kiedy próbowałem ponownie uruchomić samochód, nie działało. "Dźwignia zmiany biegów" była zablokowana i nie mogłem jej ruszyć. Musiałem więc spróbować kilku rzeczy i tylko w jeden sposób zadziałało, nie pamiętam już poprawnej kolejności naciskania przycisku start i poruszania dźwignią zmiany biegów...
 
Otrzymałem mojego takumi 14 lutego i nie jestem przekonany do tego samochodu. Wszystkie te "małe" problemy odbierają komfort i radość z jazdy. Możemy dyskutować o ekonomii samochodu, ale nie jest ona dobra. Jazda powyżej 70 km/h w trybie EV jest po prostu zbyt energochłonna, a ponieważ brakuje inteligentnego trybu EV, trzeba używać manualnych sztuczek, aby zoptymalizować ekonomię.

Tak czy inaczej, mam te same problemy, które zaznaczono na zielono. I mam grzechotkę w postaci klamry pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera, co jest bardzo denerwujące, grzechocze na każdej wyboistej drodze. Samochód za prawie 60 tys. € powinien radzić sobie lepiej.

Mój dealer powiedział mi, że mam już ulepszone zawieszenie (VIN kończący się na 16317), na co nie liczyłem, ponieważ uważam, że zawieszenie z tyłu jest za słabe, a to z przodu wydaje trzaski i piski podczas zjeżdżania z chodnika lub podczas ostrego skręcania. Jeśli włożysz coś do bagażnika, to lata po nim, gdy pokonasz małą nierówność i zostaniesz wyrzucony z przedniego siedzenia. W przyszłym tygodniu mój dealer przyjrzy się grzechotce klamry pasa bezpieczeństwa i kilku innym drobnym problemom...

Moja dziewczyna ma CX-30, który pod wieloma względami jest po prostu lepszym samochodem.
Poszedłem dziś rano do dealera. Naprawili grzechotkę klamry pasa bezpieczeństwa za pomocą rozwiązania DIY w odpowiedni sposób. Pod koniec kwietnia muszę wrócić, aby nasmarować przednie zawieszenie i uzyskać kilka aktualizacji. Zawieszenie z tyłu pozostaje moim zdaniem straszne.
 
Witajcie wszyscy i pozdrowienia z Niemiec!

Dziękuję wszystkim za dotychczasowy wkład na forum i za dzielenie się swoimi doświadczeniami z CX-60. Dobrze wiedzieć, jakie są doświadczenia innych właścicieli, jakie problemy występują w samochodzie i jakie może być rozwiązanie. Zwłaszcza w przypadku nowego samochodu, który dopiero wchodzi na rynek, gdzie nie ma jeszcze zbyt wielu opinii.

Kupiłem w połowie grudnia 22 roku, po 6 miesiącach oczekiwania, CX-60 PHEV Homura ze wszystkimi dodatkowymi pakietami (wygląda na model z października), jako samochód zastępczy dla starego Passata Alltrack mojej żony.

Zgodnie z obecnym trendem skorzystaliśmy z okazji, aby stać się bardziej ekologicznymi i przeszliśmy z diesla na PHEV. Wcześniej, w 2022 roku, próbowaliśmy również opcji BEV i mieliśmy w pełni elektryczne Volvo XC40 przez 5 miesięcy - ale oddaliśmy je i wykluczyliśmy BEV (przynajmniej na razie). BEV było dla nas raczej rozczarowującym doświadczeniem: ogromne rozczarowanie pod względem zasięgu (a było to od wiosny do jesieni, więc nie w warunkach zimowych), a w przypadku naszego XC40 również wiele problemów z niezawodnością.

Ostatecznie wybraliśmy PHEV, być może tak jak wielu z was, aby spróbować uzyskać to, co najlepsze z dwóch światów: w pełni elektryczny w mieście, ICE ze wspomaganiem elektrycznym na autostradach.

Dokonaliśmy kilku ulepszeń w samochodzie:
  • nowe felgi + opony zimowe 255/45/R20, zachowaliśmy oryginalne felgi Homura + opony letnie tylko na lato.
  • Bagażnik dachowy Mazda, aby pomieścić nasz box Thule, więc spodziewaliśmy się, że zużycie nieco wzrośnie.

W nieco ponad 3 miesiące (od momentu otrzymania samochodu) przejechaliśmy 4500 km, powiem około 2500 km mieszanki miasto (z dużą ilością przejazdów 20-30 km) i autostrady (z weekendowymi wycieczkami nie dłuższymi niż 100/200 km). Plus większa podróż na ferie zimowe (około 2000 km w obie strony).

Podobnie jak wielu z was na tym forum, zauważyliśmy podobny "zestaw irytujących problemów", których nie spodziewaliśmy się po samochodzie w tej cenie (około 65 KEur), który był reklamowany jako alternatywa premium dla dużych graczy: Q5, X3, XC60 i GLC, ale o 10-20 KEur mniej pieniędzy. Więc niższa różnica w cenie musi gdzieś znaleźć odzwierciedlenie, prawda?

Muszę tu powiedzieć, że ogólnie zarówno ja, jak i moja żona lubimy wnętrze i jesteśmy zadowoleni, ogólnie rzecz biorąc, z tego, jak samochód się sprawuje (komfort, siedzenia, przestrzeń wewnętrzna i bagażnik, komunikacja i interakcje z samochodem). OK - nie jesteś w tej samej "lidze samochodowej", co wyżej wymienione, ale powiedzmy, że za 15 tys. EUR mniej dostajesz NOWY samochód z 6-letnią gwarancją, 8 lat na akumulator i poprzednią dobrą reputacją Mazdy, która powinna cię przekonać.

Ale są też problemy. Spróbuję je podsumować poniżej, używając formatu "podobnych problemów" jak niektórzy z was wcześniej:

1. Zużycie energii elektrycznej / paliwa:
a. TYLKO zużycie benzyny - tutaj, szczerze mówiąc, jest to trochę tak, jak się spodziewano (więc BEZ lub bardzo małe wsparcie silnika elektrycznego, zasadniczo gdy akumulator jest rozładowany), zużycie wynosi około 8,5 do 9,5 l/100 km (bez ładowania). Gdy używane jest wymuszone ładowanie, można spodziewać się dodania +2L /100km do zużycia, aby akumulator się naładował. Co, jak wszyscy wiemy, jest bardzo nieefektywne i powinno być używane, jeśli chcesz zachować akumulator na późniejszą jazdę w zielonej strefie miasta.

b. TYLKO energia elektryczna - używana głównie do jazdy po mieście (około 35 kWh - 40 kWh / 100 km zużycia). Tutaj spodziewaliśmy się (być może błędnie) czegoś w rodzaju 25-30 kWh, również reklamowanego przez Mazdę. Ale ponieważ jesteśmy w warunkach zimowych, samochód potrzebuje dużo energii, zwłaszcza do ogrzewania. Obecnie możemy przejechać około 35-40 km z naładowanego w 100% akumulatora - przynajmniej moja żona może - zanim włączy się ICE. W tym momencie akumulator wciąż ma pewne rezerwy (między 18% a 30%) w zależności od temperatury zewnętrznej. Zazwyczaj jeżdżę trochę bardziej sportowo, więc udaje mi się przejechać 30-40 km w tych warunkach zimowych.
> Zakres temperatur, w których głównie -10 °C do +15 °C, z kilkoma wyjątkami:
Przy +20 °C udało mi się przejechać nawet 52 km w pełni elektrycznie, ale tylko raz.
Przy -10 °C i poniżej - oczywiście zasięg elektryczny spadł do 30 km.

c. Napęd hybrydowy - to się różni i jest dość trudne do zrozumienia, właściwie do prawidłowego oszacowania - ponieważ dla nas zależy to w dużej mierze od tego, ile razy i ile energii elektrycznej ładujemy, zanim zatankujemy raz zbiornik benzyny. Zazwyczaj - w dni powszednie jeździmy w pełni elektrycznie, a w weekendy, podczas dłuższych podróży, ICE.
> Warto tu wspomnieć, że możemy i ładujemy w domu, ponieważ mamy już zainstalowany Wallbox 22Kw (od czasu, gdy mieliśmy Volvo). Ładujemy CX60 przez noc przy poniżej 3 kW, a nie przy maksymalnych 7,2 kW - aby chronić akumulator tak bardzo, jak to możliwe. Od czasu do czasu, gdy czasu jest mało, ładujemy również samochód przy 7,2 kW, ale jako wyjątek. Tak więc pełne naładowanie zajmie od 2,2h do 6h.

2. Szarpanie i wibracje przy prędkości 45-70 km/h:
Niestety mamy mieszankę obu. Występuje głównie wtedy, gdy samochód uruchamia się w bardzo zimne i zimne poranki i jest dość irytujące przez pierwsze 10, 15 KM. Zaczyna się przy 45 km/h, zwiększa intensywność w kierunku 55-60 km/h i powoli maleje i znika powyżej 70 km/h.
Szarpanie jest obecne podczas całego powyższego przedziału prędkości, a wibracje odczuwam głównie w przedziale 45-60 km.


3. Zawieszenie:
Rzeczywiście jest trochę zbyt sztywne i kilka razy doświadczyłem (moja żona nie) pewnego "łagodnego" podskakiwania / oscylacji na tylnym zawieszeniu. Nic, co naprawdę by mnie przestraszyło, ale w każdym razie coś, czego nie oczekiwano po takim "samochodzie premium". Nie doświadczyłem samochodu na złych / bardzo złych drogach, stąd drogi tutaj w Niemczech są wystarczająco dobre. Więc nie wiem, czy będzie to problem bezpieczeństwa na drodze.


4. Szarpane ruchy w skrzyni biegów:
Również obecne. Zdarzały się głównie przy niskich prędkościach i niższych biegach. Są dni (zwłaszcza bardzo zimna pogoda), kiedy doświadczyłem nawet kilku z nich prawie z rzędu, kiedy utkniesz w korku, na światłach itp. I dni (cieplejsze dni lub popołudnia), kiedy ledwo czujesz jeden. Ale są tam, na co dzień!


5. Problemy z uruchomieniem DAB po ponownym uruchomieniu samochodu:
Również obecne. Początkowo myślałem, że to coś z odbiorem w okolicy, w której mieszkamy. Ale to się nie działo z Volvo, a także z Audi S6, które miałem jako samochód służbowy. Więc moim tymczasowym rozwiązaniem było ręczne ponowne włączenie go z menu głównego i zadziałało. Przeczytałem również tutaj na forum, że wyłączenie i włączenie przycisku Radio również działa jako tymczasowe rozwiązanie. WIELKIE DZIĘKI za wskazówkę, wypróbowałem to i działa również w moim samochodzie.


6. Dźwięk zamykania drzwi:
Absolutnie przerażający. Najgorszy, jaki słyszałem w jakimkolwiek samochodzie, którym jeździłem. Nawet mniejszy Hyundai i20 (którego znajomy trzyma na krótkie przejazdy po mieście) brzmi lepiej.

Czy ktoś - kto zdecydował się na dodatkową izolację - wie, czy jest to bezpłatne / wspierane przez Mazdę w Niemczech LUB czy trzeba zapłacić z własnej kieszeni, jeśli chciałbyś bardziej "premium" dźwięk zamykania drzwi swojego samochodu? - DZIĘKI ZA UDOSTĘPNIANIE!


7. Wibrujące lusterko boczne:
Nie zauważyłem żadnego w naszym samochodzie.


8. Ładowarka bezprzewodowa:
Wydaje się działać OK z iPhonami (14Pro i XS), chociaż bardzo się nagrzewają. Dlatego zwykle używam kabla do ładowania podczas długich podróży. Podczas krótkich podróży iPhone'y są podłączone do CarPlay CX-60 głównie przez Wi-Fi (oczywiście działa jeden na raz, ale możesz mieć więcej zarejestrowanych w samochodzie). Szkoda, że ​​Car nie rejestruje prawidłowego telefonu na podstawie rozpoznanego kierowcy za pośrednictwem profilu kierowcy. Czasami, gdy oboje podróżujemy razem i ja prowadzę, telefon mojej żony łączy się z CarPlay, i odwrotnie. Jeszcze nie rozgryźliśmy, jak sprawić, by samochód dopasował odpowiedni telefon do odpowiedniego profilu użytkownika (jak miało XC40). Ale mamy ręczny wybór za pośrednictwem menu głównego. Nienajlepiej, ale pomaga.


9. Systemy wspomagania linii / tempomatu / inne:
Wydaje się działać, ale nie mogę powiedzieć, że działa Bardzo Dobrze i że jesteśmy zadowoleni. Na przykład - asystent pasa ruchu - uważam go za trochę trudny, ponieważ samochód ma tendencję do lekkiego ping-ponga między liniami po stronie zewnętrznej, zamiast trzymania linii pośrodku. Potrzebna jest ciągła uwaga. I mówię tu - jazda z prędkością 100 - 130 km na autostradzie. Moja żona w ogóle tego nie lubi, porównując to do tego, co oferowały tutaj Volvo i Audi. Dlatego w ogóle tego nie używa w CX60. Audi było jak na torach - nawet przy 200 km/h. Maksymalna prędkość Volvo wynosiła tylko 160 km/h, a ze względu na zużycie BEV na autostradach jeździło z prędkością maksymalną 120 - 130 km/h i przy tej prędkości było absolutną przyjemnością w asystowaniu. W CX60 czuję się tak, jakbym miał zostawić kierownicę bez nadzoru - nawet na ułamek sekundy, skończę wjeżdżając na inne linie, uderzając w inne samochody. Niedopuszczalne!

Nie wiem, czy to po prostu Mazda, czy coś jest nie tak z naszym samochodem. Celowo testowałem samochód kilka razy - bez użycia rąk na kierownicy przez 2, 3 sekundy (w "bezpieczniejszym" miejscu, bez żadnego ruchu wokół mnie) i miałem przykrą niespodziankę, że samochód w niektórych przypadkach wylądował na drugiej linii. Niedopuszczalne!


10. Tankowanie benzyny:
Samochód powinien mieć 50-litrowy zbiornik. I ma, ale... kiedy tankujesz - wydaje się, że zatrzymuje się w momencie, gdy zbiornik może jeszcze pomieścić 8 lub 9 litrów benzyny. Dziwne. Zasadniczo masz w zbiorniku tylko 40-42 l. Nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się to w żadnym samochodzie, którym jeździłem (benzyna, diesel, PHEV).
Powiedziałbym, że to normalnie nie powinno być problemem (jak powiedziałem, w dni powszednie jeździmy kotem po mieście w trybie EV). Ale kiedy jeździsz po autostradach, a zwłaszcza w długie podróże, nie chcesz dodawać dodatkowych przystanków (jeśli możesz pomieścić więcej paliwa na początku).
Aby napełnić cały zbiornik 50 litrami, muszę powoli, ale naprawdę powoli wlewać dodatkowe 8, 9 litrów, delikatnie naciskając dźwignię węża paliwowego na pompie. Co może zająć kolejne dobre 5-7 minut, a inni uczestnicy ruchu czekają w kolejce do tankowania, patrząc na ciebie jak na szaloną owcę: co ten facet robi?!?


11. Akumulator 12V:
Zostawiłem to na koniec, ponieważ dla nas to był kolejny koszmar, zrujnował cały weekend.

Samochód jest normalnie eksploatowany - prawie codziennie, ale mieliśmy tydzień, kiedy samochód w ogóle nie był używany. Kiedy chcieliśmy skorzystać z samochodu w sobotę rano, akumulator 12V (lub akumulatory 12V) były całkowicie rozładowane. Musiałem użyć fizycznego kluczyka (wewnątrz pilota jest kluczyk), aby ręcznie otworzyć drzwi. Następnie miałem dostęp do otwarcia zatoki ładowarki i udało mi się podłączyć ją do ładowania akumulatora głównego lub ponownego zasilenia przez wtyczkę. Po naładowaniu przez 1 godzinę akumulatora głównego mogłem jechać w trybie elektrycznym, więc samochód mógł również trochę naładować akumulator 12V. Musiałem przejechać około 10 km, aż udało mi się uruchomić również ICE. Dziwne. I samochód pozostał z wieloma ostrzeżeniami od tego czasu. Prawie co tydzień samochód daje ostrzeżenie 12V / lub kilka z nich. Kupiłem nawet ładowarkę akumulatora 12V i prawidłowo naładowałem akumulator przez 6-7 godzin, aż do pełnych 100% ponownie 2 tygodnie temu, mając nadzieję, że to naprawi. Ale niestety ten sam problem pojawia się ponownie w zeszłym tygodniu. Może jest coś, co zużywa akumulator, gdy samochód ma być WYŁĄCZONY, nie wiem. Zauważyłem, że jeśli zapytasz aplikację Mazda o status swojego samochodu, samochód się budzi (główny wyświetlacz kierowcy jest włączony z pewnymi informacjami).

Obecnie mam zaplanowaną kontrolę wszystkich powyższych problemów u mojego dealera w tym tygodniu.

Do tej pory Dealer był naprawdę miły i przynajmniej przez telefon, kiedy rozmawialiśmy o wizycie i o jakich problemach chcę, żeby spojrzał, przyznał mi, że rzeczywiście są również rozczarowani mnóstwem problemów, które wydaje się mieć CX60. Mają również wiele skarg od innych klientów. Nawet spodziewali się czegoś więcej po Mazdzie z tym samochodem. Mój dealer jest jedynym dealerem Mazdy, a nie dealerem wielu marek.

P.S. Mam zainstalowane oprogramowanie systemowe 14012, nie wiem, czy to najnowsze. Samochód poprosił mnie (chyba pod koniec stycznia lub tak) o wykonanie OTA. Kliknąłem OK i pozwoliłem samochodowi wykonać wszystkie aktualizacje. Następnie samochód uruchomił się ponownie, ale nie mogę powiedzieć, żebym widział jakieś ulepszenia.

W każdym razie, bardzo dziękuję i do zobaczenia.
Będę informował o mojej wizycie serwisowej.
 
Cześć wszystkim. Kilka dni temu otrzymałem mojego Homurę z serwisu i chciałbym napisać kilka słów.
1. Izolacja drzwi - działa dobrze. Zamykanie brzmi o wiele lepiej i jest ciszej w środku.
2. Tylne drzwi odbijają przy miękkim zamykaniu przez moje dzieci - serwis Mazdy mówi, że to normalne. Cóż... przetestowałem kilka drzwi w cx60 i wszystkie działają tak samo - myślę, że mają rację - to duże drzwi i trzeba je trochę mocniej pchnąć, żeby się zamknęły.
3. Skrzynia biegów - działa znacznie płynniej, ale szarpnięcia zdarzają się przy niskiej prędkości, gdy potrzebne jest przyspieszenie.
4. Ładowanie z 230V zatrzymuje się i wymaga ponownego uruchomienia za pomocą kabla - u dealerów to się nie zdarzyło podczas testów, więc mówią, że to wina mojej instalacji elektrycznej, a nie stabilnego napięcia. Kiedy miałem od nich pożyczony samochód, też się to zdarzyło. Mówią, że istnieje możliwość, że Mazda pracuje nad aktualizacją dla większej tolerancji napięcia - czy ktoś o tym słyszał? A może gniazdo ładowania Legrand rozwiązałoby problem? Co myślisz? Czy ktoś wymienił gniazdo i zadziałało?
5. Systemy wspomagania kierowcy - gubienie pasa ruchu i niewidzenie zatrzymanego samochodu podczas jazdy do niego (na przykład podczas jazdy do zatrzymanego samochodu na światłach, którego nie obserwowałem) - podczas testów nie wystąpiła żadna awaria systemu, więc mówią, że jest ok - miejmy nadzieję.
6. "Dźwięk okna 50-70" - przyznali, że jest dźwięk, Mazda Polska nie ma pojęcia, co z tym zrobić, czekając na rozwiązanie producenta (co właśnie przeczytałem powyżej, rozwiązanie nadchodzi?! Miejmy nadzieję, że zadziała).
7. Ładowarka do telefonu została wymieniona, ale działa tak samo jak poprzednia - szaleństwo.
 
Witajcie wszyscy i pozdrowienia z Niemiec!

Dziękuję wszystkim za dotychczasowy wkład na forum i za dzielenie się swoimi doświadczeniami z CX-60. Dobrze jest wiedzieć, jakie są doświadczenia innych właścicieli, jakie problemy występują z samochodem i jakie może być rozwiązanie. Zwłaszcza w przypadku nowego samochodu, który dopiero wchodzi na rynek, gdzie nie ma jeszcze zbyt wielu informacji zwrotnych.

Witaj, cxega,

dzięki za Twój długi post. Nie odpowiem / nie mogę odpowiedzieć na wszystkie Twoje punkty, ale z mojego doświadczenia wynika, że większość z nich została już naprawiona przez aktualizacje, które może wdrożyć tylko Twój dealer.

Przy okazji: Naprawa dźwięku drzwi jest bezpłatna...

Pozdrawiam i życzę powodzenia na „randce” z dealerem!
 
Problem z ładowarką bezprzewodową wydaje mi się być praktycznym wyzwaniem projektowym, którego nie da się łatwo rozwiązać.

Używam standardowej ładowarki bezprzewodowej w domu i muszę umieścić na niej mojego I-Phone'a 12 dokładnie pośrodku, aby się ładował. Jakiekolwiek przesunięcie i nie będzie się ładował. Moja żona ma z tym nieustanne problemy, ponieważ oczekuje, że będzie działać z jej mniejszym telefonem, gdy zostanie położony pod dowolnym kątem. To nie jest problem wyłącznie dla Mazdy CX60!

Tacka do ładowania telefonu w Mazdzie jest większa niż mój osobisty telefon i znacznie większa niż jej starszy model telefonu, znowu ma więcej problemów. Jest wyraźnie zaprojektowana tak, aby pomieścić nawet większe modele telefonów. Oznacza to, że jeśli samochód podskoczy na dużej przeszkodzie, mniejsze telefony ześlizgną się ze środka, co powoduje komunikat „ładowanie bezprzewodowe niedostępne” do czasu ponownego umieszczenia.

W moim poprzednim Mercedesie telefony leżały w orientacji pionowej w szczelinie, a nie poziomej, i na gumowej macie oferującej większe tarcie (to było prawie jak technologia gumy do rakiet do tenisa stołowego), i problem ten występował rzadziej, ale się zdarzał. Jedno rozwiązanie w Mazdzie jest łatwiejsze. Po prostu użyj kabla ładującego w schowku w konsoli środkowej. Jednak teraz, kiedy o tym pomyślałem, mogę wyciąć prostokąt ze starej „lepkiej” czarnej gumy do rakiet do tenisa stołowego i sprawdzić, czy jest to wykonalne rozwiązanie DIY.
 
Problem z ładowarką bezprzewodową wydaje mi się praktycznym wyzwaniem projektowym, którego nie da się łatwo rozwiązać.

Używam standardowej ładowarki bezprzewodowej w domu i muszę umieścić mojego I-Phone'a 12 nad nią dokładnie pośrodku, aby się ładował. Jakiekolwiek przesunięcie i nie będzie się ładował. Moja żona ma z tym nieustanne problemy, ponieważ oczekuje, że będzie działać z jej mniejszym telefonem, gdy zostanie położony pod dowolnym kątem. To nie jest problem wyłącznie dla Mazdy CX60!

Taca do ładowania telefonu w Maździe jest większa niż mój osobisty telefon i znacznie większa niż jej starszy model telefonu, znowu ma więcej problemów. Jest wyraźnie zaprojektowana tak, aby pomieścić nawet większe modele telefonów. Oznacza to, że jeśli samochód odbije się od dużej przeszkody, mniejsze telefony zsuną się ze środka, co powoduje komunikat „ładowanie bezprzewodowe niedostępne” do czasu ponownego ustawienia.

W moim byłym Mercedesie telefony siedziały zorientowane w pionowym gnieździe, a nie w poziomie, i na gumowej macie oferującej większe tarcie (to było prawie jak technologia gumy do rakiet do tenisa stołowego), i było mniej podatne na ten problem, ale wystąpił. Jedno rozwiązanie w Maździe jest łatwiejsze. Wystarczy użyć kabla ładującego w schowku w konsoli środkowej. Jednak teraz, kiedy o tym pomyślałem, mogę wyciąć prostokąt ze starej „lepkiej” czarnej gumy do rakiet do tenisa stołowego i sprawdzić, czy jest to realne rozwiązanie DIY.
Lepiej byłoby użyć ładowarki Magsafe i etui Magsafe w domu, aby „zablokować” dokładne umieszczenie.

Ładowarka Mazdy działa nieznacznie bez etui, choć do momentu pokonania zakrętu, ale nie została zaprojektowana do pracy z etui. Bo nikt nie używa ochronnego etui na swoje telefony, które mogą kosztować 1500 funtów, prawda?

Biuletyn serwisowy, który wydali w tej sprawie, to mnóstwo bełkotu. Twierdzą, że etui jest zbyt „grube”, cóż, wypróbowałem dziesięć etui o różnej grubości z i bez Magsafe i żadne z nich nie działa niezawodnie, a także stwierdzają, że nie jest kompatybilne z Iphone 12 lub nowszym. Ładowarka jest więc już przestarzała o 2-3 lata.

Jest źle zaprojektowana, a Mazda nie naprawi jej w swoim flagowym, najdroższym samochodzie do tej pory. Klasa akt!
 

Attachments

Witajcie wszyscy i pozdrowienia z Niemiec!

Dziękuję wszystkim za dotychczasowy wkład na forum i za dzielenie się doświadczeniami z CX-60. Dobrze wiedzieć, jakie są doświadczenia innych właścicieli, jakie problemy występują w samochodzie i jakie może być rozwiązanie. Zwłaszcza w przypadku nowo wprowadzonego samochodu, gdzie nie ma się jeszcze zbyt wielu informacji zwrotnych z rynku.

Kupiłem w połowie grudnia 22 roku, po 6 miesiącach oczekiwania, CX-60 PHEV Homura ze wszystkimi dodatkowymi pakietami (wygląda na model z października), jako samochód zastępczy dla starego Passata Alltrack mojej żony.

Zgodnie z obecnym trendem skorzystaliśmy z okazji, aby stać się bardziej ekologicznymi i przeszliśmy z diesla na PHEV. Próbowaliśmy również opcji BEV na początku 2022 roku i mieliśmy w pełni elektryczne Volvo XC40 przez 5 miesięcy - ale oddaliśmy je i wykluczyliśmy BEV (przynajmniej na razie). BEV był dla nas raczej rozczarowującym doświadczeniem: ogromne rozczarowanie pod względem zasięgu (a to było od wiosny do jesieni, więc nie warunki zimowe) i dla naszego XC40 w szczególności również wiele problemów z niezawodnością.

Ostatecznie wybraliśmy PHEV, być może jak wielu z was, aby spróbować uzyskać to, co najlepsze z 2 światów: w pełni elektryczny w mieście, ICE ze wspomaganiem elektrycznym na autostradach.

Dokonaliśmy kilku ulepszeń w samochodzie:
  • nowe felgi + opony zimowe 255/45/R20, zachowano oryginalne felgi Homura + opony letnie tylko na lato.
  • Bagażnik dachowy Mazda, aby pomieścić nasz box Thule, więc spodziewaliśmy się, że zużycie nieco wzrośnie.


W nieco ponad 3 miesiące (od otrzymania samochodu) przejechaliśmy 4500 km, powiem ok. 2500 km mieszanki miasto (z dużą ilością 20-30 km jazd) i autostrady (z weekendowymi wycieczkami nie dłuższymi niż 100/200 km). Plus większa podróż na zimowe wakacje (ok. 2000 km w obie strony).

Podobnie jak wielu z was na tym forum, zauważyliśmy podobny "zestaw irytujących problemów", których nie spodziewaliśmy się w samochodzie w tej cenie (ok. 65 KEur), który był reklamowany jako alternatywa premium dla dużych graczy: Q5, X3, XC60 i GLC, ale za 10-20 KEur mniej pieniędzy. Więc niższa różnica w cenie musi gdzieś znaleźć odzwierciedlenie, prawda?

Muszę tu powiedzieć, że generalnie zarówno ja, jak i moja żona lubimy wnętrze i jesteśmy zadowoleni, ogólnie rzecz biorąc, z tego, jak samochód się sprawuje (komfort, siedzenia, przestrzeń wewnętrzna i bagażnik, komunikacja i interakcje z samochodem). OK - nie jesteś w tej samej "lidze samochodowej", co wyżej wymienione, ale powiedzmy, że za 15 tys. EUR mniej dostajesz NOWY samochód z 6-letnią gwarancją, 8 lat na akumulator i poprzednią dobrą reputacją Mazdy, która powinna cię podpisać.

Ale są też problemy. Spróbuję podsumować poniżej, używając formatu "podobnych problemów" jak niektórzy z was wcześniej:

1. Zużycie energii elektrycznej / paliwa:
a. TYLKO zużycie benzyny - tutaj, szczerze mówiąc, jest to trochę tak, jak się spodziewano (więc z BRAKIEM lub bardzo małym wsparciem silnika elektrycznego, zasadniczo gdy akumulator jest rozładowany), zużycie wynosi około 8,5 do 9,5 l/100km (bez ładowania). Gdy używane jest wymuszone ładowanie, można spodziewać się dodania +2L /100km zużycia, aby akumulator się naładował. Co, jak wszyscy wiemy, jest bardzo nieefektywne i powinno być używane, jeśli chcesz zachować akumulator na późniejszą jazdę w zielonej strefie miasta.

b. TYLKO energia elektryczna - używana głównie do jazdy po mieście (około 35 kWh - 40 kWh / 100 km zużycia). Tutaj spodziewaliśmy się (może błędnie) czegoś w rodzaju 25-30 kWh, również reklamowanego przez Mazdę. Ale ponieważ jesteśmy w warunkach zimowych, samochód potrzebuje dużo energii, szczególnie do ogrzewania. Obecnie możemy przejechać ok. 35-40 km z naładowanego w 100% akumulatora - przynajmniej moja żona może - zanim włączy się ICE. W tym momencie akumulator wciąż ma pewne rezerwy (między 18% a 30%) w zależności od temperatury zewnętrznej. Zazwyczaj jeżdżę trochę bardziej sportowo, więc udaje mi się przejechać 30-40 km w tych warunkach zimowych.

Przy +20 °C udało mi się przejechać nawet 52 km w pełni elektrycznie, ale tylko raz.
Przy -10 °C i poniżej - oczywiście zasięg elektryczny spadł do 30 km.

c. Napęd hybrydowy - to się różni i jest dość trudne do zrozumienia, właściwie do prawidłowego oszacowania - ponieważ dla nas zależy to w dużej mierze od tego, ile razy i ile energii elektrycznej ładujemy przed ponownym napełnieniem zbiornika benzyny. Generalnie - w dni powszednie jeździmy w pełni elektrycznie, a w weekendy, przy dłuższych wycieczkach, ICE.



2. Szarpanie i wibracje przy prędkości 45-70 km/h:
Niestety mamy mieszankę obu. Występuje głównie wtedy, gdy samochód uruchamia się w bardzo zimne i zimne poranki i jest dość irytujące przez pierwsze 10, 15 KM. Zaczyna się przy 45 km/h, zwiększa intensywność w kierunku 55-60 km/h i powoli maleje i znika powyżej 70 km/h.
Szarpanie jest obecne podczas całego powyższego przedziału prędkości, a wibracje odczuwam głównie w przedziale 45-60 km.


3. Zawieszenie:
Rzeczywiście jest trochę zbyt sztywne i kilka razy doświadczyłem (moja żona nie) pewnego "łagodnego" podskakiwania / oscylacji na tylnym zawieszeniu. Nic, co naprawdę by mnie przestraszyło, ale w każdym razie coś, czego nie oczekiwano po takim "samochodzie premium". Nie doświadczyłem samochodu na złych / bardzo złych drogach, stąd pręty tutaj, w Niemczech, są wystarczająco przyzwoite. Więc nie wiem, czy będzie to problem z bezpieczeństwem na drodze.


4. Szarpane ruchy w skrzyni biegów:
Również obecne. Zdarzały się głównie przy niskich prędkościach i niższych biegach. Są dni (szczególnie bardzo zimna pogoda), kiedy doświadczyłem nawet kilku z nich prawie z rzędu, kiedy utkniesz w korku, światłach itp. I dni (cieplejsze dni lub popołudnia), kiedy ledwo czujesz jeden. Ale są tam, na co dzień!


5. Problemy z uruchomieniem DAB po ponownym uruchomieniu samochodu:
Również obecne. Początkowo myślałem, że to coś z odbiorem w okolicy, w której mieszkamy. Ale to nie działo się z Volvo, a także z Audi S6, które miałem jako samochód służbowy. Więc moim tymczasowym rozwiązaniem było ręczne ponowne włączenie go z menu głównego i zadziałało. Przeczytałem również tutaj na forum, że wyłączenie i włączenie przycisku Radio również działa jako tymczasowe rozwiązanie. WIELKIE DZIĘKI za radę, wypróbowałem to i działa również w moim samochodzie.


6. Dźwięk zamykania drzwi:
Absolutnie przerażający. Najgorszy, jaki słyszałem w jakimkolwiek samochodzie, którym jeździłem. Nawet mniejszy Hyundai i20 (którego znajomy trzyma na krótkie wycieczki po mieście) brzmi lepiej.

Czy ktoś - kto zdecydował się na dodatkową izolację - wie, czy jest to bezpłatne / wspierane przez Mazdę w Niemczech LUB trzeba zapłacić z własnej kieszeni, jeśli chciałbyś bardziej "premium" dźwięk zamykania drzwi swojego samochodu? - DZIĘKI ZA UDOSTĘPNIENIE!


7. Wibrujące lusterko boczne:
Nie zauważyłem żadnych w naszym samochodzie.


8. Ładowarka bezprzewodowa:
Wydaje się działać OK z iPhone'ami (14Pro i XS), chociaż bardzo się nagrzewają. Dlatego zwykle używam kabla do ładowania podczas długich podróży. Podczas krótkich podróży iPhone'y są podłączone do CarPlay CX-60 głównie przez Wi-Fi (oczywiście działa jeden na raz, ale możesz mieć ich więcej zarejestrowanych w samochodzie). Szkoda, że samochód nie rejestruje prawidłowego telefonu na podstawie rozpoznanego kierowcy za pośrednictwem profilu kierowcy. Czasami, gdy oboje podróżujemy razem i ja prowadzę, telefon mojej żony łączy się z CarPlay, i odwrotnie. Jeszcze nie rozgryźliśmy, jak sprawić, by samochód dopasowywał odpowiedni telefon do odpowiedniego profilu użytkownika (jak miało XC40). Ale mamy ręczny wybór za pośrednictwem menu głównego. Niejednakowe, ale pomaga.


9. Asystent linii / tempomatu / innych systemów:
Wydaje się działać, ale nie mogę powiedzieć, że działa Bardzo Dobrze i że jesteśmy zadowoleni. Na przykład - asystent linii - uważam go za trochę trudny, ponieważ samochód ma tendencję do lekkiego ping-ponga między liniami po stronie, a nie do utrzymywania linii pośrodku. Potrzebna jest stała uwaga. I mówię tu - jazda z prędkością 100 - 130 km na autostradzie. Moja żona w ogóle tego nie lubi, porównując to do tego, co oferowały tutaj Volvo i Audi. Dlatego w ogóle z niego nie korzysta w CX60. Audi było jak na torze kolejowym - nawet przy 200 km/h. Maksymalna prędkość Volvo wynosiła tylko 160 km/h, a ze względu na zużycie BEV na autostradach jeździło z prędkością maksymalną 120 - 130 km/h i przy tej prędkości było absolutną przyjemnością w asystowaniu. W CX60 czuję się tak, jakbym miał zostawić kierownicę bez nadzoru - nawet na ułamek sekundy, skończę wjeżdżając na inne linie, uderzając w inne samochody. Niedopuszczalne!

Nie wiem, czy tak jest w Mazdzie, czy też coś jest nie tak z naszym samochodem. Celowo testowałem samochód kilka razy - bez użycia rąk na kierownicy przez 2, 3 sekundy (w "bezpieczniejszym" miejscu bez żadnego ruchu wokół mnie) i miałem przykrą niespodziankę, że samochód w niektórych przypadkach wylądował na drugiej linii. Niedopuszczalne!


10. Tankowanie benzyny:
Samochód powinien mieć 50-litrowy zbiornik. I ma, ale... kiedy tankujesz - wydaje się zatrzymywać w momencie, gdy zbiornik może jeszcze pomieścić 8 lub 9 litrów benzyny. Dziwne. Zasadniczo masz więc w zbiorniku tylko 40-42 l. Nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się to w żadnym samochodzie, którym jeździłem (benzyna, diesel, PHEV).
Powiedziałbym, że to normalnie nie powinno być problemem (jak powiedziałem, w dni powszednie jeździmy kotem po mieście w trybie EV). Ale kiedy jeździsz po autostradach, a zwłaszcza w długie podróże, nie chcesz dodawać dodatkowych przystanków (jeśli możesz pomieścić więcej paliwa na początku).
Aby napełnić cały zbiornik 50 litrami, muszę powoli, ale naprawdę powoli wlewać dodatkowe 8, 9 l, delikatnie naciskając dźwignię węża paliwowego na pompie. Co może zająć kolejne dobre 5-7 minut, a inni uczestnicy ruchu czekają w kolejce do tankowania, patrząc na ciebie jak na szaloną owcę: co ten facet robi?!?


11. Akumulator 12V:
Zostawiłem to na koniec, ponieważ dla nas to była kolejna zmora, zrujnowała cały weekend.

Samochód jest normalnie prowadzony - prawie codziennie, ale mieliśmy tydzień, kiedy samochód w ogóle nie był prowadzony. Kiedy chcieliśmy skorzystać z samochodu w sobotę rano, akumulator 12V (lub akumulatory 12V) były całkowicie rozładowane. Musiałem użyć fizycznego klucza (wewnątrz pilota znajduje się klucz), aby ręcznie otworzyć drzwi. Następnie miałem dostęp do otwarcia zatoki ładowarki i udało mi się podłączyć ją do ładowania akumulatora głównego lub ponownego zasilania za pośrednictwem wtyczki. Po naładowaniu przez 1 godzinę akumulatora głównego mogłem jechać w trybie elektrycznym, więc samochód był w stanie również trochę naładować akumulator 12V. Musiałem przejechać około 10 km, aż udało mi się również uruchomić ICE. Dziwne. I samochód pozostał z wieloma ostrzeżeniami od tego czasu. Prawie co tydzień samochód daje ostrzeżenie 12V / lub kilka z nich. Kupiłem nawet ładowarkę akumulatora 12V i odpowiednio naładowałem akumulator przez 6-7 godzin, aż do pełnego 100% ponownie 2 tygodnie temu, mając nadzieję, że to naprawi. Ale niestety ten sam problem pojawia się ponownie w zeszłym tygodniu. Może jest coś, co zużywa akumulator, gdy samochód ma być WYŁĄCZONY, nie wiem. Zauważyłem, że jeśli zapytasz aplikację Mazda o status swojego samochodu, samochód się budzi (główny wyświetlacz kierowcy jest włączony z pewnymi informacjami).

Obecnie mam samochód zaplanowany na sprawdzenie wszystkich powyższych problemów u mojego dealera w tym tygodniu.

Jak dotąd Dealer był naprawdę miły i przynajmniej przez telefon, kiedy rozmawialiśmy o spotkaniu i o jakich problemach chcę, żeby szukał, przyznał mi, że rzeczywiście są również rozczarowani mnóstwem problemów, które wydaje się mieć CX60. Mają również wiele skarg od innych klientów. Nawet spodziewali się trochę więcej po Mazdzie z tym samochodem. Mój dealer jest wyłącznym dealerem Mazdy, a nie dealerem wielu marek.

P.S. Mam zainstalowane oprogramowanie systemowe 14012, nie wiem, czy to najnowsze. Samochód poprosił mnie (chyba pod koniec stycznia) o wykonanie OTA. Kliknąłem OK i pozwoliłem samochodowi wykonać wszystkie aktualizacje. Następnie samochód uruchomił się ponownie, ale nie mogę powiedzieć, żebym widział jakieś ulepszenia.

W każdym razie, bardzo dziękuję i do zobaczenia.
Będę informował o mojej wizycie serwisowej.
[/QUOTE]
W odniesieniu do 11. zobacz to CX-60 WYCZERPYWANIE AKUMULATORA po 4-8 godzinach w zaparkowanym...
 
Witajcie wszyscy i pozdrowienia z Niemiec!

Dziękuję wszystkim za dotychczasowy wkład na forum i za dzielenie się swoimi doświadczeniami z CX-60. Dobrze wiedzieć, jakie są doświadczenia innych właścicieli, jakie problemy występują w samochodzie i jakie może być rozwiązanie. Zwłaszcza w przypadku nowego samochodu, który dopiero wchodzi na rynek, gdzie nie ma jeszcze zbyt wielu informacji zwrotnych.

Kupiłem w połowie grudnia 22 roku, po 6 miesiącach oczekiwania, CX-60 PHEV Homura ze wszystkimi dodatkowymi pakietami (wygląda na model z października), jako samochód zastępczy dla starego Passata Alltrack mojej żony.

Zgodnie z obecnym trendem skorzystaliśmy z okazji, aby stać się bardziej ekologicznymi i przeszliśmy z diesla na PHEV. Próbowaliśmy również opcji BEV na początku 2022 roku i mieliśmy w pełni elektryczne Volvo XC40 przez 5 miesięcy - ale oddaliśmy je i wykluczyliśmy BEV (przynajmniej na razie). BEV był dla nas raczej rozczarowującym doświadczeniem: ogromne rozczarowanie pod względem zasięgu (a to było od wiosny do jesieni, więc nie w warunkach zimowych) i dla naszego XC40 w szczególności również wiele problemów z niezawodnością.

Ostatecznie wybraliśmy PHEV, być może jak wielu z was, aby spróbować uzyskać to, co najlepsze z dwóch światów: w pełni elektryczny w mieście, ICE ze wspomaganiem elektrycznym na autostradach.

Dokonaliśmy kilku ulepszeń w samochodzie:
  • nowe felgi + opony zimowe 255/45/R20, zachowaliśmy oryginalne felgi Homura + opony letnie tylko na lato.
  • Bagażnik dachowy Mazda, aby pomieścić nasz box Thule, więc spodziewaliśmy się, że zużycie nieco wzrośnie.


W nieco ponad 3 miesiące (od otrzymania samochodu) przejechaliśmy 4500 km, powiem około 2500 km mieszanki miasto (z dużą ilością 20-30 km przejazdów) i autostrady (z weekendowymi wycieczkami nie dłuższymi niż 100/200 km). Plus większa podróż na ferie zimowe (około 2000 km w obie strony).

Podobnie jak wielu z was na tym forum, zauważyliśmy podobny "zestaw irytujących problemów", których nie spodziewaliśmy się w samochodzie w tej cenie (około 65 KEur), który był reklamowany jako alternatywa premium dla dużych graczy: Q5, X3, XC60 i GLC, ale za 10-20 KEur mniej pieniędzy. Więc niższa różnica w cenie musi gdzieś znaleźć odzwierciedlenie, prawda?

Muszę tu powiedzieć, że ogólnie zarówno ja, jak i moja żona lubimy wnętrze i jesteśmy zadowoleni, ogólnie rzecz biorąc, z tego, jak samochód się sprawuje (komfort, siedzenia, przestrzeń wewnętrzna i bagażnik, komunikacja i interakcje z samochodem). OK - nie jesteś w tej samej "lidze samochodowej", co wyżej wymienione, ale powiedzmy, że za 15 tys. EUR mniej dostajesz NOWY samochód z 6-letnią gwarancją, 8 lat na akumulator i poprzednią dobrą reputacją Mazdy, która powinna cię podpisać.

Ale są też problemy. Spróbuję podsumować poniżej, używając formatu "podobnych problemów" jak niektórzy z was wcześniej:

1. Zużycie energii elektrycznej / paliwa:
a. TYLKO zużycie benzyny - tutaj, szczerze mówiąc, jest to trochę tak, jak się spodziewano (więc BEZ lub bardzo małe wsparcie silnika elektrycznego, zasadniczo gdy akumulator jest rozładowany), zużycie wynosi około 8,5 do 9,5 l/100km (bez ładowania). Kiedy używane jest wymuszone ładowanie, można spodziewać się dodania +2L /100km do zużycia, aby akumulator się naładował. Co, jak wszyscy wiemy, jest bardzo nieefektywne i powinno być używane, jeśli chcesz zachować akumulator na późniejszą jazdę w zielonej strefie miasta.

b. TYLKO energia elektryczna - używana głównie do jazdy po mieście (około 35 kWh - 40 kWh / 100 km zużycia). Tutaj spodziewaliśmy się (może błędnie) czegoś w rodzaju 25-30 kWh, również reklamowanego przez Mazdę. Ale ponieważ jesteśmy w warunkach zimowych, samochód potrzebuje dużo energii, zwłaszcza do ogrzewania. Obecnie możemy przejechać około 35-40 km z w pełni naładowanego akumulatora - przynajmniej moja żona może - zanim włączy się ICE. W tym momencie akumulator wciąż ma pewne rezerwy (między 18% a 30%) w zależności od temperatury zewnętrznej. Zazwyczaj jeżdżę trochę bardziej sportowo, więc udaje mi się przejechać 30-40 km w tych warunkach zimowych.

Przy +20 °C udało mi się przejechać nawet 52 km w pełni elektrycznie, ale tylko raz.
Przy -10 °C i poniżej - oczywiście zasięg elektryczny spadł do 30 km.

c. Napęd hybrydowy - to się różni i jest dość trudne do zrozumienia, właściwie do prawidłowego oszacowania - ponieważ dla nas zależy to w dużej mierze od tego, ile razy i ile energii elektrycznej ładujemy przed ponownym napełnieniem zbiornika benzyny. Zasadniczo - w dni powszednie jeździmy w pełni elektrycznie, a w weekendy, przy dłuższych podróżach, ICE.



2. Szarpanie i wibracje przy prędkości 45-70 km/h:
Niestety mamy mieszankę obu. Występuje głównie wtedy, gdy samochód uruchamia się w bardzo zimne i zimne poranki i jest dość irytujące przez pierwsze 10, 15 KM. Zaczyna się przy 45 km/h, zwiększa intensywność w kierunku 55-60 km/h i powoli maleje i znika powyżej 70 km/h.
Szarpanie jest obecne podczas całego powyższego przedziału prędkości, a wibracje odczuwam głównie w przedziale 45-60 km.


3. Zawieszenie:
Rzeczywiście jest trochę za sztywne i kilka razy doświadczyłem (moja żona nie) pewnych "łagodnych" odbić / oscylacji na tylnym zawieszeniu. Nic, co naprawdę by mnie przestraszyło, ale w każdym razie coś, czego nie oczekiwano po takim "samochodzie premium". Nie doświadczyłem samochodu na złych / bardzo złych drogach, stąd pręty tutaj w Niemczech są wystarczająco przyzwoite. Więc nie wiem, czy będzie to problem bezpieczeństwa na drodze.


4. Szarpane ruchy w skrzyni biegów:
Również obecne. Zdarzały się głównie przy niskiej prędkości i niższych biegach. Są dni (zwłaszcza bardzo zimna pogoda), kiedy doświadczyłem nawet kilku z nich prawie z rzędu, kiedy utkniesz w korku, światłach itp. I dni (cieplejsze dni lub popołudnia), kiedy ledwo czujesz jeden. Ale są tam, na co dzień!


5. Problemy z uruchomieniem DAB po ponownym uruchomieniu samochodu:
Również obecne. Początkowo myślałem, że to coś z odbiorem w okolicy, w której mieszkamy. Ale to nie działo się z Volvo, a także z Audi S6, które miałem jako samochód służbowy. Więc moim tymczasowym rozwiązaniem było ręczne ponowne włączenie go z menu głównego i zadziałało. Przeczytałem również tutaj na forum, że wyłączenie i włączenie przycisku Radio również działa jako tymczasowe rozwiązanie. WIELKIE DZIĘKI za radę, wypróbowaliśmy to i działa również w moim samochodzie.


6. Dźwięk zamykania drzwi:
Absolutnie przerażający. Najgorszy, jaki słyszałem w jakimkolwiek samochodzie, którym jeździłem. Nawet mniejszy Hyundai i20 (którego znajomy trzyma na krótkie przejazdy po mieście) brzmi lepiej.

Czy ktoś - kto zdecydował się na dodatkową izolację - wie, czy jest to bezpłatne / wspierane przez Mazdę w Niemczech LUB trzeba zapłacić z własnej kieszeni, jeśli chcesz bardziej "premium" dźwięk zamykania drzwi swojego samochodu? - DZIĘKI ZA UDOSTĘPNIENIE!


7. Wibrujące lusterko boczne:
Nie zauważyłem żadnego w naszym samochodzie.


8. Ładowarka bezprzewodowa:
Wydaje się działać OK z iPhonami (14Pro i XS), chociaż bardzo się nagrzewają. Dlatego zwykle używam kabla do ładowania podczas długich podróży. Podczas krótkich podróży iPhone'y są podłączone do CarPlay CX-60 głównie przez Wi-Fi (oczywiście działa jeden na raz, ale w samochodzie można zarejestrować więcej). Szkoda, że ​​Car nie rejestruje prawidłowego telefonu na podstawie rozpoznanego kierowcy za pośrednictwem profilu kierowcy. Czasami, gdy oboje podróżujemy razem i ja prowadzę, telefon mojej żony łączy się z CarPlay, i odwrotnie. Jeszcze nie rozgryźliśmy, jak sprawić, by samochód dopasował odpowiedni telefon do odpowiedniego profilu użytkownika (jak miało XC40). Ale mamy ręczny wybór za pośrednictwem menu głównego. Niespecjalnie, ale pomaga.


9. Asystent linii / tempomatu / innych systemów:
Wydaje się działać, ale nie mogę powiedzieć, że działa Bardzo Dobrze i że jesteśmy zadowoleni. Na przykład - asystent linii - uważam go za trochę trudny, ponieważ samochód ma tendencję do lekkiego ping-ponga między liniami po stronie, a nie trzymania linii pośrodku. Potrzebna jest stała uwaga. I mówię tu - jazda z prędkością 100 - 130 km na autostradzie. Moja żona wcale tego nie lubi, porównując to do tego, co oferowały tutaj Volvo i Audi. Dlatego wcale z niego nie korzysta w CX60. Audi było jak na torze kolejowym - nawet przy 200 km/h. Maksymalna prędkość Volvo wynosiła tylko 160 km/h, a ze względu na zużycie BEV na autostradach jeździło z prędkością maksymalną 120 - 130 km/h i przy tej prędkości było absolutną przyjemnością w asystowaniu. W CX60 czuję się tak, jakbym miał zostawić kierownicę bez nadzoru - nawet na ułamek sekundy, skończę wjeżdżając na inne linie, uderzając w inne samochody. Niedopuszczalne!

Nie wiem, czy to tylko tak jest w Maździe, czy coś jest nie tak z naszym samochodem. Celowo testowałem samochód kilka razy - bez użycia rąk na kierownicy przez 2, 3 sekundy (w "bezpieczniejszym" miejscu, bez żadnego ruchu wokół mnie) i spotkała mnie niemiła niespodzianka, że ​​samochód w niektórych przypadkach wylądował na drugiej linii. Niedopuszczalne!


10. Tankowanie benzyny:
Samochód powinien mieć 50-litrowy zbiornik. I ma, ale... kiedy tankujesz - wydaje się zatrzymywać w momencie, gdy zbiornik wciąż może pomieścić 8 lub 9 litrów benzyny. Dziwne. Zasadniczo masz w zbiorniku tylko 40-42 l. Nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się to w żadnym samochodzie, którym jeździłem (benzyna, diesel, PHEV).
Powiedziałbym, że to normalnie nie powinno być problemem (jak powiedziałem, w dni powszednie jeździmy kotem po mieście w trybie EV). Ale kiedy jedziesz autostradami, a zwłaszcza w długie podróże, nie chcesz dodawać dodatkowych przystanków (jeśli możesz początkowo pomieścić więcej paliwa).
Aby napełnić cały zbiornik 50 litrami, muszę powoli, ale naprawdę powoli wlewać dodatkowe 8, 9 litrów, delikatnie naciskając dźwignię węża paliwowego na pompie. Co może zająć kolejne dobre 5-7 minut, a inni uczestnicy ruchu czekają w kolejce do tankowania, patrząc na ciebie jak na szaloną owcę: co ten facet robi?!?


11. Akumulator 12V:
Zostawiłem to na koniec, ponieważ dla nas to była kolejna zmora, zrujnowała cały weekend.

Samochód jest normalnie prowadzony - prawie codziennie, ale mieliśmy tydzień, kiedy samochód w ogóle nie był prowadzony. Kiedy chcieliśmy skorzystać z samochodu w sobotę rano, akumulator 12V (lub akumulatory 12V) były całkowicie rozładowane. Musiałem użyć fizycznego kluczyka (wewnątrz pilota jest kluczyk), aby ręcznie otworzyć drzwi. Następnie miałem dostęp do otwarcia zatoki ładowarki i udało mi się podłączyć ją do głównego akumulatora, aby został naładowany lub ponownie zasilony za pomocą wtyczki. Po naładowaniu przez 1 godzinę głównego akumulatora mogłem jechać w trybie elektrycznym, więc samochód był w stanie również trochę naładować akumulator 12V. Musiałem przejechać około 10 km, aż udało mi się uruchomić również ICE. Dziwne. I samochód pozostał z wieloma ostrzeżeniami od tego czasu. Prawie co tydzień samochód daje ostrzeżenie 12V / lub kilka z nich. Kupiłem nawet ładowarkę akumulatora 12V i odpowiednio naładowałem akumulator przez 6-7 godzin, aż do pełnych 100% ponownie 2 tygodnie temu, mając nadzieję, że to naprawi. Ale niestety ten sam problem pojawia się ponownie w zeszłym tygodniu. Może jest coś, co zużywa akumulator, gdy samochód ma być WYŁĄCZONY, nie wiem. Zauważyłem, że jeśli zapytasz w aplikacji Mazda o status swojego samochodu, samochód się budzi (główny wyświetlacz kierowcy jest WŁĄCZONY z pewnymi informacjami).

Obecnie mam samochód zaplanowany na sprawdzenie wszystkich powyższych problemów u mojego dealera w tym tygodniu.

Do tej pory Dealer był naprawdę miły i przynajmniej przez telefon, kiedy rozmawialiśmy o spotkaniu i o jakich problemach chcę, żeby szukał, przyznał mi, że rzeczywiście są również rozczarowani mnóstwem problemów, które wydaje się mieć CX60. Mają również wiele skarg od innych klientów. Nawet spodziewali się czegoś więcej po Maździe z tym samochodem. Mój dealer jest jedynym dealerem Mazdy, a nie dealerem wielu marek.

P.S. Mam zainstalowane oprogramowanie systemowe 14012, nie wiem, czy to najnowsze. Samochód poprosił mnie (chyba pod koniec stycznia) o wykonanie OTA. Kliknąłem OK i pozwoliłem samochodowi wykonać wszystkie aktualizacje. Następnie samochód uruchomił się ponownie, ale nie mogę powiedzieć, żebym widział jakieś ulepszenia.

W każdym razie, bardzo dziękuję i do zobaczenia.
Będę informował o mojej wizycie serwisowej.
[/QUOTE]

W punkcie 9. podzielam twoją opinię, ale podejrzewam, że to nie system ma problem. Uważam, że samo sterowanie jest złe, kiedy ręcznie kierujesz samochodem z prędkością autostradową, również muszę stale korygować samochód i wydaje mi się, że kierownica ma "martwy punkt kilku stopni na środku. Zgłosiłem to mojemu dealerowi, a oni mówią, że mogą coś zrobić ze wspomaganiem kierownicy + 4 nowymi amortyzatorami. będziemy musieli zobaczyć, czy to zadziała.
 
Co do numeru 9. podzielam twoją opinię, ale podejrzewam, że to nie system ma problem. Uważam, że samo sterowanie jest złe, kiedy ręcznie kierujesz samochodem z prędkością autostradową, również muszę ciągle korygować samochód i dla mnie to wygląda tak, jakby układ kierowniczy miał "martwy punkt" kilku stopni na środku. Zgłosiłem to mojemu dealerowi i mówią, że mogą coś zrobić ze wspomaganiem kierownicy + 4 nowymi amortyzatorami. Zobaczymy, czy to zadziała.
Miałem ten problem od nowości. Przypomniało mi to mojego Morrisa Marina z lat 70. Po naprawie zawieszenia, która obejmowała ponowne ustawienie geometrii, problem zniknął i czuję się bardzo stabilnie, pomijając bardzo silne wiatry boczne. Zużycie opon jak dotąd (5000 mil) nie wykazuje ścierania ani nierównomiernego zużycia, więc jestem zadowolony!
 
Co do numeru 9. podzielam Twoją opinię, ale podejrzewam, że to nie system ma problem. Uważam, że samo wspomaganie kierownicy jest wadliwe, kiedy ręcznie skręcasz samochodem z prędkością autostradową, również muszę ciągle korygować tor jazdy samochodu i dla mnie wygląda to tak, jakby wspomaganie kierownicy miało "martwy punkt" kilku stopni pośrodku. Zgłosiłem to mojemu dealerowi i mówią, że mogą coś zrobić ze wspomaganiem kierownicy + 4 nowymi amortyzatorami. Zobaczymy, czy to zadziała.
Cześć, miałem ten sam problem z kierownicą. Była prawie zablokowana w pozycji środkowej i nie wracała do środka po większych zakrętach. Mazda wymieniła przekładnię kierowniczą i teraz działa idealnie…
 
Cześć wszystkim. Kilka dni temu otrzymałem mojego Homurę z serwisu i chciałbym napisać kilka słów.
1. izolacja drzwi - działa dobrze. Zamykanie brzmi o wiele lepiej i jest ciszej w środku.
2. tylne drzwi odbijają się przy miękkim zamykaniu przez moje dzieci - serwis Mazdy mówi, że to normalne. Cóż... przetestowałem kilka drzwi w cx60 i wszystkie działają tak samo - myślę, że mają rację - to duże drzwi i trzeba je trochę mocniej pchnąć, żeby się zamknęły.
3. skrzynia biegów - działa znacznie płynniej, ale szarpnięcia zdarzają się przy niskiej prędkości, gdy potrzebne jest przyspieszenie.
4. ładowanie z 230V zatrzymuje się i trzeba je zrestartować kablem - u dealerów to się nie zdarzyło podczas testowania, więc mówią, że to wina mojej instalacji elektrycznej i niestabilnego napięcia. Kiedy miałem od nich pożyczony samochód, też się to zdarzyło. Mówią, że istnieje możliwość, że Mazda pracuje nad aktualizacją dla większej tolerancji napięcia - czy ktoś o tym słyszał? a może gniazdo ładowania Legrand rozwiązałoby problem? co myślisz? czy ktoś wymienił gniazdo i zadziałało?
5. systemy wspomagania kierowcy - gubienie pasa ruchu i niewidzenie zatrzymanego samochodu podczas jazdy do niego (na przykład podczas jazdy do zatrzymanego samochodu na światłach, którego nie obserwowałem) - podczas testów nie wystąpiła żadna awaria systemu, więc mówią, że jest ok - miejmy nadzieję.
6. "dźwięk okna 50-70" - przyznali, że jest dźwięk, Mazda Polska nie ma pojęcia, co z tym zrobić, czekając na rozwiązanie producentów (co właśnie przeczytałem powyżej, rozwiązanie nadchodzi?! miejmy nadzieję, że zadziała)
7. ładowarka do telefonu została wymieniona, ale działa tak samo jak poprzednia - głupota.
Cześć Mateusz,

Miałem ten sam problem z ładowaniem samochodu ładowarką 230V. (Przestaje ładować po kilku minutach i restartuje się przez wymianę złącza) Mój dealer dał mi nowy kabel do wypróbowania i zadziałało, już nie ma problemów. Problem był spowodowany kablem ładującym 230.
Pozdrawiam WvW.
 
Cześć Mateusz,

Miałem ten sam problem z ładowaniem samochodu ładowarką 230V. (Zatrzymuje ładowanie po kilku minutach i uruchamia ponownie po wymianie złącza) Mój dealer dał mi nowy kabel do wypróbowania i zadziałało, już nie było problemów. Problem był spowodowany kablem ładującym 230.
Pozdrowienia WvW.
Cześć Woody,

miałem to samo doświadczenie… Ale mój dealer dał mi kabel 10A, tj. 2,3 kW „Kabel”, podczas gdy oryginalny ma 13A / 3 kW. To spora różnica w czasie ładowania i prowadzi do większej utraty energii.

Czy dostałeś prawdziwy zamiennik 13 A?
 
1,141 - 1,160 of 2,498 Posts